Gå til innhold

Ukjent landskap

fru Alving

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

fru Alving skrev (På 9.4.2024 den 20.20):

Hva synes dere om filmen?

Hva synes du?

Andre som har sett den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solsolsol skrev (16 minutter siden):

Hva synes du?

Andre som har sett den? 

Jeg synes også det. Skjønner at den har vunnet en pris.

Har og lest i bloggen som er utgangspunktet for at filmskaperen ville lage en dokumentar om familien, ganske åpen der om det ene og det andre.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også den var veldig fin. Så kult med de voksne som valgte livet utenfor boksen. Flotte og inspirerende mennesker i familien, og vakker filming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elisa1819 skrev (5 minutter siden):

Jeg synes også den var veldig fin. Så kult med de voksne som valgte livet utenfor boksen. Flotte og inspirerende mennesker i familien, og vakker filming.

Kult ja. Og litt interessant at barna så tydelig trivdes med et mer vanlig liv også, de stortrivdes jo når de begynte i vanlig skole.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fru Alving skrev (1 minutt siden):

Kult ja. Og litt interessant at barna så tydelig trivdes med et mer vanlig liv også, de stortrivdes jo når de begynte i vanlig skole.

Ja, det var nyansert og fint, også det med at faren fant ut av ting og tilpassa seg barna og den nye situasjonen. Helt personlig synes jeg det var nitrist da Freya fikk utdelt den iPaden, men uansett hadde de barna fått noe av uvurderlig verdi tidligere. Synes filmen sa noe interessant om forholdet mellom idealisme og pragmatisme.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elisa1819 skrev (1 minutt siden):

Ja, det var nyansert og fint, også det med at faren fant ut av ting og tilpassa seg barna og den nye situasjonen. Helt personlig synes jeg det var nitrist da Freya fikk utdelt den iPaden, men uansett hadde de barna fått noe av uvurderlig verdi tidligere. Synes filmen sa noe interessant om forholdet mellom idealisme og pragmatisme.

Ja den gjorde det. Jeg reagerte og litt på morens (avdøde) utsagn og at institusjoner ødela all kreativitet og den frie leken. Tror det var litt fordommer der og.

Men eneig i at de hadde et fantastisk liv på den gården!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...