AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #1 Skrevet 9. april 2024 Vi søkte til rett tid. Fikk ikke innvilget på noen av valgene våre. Kommunen kunne tilby oss plass i en barnehage som er nærmere 1 time unna og hvor det ikke finnes parkeringsplass i nærheten. Er det noe å gjøre med dette? Vi blir jo nødt til å parkere ulovlig hver dag, to ganger for dag. Anonymkode: 5ec14...db9 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #2 Skrevet 9. april 2024 Hvordan er det mulig å ikke ha parkering? Anonymkode: 06767...eb3 5 1
Mt3 Skrevet 9. april 2024 #3 Skrevet 9. april 2024 Du får høre med barnehagen hvordan de gjør det, om du tar plassen der så er du i hvertfall innenfor og kan raskt få byttet om det blir ledig på en nærmere barnehage. Det er dessuten lov å stoppe i gaten for levering og henting av varer, bare sett på blinklyset og gå inn og lever/hent barnet. 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #4 Skrevet 9. april 2024 Mt3 skrev (Akkurat nå): Du får høre med barnehagen hvordan de gjør det, om du tar plassen der så er du i hvertfall innenfor og kan raskt få byttet om det blir ledig på en nærmere barnehage. Det er dessuten lov å stoppe i gaten for levering og henting av varer, bare sett på blinklyset og gå inn og lever/hent barnet. Nei nei nei nei……….. Anonymkode: 58438...151 13 13
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #5 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan er det mulig å ikke ha parkering? Anonymkode: 06767...eb3 Bilbruk skal jo bort, så mange barnehager og skoler (i tillegg til mye annet, som boliger!) som bygges/etableres nå, uten at det er parkeringsplasser tilknyttet. Sånn er det blitt 😒 Anonymkode: 1d4c5...773 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #6 Skrevet 9. april 2024 Så alle foreldrene som bruker bil må parker ulovlig to ganger om dagen? Anonymkode: 27b05...2a5
Blåttvann Skrevet 9. april 2024 #7 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvordan er det mulig å ikke ha parkering? Anonymkode: 06767...eb3 Miljøpartiet de grønne, derfor er det mulig. 8 1
Mt3 Skrevet 9. april 2024 #8 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei nei nei nei……….. Anonymkode: 58438...151 Er du så sikker på det? "Gjengangeren (avis) har fått tips om flere som "har vist hensyn" og parkert litt ut av veien, og litt opp på fortauet. Sånt blir det bøter av. Veitrafikkloven er krystallklar. Å stoppe bilen på fortauet er forbudt. Men stopper du i veien, bryter du ingen lover – så sant det ikke er til hinder for annen trafikk. Og det er en vurdering parkerings- og politimyndigheter må ta. Det skal litt til for å oppfylle kravene til hindring av trafikken – det betyr null framkommelighet og full stopp i begge retninger." Stusset selv når jeg skulle stoppe midt i byen for å levere og hente noen varer, parkeringsvakten sa at der jeg hadde stoppet (godt ute av veien for øvrig trafikk) ville jeg få bot, men jeg kunne godt stoppe i veien (midt i min kjøreretnig i hovedgaten)
bvp Skrevet 9. april 2024 #9 Skrevet 9. april 2024 Mt3 skrev (4 minutter siden): Er du så sikker på det? Stusset selv når jeg skulle stoppe midt i byen for å levere og hente noen varer, parkeringsvakten sa at der jeg hadde stoppet (godt ute av veien for øvrig trafikk) ville jeg få bot, men jeg kunne godt stoppe i veien (midt i min kjøreretnig i hovedgaten) Stopper du midt i veien er det ikke ett brudd på parkeringsvedtektene men ett brudd på Veitrafikkloven og da er det en politisak og ikke noe en parkoman har noe med. 3
Mt3 Skrevet 9. april 2024 #10 Skrevet 9. april 2024 bvp skrev (1 minutt siden): Stopper du midt i veien er det ikke ett brudd på parkeringsvedtektene men ett brudd på Veitrafikkloven og da er det en politisak og ikke noe en parkoman har noe med. Så lenge trafikken ikke blokkeres fullstendig, full stopp i begge retninger så er det lov med et kort stopp for av- påstigning eller henting/levering av varer. Det er bare å lese gjennom lovverket om du vil det.
bvp Skrevet 9. april 2024 #11 Skrevet 9. april 2024 (endret) Mt3 skrev (4 timer siden): Så lenge trafikken ikke blokkeres fullstendig, full stopp i begge retninger så er det lov med et kort stopp for av- påstigning eller henting/levering av varer. Det er bare å lese gjennom lovverket om du vil det. Du sier man kan stoppe midt i veien hvis man ikke hindrer annen trafikk, parkerer man midt i veien så hindrer man annen trafikk, og at det er forskjell på parkering og stopp for av og påstigning eller av og pålessing tror jeg alle vet, spørsmålet er hvor lenge man kan stå før stoppen blir en parkering, kan man gå inn i barnehagen, kle på barnet og slå av en liten prat med ansatte eller andre foreldre? Endret 9. april 2024 av bvp 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #12 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan er det mulig å ikke ha parkering? Anonymkode: 06767...eb3 Veldig vanlig i Oslo. Ingen nye barnehager eller skoler bygges med parkering. Anonymkode: 5770c...ad2 4 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #13 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Så alle foreldrene som bruker bil må parker ulovlig to ganger om dagen? Anonymkode: 27b05...2a5 Tror de aller fleste ikke bruker bil, siden de bor i nærheten. Barnehagen er plassert i hagen til et borettslag. Anonymkode: 5ec14...db9 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #14 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Bilbruk skal jo bort, så mange barnehager og skoler (i tillegg til mye annet, som boliger!) som bygges/etableres nå, uten at det er parkeringsplasser tilknyttet. Sånn er det blitt 😒 Anonymkode: 1d4c5...773 Lett og komme seg på jobb også, som det ikke er nok stress om morningen fra før av. Anonymkode: 66711...e13 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #15 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan er det mulig å ikke ha parkering? Anonymkode: 06767...eb3 Jeg vet ikke. Men barnehagen er plassert i hagen til et borettsslag. Der er mange firemannsboliger, blokker og lignende rundt. De trenger kun å gå 2min. Virker som den er ment for de som bor der på fast basis. Jeg klarer hvertfall ikke å finne noen parkeringsplasser som er lovlige å stoppe på, i en radius på 4km. Jeg må da gå i 10minutter +, med barnet i ene hånda og skifteklær i den andre. Kan jo tenke meg hvor hyggelig det blir vinterstid. Anonymkode: 5ec14...db9 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #16 Skrevet 9. april 2024 Mt3 skrev (29 minutter siden): Så lenge trafikken ikke blokkeres fullstendig, full stopp i begge retninger så er det lov med et kort stopp for av- påstigning eller henting/levering av varer. Det er bare å lese gjennom lovverket om du vil det. Men å levere i barnehagen er ikke bare av- og påstigning, og et barn er heller ikke en vare. Anonymkode: ccafb...f32 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #17 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Veldig vanlig i Oslo. Ingen nye barnehager eller skoler bygges med parkering. Anonymkode: 5770c...ad2 Så fullstendig håpløst… Anonymkode: ccafb...f32 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #18 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi søkte til rett tid. Fikk ikke innvilget på noen av valgene våre. Kommunen kunne tilby oss plass i en barnehage som er nærmere 1 time unna og hvor det ikke finnes parkeringsplass i nærheten. Er det noe å gjøre med dette? Vi blir jo nødt til å parkere ulovlig hver dag, to ganger for dag. Anonymkode: 5ec14...db9 Har barnet ditt rett på plass da? Eller har du et barn født etter desember 2023? Anonymkode: 55924...cd9
Daria Skrevet 9. april 2024 #19 Skrevet 9. april 2024 Borettslaget har sikkert noen gjesteparkeringsplasser? Men det enkleste er jo å kontakte barnehagen og spørre - det kan finnes helt åpenbare løsninger ingen her har mulighet til å kjenne til. 4
Yodas Skrevet 9. april 2024 #20 Skrevet 9. april 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg må da gå i 10minutter +, med barnet i ene hånda og skifteklær i den andre. Kan jo tenke meg hvor hyggelig det blir vinterstid. Anonymkode: 5ec14...db9 Ti minutter er ikke galt. Hva med å bruke en stor vogn, som du kan ha både unge og skiftetøy oppi? 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå