032872 Skrevet 9. april 2024 #1 Skrevet 9. april 2024 Tema blir aldri gammelt... Jeg har straks en 8 år gammel jente. På skolen er regelen klar, enten alle av samme kjønn eller hele klassen. Jeg støtter ordningen. Saken er; datteren vår er veldig god venn med en gutt. Hun ønsker så klart å invitere han, samtidig virker det som hun forstår regelen og er litt inneforstått med at det er sånn. Jeg synes det er litt trist at de ikke får være sammen I bursdagene sine, og vurderer nå å låne oss et (billig) lokale for å kunne ha 20+ i bursdag. Så spørsmålet mitt er: Er det litt voldsomt å låne lokalet, invitere hele klassen for at de skal kunne feire sammen? Eller er det en fin handling? Klarer liksom ikke helt å befri meg fra det at vi setter litt himmel og jord i bevegelse for "lite" Hører gjerne fra dere.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #2 Skrevet 9. april 2024 Mange har jo selskap i andre lokaler, så hvis du har mulighet og ork ville jeg gjort det. Vennskap er viktig😊 Anonymkode: 6f8dd...9a7 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #3 Skrevet 9. april 2024 Jeg ville invitert alle jente pluss den ene gutten. Anonymkode: c0001...902 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #4 Skrevet 9. april 2024 Det gjør sønnen min..inviterer alle guttene pluss en av jentene som han er mye sammens med i klassen. Ble akkurat 9 år. Anonymkode: 19ea0...dce 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #5 Skrevet 9. april 2024 032872 skrev (7 minutter siden): Tema blir aldri gammelt... Jeg har straks en 8 år gammel jente. På skolen er regelen klar, enten alle av samme kjønn eller hele klassen. Jeg støtter ordningen. Saken er; datteren vår er veldig god venn med en gutt. Hun ønsker så klart å invitere han, samtidig virker det som hun forstår regelen og er litt inneforstått med at det er sånn. Jeg synes det er litt trist at de ikke får være sammen I bursdagene sine, og vurderer nå å låne oss et (billig) lokale for å kunne ha 20+ i bursdag. Så spørsmålet mitt er: Er det litt voldsomt å låne lokalet, invitere hele klassen for at de skal kunne feire sammen? Eller er det en fin handling? Klarer liksom ikke helt å befri meg fra det at vi setter litt himmel og jord i bevegelse for "lite" Hører gjerne fra dere. Ved slike situasjoner, leverer vi egen invitasjon til den gjeldene personen - utenfor skoletid. Avtaler med foreldre etc. Er iallefall slik skolen vår har løst det. Reglene for invitasjonene gjelder dersom de deles ut av lærer/av barnet selv i skoletiden/skolegården. Hva vi foreldre avtaler på privaten - så lenge det ikke ekskluderer et mindretall av et kjønn - er opp til oss. Anonymkode: 91177...b13 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #6 Skrevet 9. april 2024 032872 skrev (13 minutter siden): Tema blir aldri gammelt... Jeg har straks en 8 år gammel jente. På skolen er regelen klar, enten alle av samme kjønn eller hele klassen. Jeg støtter ordningen. Saken er; datteren vår er veldig god venn med en gutt. Hun ønsker så klart å invitere han, samtidig virker det som hun forstår regelen og er litt inneforstått med at det er sånn. Jeg synes det er litt trist at de ikke får være sammen I bursdagene sine, og vurderer nå å låne oss et (billig) lokale for å kunne ha 20+ i bursdag. Så spørsmålet mitt er: Er det litt voldsomt å låne lokalet, invitere hele klassen for at de skal kunne feire sammen? Eller er det en fin handling? Klarer liksom ikke helt å befri meg fra det at vi setter litt himmel og jord i bevegelse for "lite" Hører gjerne fra dere. og ne en gutt synes jeg ikke gjør noe. mn har bedt 2 jenter fra klassen hver år , da de har vert gode venner siden bhg,men der er det mange elever da, 16 gutter og 16 jenter Anonymkode: ceac3...f86
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #7 Skrevet 9. april 2024 Er det ikke flere som har bursdag på samme tid da, så dere kan feire sammen? Her pleier vi å låne gymsal og så slår vi sammen flere bursdager, sparer alle mye tid 😊 Anonymkode: f17f6...95b 1
Marigull69 Skrevet 9. april 2024 #8 Skrevet 9. april 2024 032872 skrev (3 timer siden): Tema blir aldri gammelt... Jeg har straks en 8 år gammel jente. På skolen er regelen klar, enten alle av samme kjønn eller hele klassen. Jeg støtter ordningen. Saken er; datteren vår er veldig god venn med en gutt. Hun ønsker så klart å invitere han, samtidig virker det som hun forstår regelen og er litt inneforstått med at det er sånn. Jeg synes det er litt trist at de ikke får være sammen I bursdagene sine, og vurderer nå å låne oss et (billig) lokale for å kunne ha 20+ i bursdag. Så spørsmålet mitt er: Er det litt voldsomt å låne lokalet, invitere hele klassen for at de skal kunne feire sammen? Eller er det en fin handling? Klarer liksom ikke helt å befri meg fra det at vi setter litt himmel og jord i bevegelse for "lite" Hører gjerne fra dere. På vår skole feirer de som har bursdag på samme mnd. sammen. Noen har kjønnsdelt, mens andre feirer hele klassen.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #9 Skrevet 9. april 2024 Jeg hadde invitert hele klassen, evt arrangert en liten bursdags-kveld for disse to. Feks tatt dem med ut på bowling eller liknende en annen dag. Anonymkode: 8f309...434
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå