Gå til innhold

Sykmelding - hvordan?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

For å få sykemelding så må du være syk. Du får ikke sykemelding på grunn av familiesituasjoner. I slike tilfeller

Anonymkode: 16785...cb4

Dette stemmer ikke. Jeg var i kliss lik situasjon som TS, midt i 40-årene, aldri syk og fikk nok! Nok av jobb, men mest nok av det private. Jeg begynte å grine med en gang legen spurte hvordan jeg hadde det #flaut. 
Men det var ingen tvil om en lenger sykemelding, og heller ingen tvil om at det hjalp meg. Mye! 

Anonymkode: 8ec06...228

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

https://frifagbevegelse.no/loaktuelt/kan-jeg-sykmelde-meg-pa-grunn-av-arbeidskonflikt-6.158.887359.1474f41dd6
«Arbeidsuførhet som skyldes sosiale eller økonomiske problemer og lignende, gir ikke rett til sykepenger.

Konflikter på arbeidsplassen gir derfor ikke rett til sykmelding»

«Dersom arbeidsgiver mener at en sykmelding fra legen egentlig skyldes konflikt på arbeidsplassen og ikke sykdom, har arbeidsgiver anledning til å bestride sykmeldingen og dermed retten til sykepenger»

https://www.dagensperspektiv.no/arbeidsliv/kan-du-sykemelde-deg-etter-mye-stress-og-press-pa-jobben/184413

«En rapport fra Arbeid og velferd viser at mer enn halvparten av arbeidstakerne mener det er greit med en sykmelding ved samlivsbrudd, sorg og omsorg for familiemedlemmer.

Folketrygdloven er derimot helt tydelig på at sosiale problemer ikke gir rett til sykepenger. Ordrett sier loven at «Arbeidsuførhet som skyldes sosiale eller økonomiske problemer gir ikke rett til sykepenger.»

Anonymkode: 16785...cb4

TS skriver ingen steder at det er konflikter på jobb

Anonymkode: 14fd5...eb2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Dette stemmer ikke. Jeg var i kliss lik situasjon som TS, midt i 40-årene, aldri syk og fikk nok! Nok av jobb, men mest nok av det private. Jeg begynte å grine med en gang legen spurte hvordan jeg hadde det #flaut. 
Men det var ingen tvil om en lenger sykemelding, og heller ingen tvil om at det hjalp meg. Mye! 

Anonymkode: 8ec06...228

Men da hadde du det jo åpenbart ikke helt greit psykisk, og det kan godt være sykmeldingsgrunnlag på samme måte som fysisk sykdom.

Anonymkode: 57e4f...dd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...