Gå til innhold

Er det mulig kun å bestille vaksine hos dyrlegen eller må de ta full sjekk hver gang?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å bare ta vaksiner for katten, eller sjekker dyrlegen dyret samtidig og tar betalt for det?

Anonymkode: 65274...c9a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du betaler for vaksinen og helsesjekken er som regel innbakt i den prisen. En veterinær setter ikke vaksine på en katt før enkle kliniske undersøkelser viser at den er i god allmenntilstand. Om differansen en stor bør du finne deg en annen veterinær. 

Anonymkode: c46aa...4d0

• Liker 2
Skrevet

Man bestiller bare vaksine. Trenger ikke undersøkes for å vaksineres

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du betaler for vaksinen og helsesjekken er som regel innbakt i den prisen. En veterinær setter ikke vaksine på en katt før enkle kliniske undersøkelser viser at den er i god allmenntilstand. Om differansen en stor bør du finne deg en annen veterinær. 

Anonymkode: c46aa...4d0

Har vaksinert hundene i alle år uten at de har undersøkt dem

AnonymBruker
Skrevet

På vår klinikk er det drop-in for de som ønsker vaksine eller annen sjekk.

Anonymkode: fdd82...5f4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Eventuelle tilstander som kan være uforenelig med vaksinering skal utelukkes, så en veterinæren som ikke også gjør en helsesjekk ville jeg styrt langt unna.

Anonymkode: 0efbb...47c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestiller bare vaksine for mine hunder, men veterinæren sjekker alltid over hundene kjapt (øyne, tenner, lymfeknuter) og spør om alt er som det skal være. 

Anonymkode: e1c9a...e3d

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer med dyrlege. Han ene her setter kun sprøyta. Jeg anbefaler deg å ta helsesjekken også. 

Anonymkode: 540e3...895

AnonymBruker
Skrevet
m00na skrev (På 9.4.2024 den 15.49):

Har vaksinert hundene i alle år uten at de har undersøkt dem

Sløvt av dyrlegen.

Anonymkode: 89c34...533

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.4.2024 den 15.45):

Er det mulig å bare ta vaksiner for katten, eller sjekker dyrlegen dyret samtidig og tar betalt for det?

Anonymkode: 65274...c9a

Er det noen grunn til at du ikke vil ta en helsesjekk for å sjekke at katten din er frisk og rask?

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Sløvt av dyrlegen.

Dyrlegene, har vært hos mange. Hvorfor er det sløvt? Har vaksinert meg og barna uten helseundersøkelse.

AnonymBruker
Skrevet
m00na skrev (23 minutter siden):

Dyrlegene, har vært hos mange. Hvorfor er det sløvt? Har vaksinert meg og barna uten helseundersøkelse.

I motsetning til dyr så kan vi mennesker gi beskjed dersom vi har vondt noe sted.

Derfor bør dyrene få en årlig helsesjekk hos veterinær.

Anonymkode: 6a30f...f7e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
m00na skrev (4 timer siden):

Hjelpes…

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

I motsetning til dyr så kan vi mennesker gi beskjed dersom vi har vondt noe sted.

Derfor bør dyrene få en årlig helsesjekk hos veterinær.

Anonymkode: 6a30f...f7e

Regner selvfølgelig med at man har årlig helsesjekk, samt tannrens på dyret og selv vurderer om dyret er friskt før man vaksinerer. Men regner også med at ialle fall en av alle veterinærene jeg har vært hos hadde sagt i fra om at de anbefaler helsesjekk i forbindelse med vaksinasjon om de hadde ment at det var nødvendig. De pleier ikke å holde tilbake når de mener det er noe jeg bør bruke penger på.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...