Mardina Skrevet 10. april 2024 #21 Del Skrevet 10. april 2024 (endret) Jeg har PCOS og har gått ned 12 kg på 1 år. Helt uten hjelpemidler 😊 Spiser ganske normalt vil jeg tro, men til faste tider. Frokost, lunsj og middag 😊 Alltid 1 porsjon middag 😊 Unner meg potetgull og sjokolade 1 gang i uken. Ellers hadde jeg nok fort gitt opp 😄 Jeg går tur hver dag og det er den fysiske aktiviteten jeg driver med 😊 Trives overhodet ikke på treningssenter, så jeg unngår det. Går til jevnlige kontroller på Bærum sykehus ca.2 hver mnd 😊 Endret 10. april 2024 av Mardina 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #22 Del Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (På 10.4.2024 den 21.14): Hva er kriteriene for å få resept på metformin? Fastlegen min er en real nisse når det kommer til PCOS, han mener jeg ikke hr PCOS fordi mensen er regelmessig og jeg ikke slår nevneverdig ut på blodprøver. Jeg har mange andre symptom og har blitt operert for cyster. Både gynekolog og sykehuset sier jeg har PCOS selv med regelmessig mensen, begge steder har poengtert at PCOS kan utarte seg ulikt for ulike individ. Jeg har bare aldri orka å følge det voldsomt opp siden jeg ikke feks skal ha barn og stort sett greier å holde ting som vekt og energi i vater men nå merker jeg at ting er vanskeligere og mer hårete😅 Anonymkode: 817d3...75b Kriteriet for min del var PCOS. Jeg har BMI på 25, er i 30 årene og skal ikke ha flere barn. Får metformin for å slippe ligg magefett forhåpentligvis, og forebygge diabetes som vi er ekstra utsatt for. Anonymkode: 7d027...80f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #23 Del Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (På 10.4.2024 den 21.55): TS sier bokstavelig talt i HI at det ikke er kostholdet som er problemet, kostholdet har ikke forandret seg i det hele tatt likevel har hun gått opp 20 kg i følge hun, noe som er fysisk umulig, lær deg å lese. TS leter etter alle andre løsninger enn å redusere kalorier, selv om det er det eneste korrekte svaret. Anonymkode: e00fc...563 Du som er så smart vet vel at kroppen ikke er et kalorimeter? Anonymkode: 9e7f6...1bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå