Gå til innhold

Gi barnet 12 mnd mat når det er åtte mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig forskjellen på disse glassene? Har hele tiden trodd det var bitene som ble større og det er det nok også , men jeg kjøpte ved feil ett glass som er til 12 mnd i går og bitene virker ikke noe særlig større.. Han er åtte måneder.. Kan jeg gi han det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Da minsten ble født, spiste han det samme som oss stort sett hele tiden etter at han var fylt seks mnd. Vi gav bare glass om vi hadde noe som var vanskelig å spise.

Jeg kan ikke tenke meg at det skal være skadelig på noen måte.

Gjest Gjest_mamma1_*
Skrevet

Trodde det var litt innholdet som var forskjell på mnd på disse glassene??? Jeg fikk ikke lov av helsestasjonen å gi 6mnd glass til en 4mnd baby men din er vel større og tåler det desto mer tenker jeg..

Gjest Hilde K S
Skrevet

På helsestasjonen her mener de at fire måneders gamle babyer ikke skal ha mat på glass i det hele tatt. :blunke:

Barn skal helst fullammes til de er seks måneder. Det er mye stress med barn og mat. Mye har forandret seg siden vi fikk vår første for tolv år siden.

Gjest Gjest_mamma1_*
Skrevet
På helsestasjonen her mener de at fire måneders gamle babyer ikke skal ha mat på glass i det hele tatt. :blunke:

Barn skal helst fullammes til de er seks måneder. Det er mye stress med barn og mat. Mye har forandret seg siden vi fikk vår første for tolv år siden.

Det selges glass til 4mnd gamle babyer på butikken. Helsestasjonen står på sitt at hvis man fullammer skal det gjøres til babyen er 6mnd.. Men jeg gjorde ikke det og måtte til med ekstra mat for å få babyen mett og helsestasjonen sa jeg skulle begynne med grøt og middag.. så dette er regel med visse unntak :)

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Jeg fikk ikke lov av helsestasjonen å gi 6mnd glass til en 4mnd baby men din er vel større og tåler det desto mer tenker jeg..

Fikk ikke lov?

Det er vel ikke de som bestemmer over ditt barn?

Skrevet

Her står det i alle fall litt om forskjellen på maten... Men tror nok ikke det er så veldig farlig å gjøre det en gang ;)

Kan ha litt med salt innhold og sånne ting kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...