AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #1 Skrevet 9. april 2024 Har slitt med ryggen en stund, og noen dager er det ekstra ille. Noen dager er det så stivt og vondt at det gjør vondt å vaske ansiktet, og jeg må støtte meg i vasken med en hånd for å få det gjort. De siste to-tre dagene har jeg opplevd veldig ømhet/smerter ned i setemuskelen. Hva kan det være et tegn på? Har prøvd å ta det opp med lege med ryggsmertene, men får ikke noe respons, det trekkes bare på skuldrene. Jeg har en langvarig kneskade som gjør til at de bare avskriver smertene til å være der i fra. Men nå har det blitt verre. Skal til fysio igjen i morgen og tenkte å ta det opp igjen om at det har blitt verre, men de andre gangene jeg har nevnt smertene så bare fokuserer det på kneet som jeg er der for. Anonymkode: 35c4f...c68
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #2 Skrevet 9. april 2024 Har du prolaps? Anonymkode: 107ed...6ab 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #3 Skrevet 9. april 2024 Kan være alt fra Bechterews til dårlig seng til belastning pga kneskaden. Hør med fysioterapeuten. Anonymkode: 1285f...485 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #4 Skrevet 9. april 2024 Høres ut som det kan være piriformismuskelen. Hvis den er betent/anspent er det fryktelig vondt! Anonymkode: 0d82d...ced 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #5 Skrevet 9. april 2024 Jeg har det slik, har Bekhterev. Tok noen år før det ble sjekket da. Anonymkode: 42335...a15 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #6 Skrevet 9. april 2024 Om du jobber på kontor, hiv ut kontorstolen! Få en behagelig stol å arbeide i. Anonymkode: 84bea...e6a
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #7 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Kan være alt fra Bechterews til dårlig seng til belastning pga kneskaden. Hør med fysioterapeuten. Anonymkode: 1285f...485 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg har det slik, har Bekhterev. Tok noen år før det ble sjekket da. Anonymkode: 42335...a15 Tusen takk for svar, min forrige fastlege var inne på Bekhterev, siden jeg har kronisk tarmsykdom. Jeg slo ikke ut på revmatiske prøver eller HLA-B27. Han mente likevel at leddsykdom med kronisk tarmsykdom ofte ikke slo ut på prøver, så det var fortsatt mulig. Snakket om å bli henvist til spesialist etterhvert, men vi ville se om jeg ble bedre i kneet. Han sluttet dessverre, og den nye fastlegen virker ikke interessert i disse plagene. Jeg har hatt plagene over mange måneder nå, med gradvis forverring, men ingen har noensinne tenkt på å en gang ta tester på ryggen min. Skulle gjerne fått tatt røntgen eller MR av ryggen, men er vanskelig når de ikke er med på det. Føler veldig det er noe noe annet en belastning. Hatt mye vondt og stølhet i andre ledd i kroppen. Anonymkode: 35c4f...c68 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #8 Skrevet 9. april 2024 De fleste med Bechterews er HLA-B27 positive, men ikke alle. Vet ikke hva du mener med revmatiske prøver, men de trengs på ingen måte for diagnosen. Er det tatt senkning (SR)? Anonymkode: 1285f...485 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #9 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): De fleste med Bechterews er HLA-B27 positive, men ikke alle. Vet ikke hva du mener med revmatiske prøver, men de trengs på ingen måte for diagnosen. Er det tatt senkning (SR)? Anonymkode: 1285f...485 Ja SR er tatt, mener den var normal også mener jeg. Men jeg aldri slått ut verken på CRP eller SR selv om tarmsykdommen er veldig aktiv og jeg har hatt verdier på kalcprotein på over 400, som viser høy inflammasjon i tarmene. Selv om jeg er subfrebil (har omtrent daglig økt temperatur de siste månedene målt mellom 37,5 - 38,0 rektalt). Anonymkode: 35c4f...c68
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #10 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Tusen takk for svar, min forrige fastlege var inne på Bekhterev, siden jeg har kronisk tarmsykdom. Jeg slo ikke ut på revmatiske prøver eller HLA-B27. Han mente likevel at leddsykdom med kronisk tarmsykdom ofte ikke slo ut på prøver, så det var fortsatt mulig. Snakket om å bli henvist til spesialist etterhvert, men vi ville se om jeg ble bedre i kneet. Han sluttet dessverre, og den nye fastlegen virker ikke interessert i disse plagene. Jeg har hatt plagene over mange måneder nå, med gradvis forverring, men ingen har noensinne tenkt på å en gang ta tester på ryggen min. Skulle gjerne fått tatt røntgen eller MR av ryggen, men er vanskelig når de ikke er med på det. Føler veldig det er noe noe annet en belastning. Hatt mye vondt og stølhet i andre ledd i kroppen. Anonymkode: 35c4f...c68 Jeg har heller ikke HLA-B27. Hvis fastlegen er vrang kan du gå til en kiropraktor/manuellterapeut, de kan henvise til MR. Anonymkode: 42335...a15 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #11 Skrevet 9. april 2024 Siden det har nettopp oppstått: har du vært lite i bevegelse den siste tiden? Anonymkode: 69626...fb9
Tone83 Skrevet 9. april 2024 #12 Skrevet 9. april 2024 Jeg hadde tatt turen til kiropraktor, de vil kunne finne ut om det for eks prolaps, muskulært eller henvise til mr. 2 1
kahaki Skrevet 9. april 2024 #13 Skrevet 9. april 2024 hvis du er kvinne kan det være et tips å undersøke for endometriose. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #14 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Siden det har nettopp oppstått: har du vært lite i bevegelse den siste tiden? Anonymkode: 69626...fb9 Nei, det har ikke nettopp oppstått, det har kommet og gått, men no er det på det verste. Har faktisk vært mer i bevegelse i det siste da kneet endelig har begynt å bli bedre og jeg får vært mer i bevegelse ved å sykle. Anonymkode: 35c4f...c68
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #15 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Nei, det har ikke nettopp oppstått, det har kommet og gått, men no er det på det verste. Har faktisk vært mer i bevegelse i det siste da kneet endelig har begynt å bli bedre og jeg får vært mer i bevegelse ved å sykle. Anonymkode: 35c4f...c68 https://dinhelsebjolsen.no/piriformis-syndrom/ Piriformis kan oppstå ved sykling. Anonymkode: 84bea...e6a
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #16 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): https://dinhelsebjolsen.no/piriformis-syndrom/ Piriformis kan oppstå ved sykling. Anonymkode: 84bea...e6a Har lest litt, det forklarer noe av symptomene men ikke hvorfor jeg er så stiv i ryggen. Anonymkode: 35c4f...c68
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #17 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tusen takk for svar, min forrige fastlege var inne på Bekhterev, siden jeg har kronisk tarmsykdom. Jeg slo ikke ut på revmatiske prøver eller HLA-B27. Han mente likevel at leddsykdom med kronisk tarmsykdom ofte ikke slo ut på prøver, så det var fortsatt mulig. Snakket om å bli henvist til spesialist etterhvert, men vi ville se om jeg ble bedre i kneet. Han sluttet dessverre, og den nye fastlegen virker ikke interessert i disse plagene. Jeg har hatt plagene over mange måneder nå, med gradvis forverring, men ingen har noensinne tenkt på å en gang ta tester på ryggen min. Skulle gjerne fått tatt røntgen eller MR av ryggen, men er vanskelig når de ikke er med på det. Føler veldig det er noe noe annet en belastning. Hatt mye vondt og stølhet i andre ledd i kroppen. Anonymkode: 35c4f...c68 Man må ikke være positiv, en bektherev diagnose kan også stilles ved å se forandringer på MR-bilder tatt over flere år. Anonymkode: fec24...f45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå