Gå til innhold

Jeg føler meg så fremmed i meg selv. Er det vanlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i gang med å finne ut åssen behandling jeg skal få hos DPS. Vi snakker nå om mine vansker også skal vi deretter utrede meg og starte med behandling. Men ting går så sakte. Jeg føler jeg bare havner lenger og lenger ned i grøfta. Selvom jeg fungerer daglig, jeg dusjer, spiser, er litt med venner, men jeg fungerer ikke i jobb eller studier for tiden, men jeg mestrer de små hverdagstingene. Men jeg føler at jeg selv er fremmed. Jeg kjenner meg ikke selv igjen. Jeg spiser mye, også trener jeg etter å ha spist mer mat enn jeg ellers har pleid. jeg fester en del, men jeg endrer helt personlighet. Jeg blir helt borte når jeg drikker, og tar en del dårlige valg for meg selv. Det føles ut som om jeg har mistet kontroll på en måte. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å snu dette. Jeg har slitt lenge med angst og depresjon, men   nå er det mer utagerende. Dette med mat, trening og alkohol startet etter ett overgrep. Da føltes bare alt overveldende. Det er som om jeg gir faen. Jeg tar flere sjanser på fester, fordi ting er så vanskelig uansett. Men jeg vil jo ikke dette, men det er bare så vanskelig å snu. Jeg utagerte ikke så mye før overgrepet. Mens nå føler jeg bare at jeg selv er fremmed for meg selv. Jeg kjenner meg rett og slett ikke igjen. 
De siste gangene jeg har vært på fest, så har jeg tatt den helt ut, og ser at jeg egentlig ikke har så mye kontroll lenger. 

er dette vanlig?

Anonymkode: a1e27...76f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke påstå at jeg er noen ekspert, men overgrep og endre adferd etterpå slik du beskriver er vel ikke en helt uvanlig reaksjon.

Godt å høre at du får hjelp på DPS. Vær ærlig med behandleren din om hvordan du har det. Det er fort gjort å bli utålmodig, helst skulle vi jo vært friske "i går", men det tar gjerne litt tid...

Jeg håper du får svar noen gode svar i tråden.❤️

Anonymkode: bf34b...0cf

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...