Gå til innhold

Hvilke klær gir man ikke videre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ofte solgt barneklær, men alltid kastet undertøy. Nå orker jeg ikke styre med annonser og kommer til å bare levere til klesinnsamling, men hva med undertøy, gir man det videre eller kaster? Alt er pent brukt, ikke hull eller loslitt.

Anonymkode: 98843...84e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alt bortsett fra truser kan gies videre. Truser kastes.

Anonymkode: 85233...034

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg kaster sokker og truser, og selvsagt klær med hull eller flekker som ikke går bort. 

Endret av Arkana
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Truser

hulleye IG møkkete klær

Anonymkode: 3321c...c7c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En del innsamling ønsker alt av tekstiler. Så sjekk hva de har av regler :) 

Anonymkode: 285a0...af6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt du ikke ville gitt til familie og venners barn, kastes. 

Anonymkode: c705f...7f4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En del innsamling ønsker alt av tekstiler. Så sjekk hva de har av regler :) 

Nemlig. Jeg blir aldri klok på hva vi skal gjøre med slitt tøy, truser og sokker. Det er saker om at innsamling ikke ønsker det, men også saker om at det hvertfall ikke skal i restavfallet! 😩

Anonymkode: aeb1c...b02

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I Oslo skal ALT av tekstil leveres på tøyinnsamling. Bare pass på å kaste i de kommunen har avtale med. 
Det inkluderer raknede strømpebukser og hullete truser. 

Tekstil skal ikke kastes i restavfallet, da det skaper problemer for maskinene til renovasjonsetaten.

Jeg pleier å sortere i to kategorier. Kast, og brukbart. Merker oftest kast utenpå posen om jeg mener ting er kast. 

Når vi arver videre, arver vi alt som er helt og pent. (Evt. med hull som kan lappes der vi vet mottaker lapper.)  Men truser arves ikke videre.

Anonymkode: 721d1...fa9

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nemlig. Jeg blir aldri klok på hva vi skal gjøre med slitt tøy, truser og sokker. Det er saker om at innsamling ikke ønsker det, men også saker om at det hvertfall ikke skal i restavfallet! 😩

Anonymkode: aeb1c...b02

https://sortere.no/avfallstype/Tekstiler,_klær_og_sko/130#

Jeg prøver å komme på hvilken aktør vi har hos oss, for der står det spesifikt de tar imot alt, både med hull og flekker osv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I Oslo skal ALT av tekstil leveres på tøyinnsamling. Bare pass på å kaste i de kommunen har avtale med. 
Det inkluderer raknede strømpebukser og hullete truser. 

Anonymkode: 721d1...fa9

Hvem er det som tar i mot hullete klær i Oslo? Det er greit å vite, for både UFF, Frelsesarmeen og Røde Kors har krav om hele og rene klær. 

Skrevet

første som slo meg var undiken etter et par mnd i skauen..men kan jo muligens bli kvitt den på kommisjon :) 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et nært vennepar som vi har arvet truser fra og til (barn av samme kjønn i ulike aldere) så lenge de har vært rene og pene. Det samme med barna av samme kjønn her hjemme. Ser ikke problemet der, trusene har vært vasket på 90 grader.

Men å ta imot truser fra "fremmede" føles uansett litt annerledes, selv om det ikke har noen praktisk betydning. Hvis det ikke står på innsamlingsboksen at de ikke ønsker det, så er vel hele og rene truser innafor?

Anonymkode: 16426...997

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker trusene på 60 grader, skjønner ikke hvorfor undertøyet til ungene som er helt og flekkfritt ikke kan legges i en kleskontainer. Skal vedde på at det er mange barn i andre uland som setter stor pris på trusene og bokseren jeg har sendt! 

Anonymkode: 4bd8d...a0a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Truser  hullete klær samt svært utvsskete klær uten form.

Anonymkode: 98937...a4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...