Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prolaps L4/L5 med nerverotsaffeksjon

Erfaringer med operasjon?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
solvåår skrev (4 timer siden):

Prolaps L4/L5 med nerverotsaffeksjon

Erfaringer med operasjon?

Nei. Gått for lenge med det,så ble frarådet grunnet det var stor sjanse for å bli lam.

Har du mulighet,så grip den.

Anonymkode: 9382d...323

AnonymBruker
Skrevet

De opererer ofte ikke før det har gått nærmere et år. Hvis man ikke får problemer med urin/avføring, lammelser osv. det går ofte over helt av seg selv. 

Anonymkode: 77c52...d59

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.4.2024 den 20.55):

Nei. Gått for lenge med det,så ble frarådet grunnet det var stor sjanse for å bli lam.

Har du mulighet,så grip den.

Anonymkode: 9382d...323

Har gått med det i 9 år, og fått tilbud om operasjon flere ganger. Har lammelser i tærne. Ikke fått høre at det er stor risiko for å bli lam?🫣 er vel veldig liten risiko for det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble operert først én gang, og det var vellykket. Så en ny kjempeprolaps som ga meg lammelser og droppfot. Ny operasjon etter ca et døgn, ingen bedring. Lever med lammelse og droppfot. Men det skyldes jo prolapsen, og ikke operasjonen.

Anonymkode: 8dd17...68a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opererte ryggen for prolaps i L4/L5 for ikke så lenge siden. Jeg anbefaler det virkelig. Gikk fra store smerter til helt uten smerter kort tid etter operasjon. Kun noen uker senere var jeg tilbake til trening og normal hverdag. Jeg anbefaler det virkelig om du har fått tilbud om operasjon. 

Anonymkode: a884f...e30

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde prolaps i L5/S1, hadde mye vondt i ryggen og stråling i ca 4 år før første operasjon. Da var jeg så svak i det ene benet at jeg ikke kunne kjøre bil med clutch.

Opererte ved oslofjordklinikken via helseforsikring på jobben, det ble bedre i en liten stund men smertene kom tilbake. Opererte en gang til samme sted og da ble jeg værre og sengeliggende i lang tid. Tredje operasjon ble gjort ved ullevål der det ble utført fusjon mellom S1 og L5 der de ble skrudd sammen med bolter. Brukte over to år på å komme meg etter den siste operasjonen, men nå er jeg fin igjen :) var 10 år med ryggmerter totalt.

Anonymkode: 40a49...92b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...