AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #1 Skrevet 9. april 2024 Jeg er i utlandet og for 6 dager siden ble jeg sannsynligvis matforgiftet. Jeg kastet opp og hadde diaré i en og en halv dag. Jeg føler meg så å si bra nå, men jeg klarer nesten ikke spise noe. Har ingen sultfølelse i det hele tatt, selv om jeg nesten ikke har spist på 6 dager. Jeg har vanligvis stor appetitt så dette er litt uvant, noen som har erfaring om hvor lang tid det tar før matlysten er tilbake? Det eneste jeg klarer å få i meg er litt chips og brød, noe annet orker jeg ikke tanken på 😅 Anonymkode: f8b7e...b97
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #2 Skrevet 9. april 2024 Når jeg ble det, så tok det flere dager før matlysten var tilbake. Var absolutt ikke noe annet enn vann som fristet. Var redusert i formen i en fire fem dager etter, veldig slapp og sliten. Anonymkode: bb10f...373 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #3 Skrevet 9. april 2024 Det viktigste her og nå er at du får i deg nok vann. Å blande vann og cola er mitt triks - tilsett gjerne litt salt i anledningen. Så trapper man opp (enten man har apetitt eller ei) med noe lettfordøyelig. Brød, kavring, kjeks. Gjerne noe med mye kalorier per vektenhet. Jeg bruker trappe opp like «lenge» (eller kort) som jeg aktivt kastet opp. Når eller om man virkelig ikke liker tanken på mat er det mest konstruktive for en voksen å tvinge i seg noe lite (et par kjeks, en kavring, en frukt) hver 2.-3. time til det gir seg. For vi er jo voksne - vi bestemmer over våre handlinger. Når mer dysfunksjonell lyst og rasjonell tanke kolliderer står vi fritt til å velge det rasjonelle. (Du trenger altså ikke velge ta hensyn til om du har eller ikke har apetitt.) Når det gir seg vet jeg ikke - jeg har sjelden problemer med matforgiftning mer enn 24 timer (og jeg har hatt mine runder). Sykdom varer ofte 3-6 dager. Du er sikker på det ikke er omgangssyken? Anonymkode: b4579...366
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #4 Skrevet 9. april 2024 Ved omgangssyke feks så har jeg erfaring med at det til og med kan gå 14 dager før matlysten er tilbake. Anonymkode: 12c57...725
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #5 Skrevet 9. april 2024 Når du har kommet dit du er så er kroppen vant til lite mat. Tror ikke du skal vente på matlysten, men arbeide den opp selv med mange små små måltider. Anonymkode: 739ef...8e0
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #6 Skrevet 9. april 2024 Det kan variere mye. Jeg pleier alltid å lytte til kroppen, og aldri opplevd annet enn at ting kommer tilbake til normalen etterhvert. Anonymkode: 4ea18...d19
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #7 Skrevet 9. april 2024 Det tar nok en uke til og vel så det før du føler deg helt « normal « igjen. Helt vanlig at det tar tid å få opp igjen matlysten etter en sånn runde. Magen har vært vant til å klare seg med minimalt i mange dager. Fortsatt god bedring 🥰 Anonymkode: ebd6d...a63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå