AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #1 Skrevet 9. april 2024 Vi skal ha barn nr 2 etter sommeren. Storesøster er da 2 år og 2 mnd ca. På sykehuset her er det lov at søsken kommer på besøk på barsel. Er det best å vente til man kommer hjem med å introdusere søsken eller er det koselig med besøk på sykehuset? Redd storesøster skal bli lei seg fordi hun ikke får bli eller at mamma ikke skal være med. Noen erfaringer? Anonymkode: c8a5b...e35
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #2 Skrevet 9. april 2024 Vi fikk storesøster på besøk på sykehuset (hun var 3,5år). Vi avtalte også med bestemor som hun eeeelsker å være hos, at vi kunne lokke med overnatting der om hun ble lei seg når de skulle dra fra sykehuset - men det gikk helt fint. Var litt lei seg for at jeg skulle være igjen med babyen, men mannen sa det hadde gått fint når de hadde kommet ut av sykehuset. dere kan jo forberede henne på det når fødselen nærmer seg. Anonymkode: 9dc65...806
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #3 Skrevet 9. april 2024 Din datter tåler helt fint å besøke deg, og verden ramler ikke sammen selv om hun blir litt lei seg. Tro det eller ei. Anonymkode: d3ee1...fd9 4 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #4 Skrevet 9. april 2024 Vi hadde første møte på sykehuset. Vi fikk fred inne på rommet og det var en stolt storebror som trillet kurven gjennom gangene og viste lillebror frem til alle som ville se. Det var trist (sikkert mest for meg) når de måtte dra, men det gikk bra. Dagen etterpå var han med å hentet oss. Ville tatt første møtet på sykehuset. Istede for hjemme. Da kan hun glede seg til de kommer hjem og være med på hele prosessen. Anonymkode: dea84...82f 1
Arkana Skrevet 9. april 2024 #5 Skrevet 9. april 2024 Våre fikk komme på sykehuset og møte lillebror/-søster. De var på samme alder som din da de fikk søsken. Det var koselig og ingen av dem ble triste da de måtte dra.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #6 Skrevet 9. april 2024 Vi benyttet tiden med den nye på sykehuset mens storebror koste seg med besteforeldre. Vi ble enige om å møtes hjemme, da vi tenkte at et lite barn har ingen spesielle behov å komme på sykehuset - det er våre voksnes ønsker og behov. Møtet hjemme var også helt normalt, uten noe kjempestor interesse for babyen, som kom mer naturlig etterhvert som ukene gikk. Jeg tenker det handler om hva dere ønsker og tenker, men jeg tenker et så lite barn tenker ikke det er koselig å besøke eller ikke koselig å ikke besøke, det blir deres tanker om hva dere syns er best Dere kjenner også barnet deres, og hvordan det er når dere har vært med andre barn, om det er mye sjalusi, og hvordan det potensielt kan bli å se dere der, dra derfra osv. Anonymkode: 7fe44...fad
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #7 Skrevet 9. april 2024 La storesøsken få ta del i prosessen, selv om hun er liten. Litt eierskap til situasjonen forebygger søskensjalusi, det er jeg sikker på. Selv om så små storesøsken kanskje ikke er så sjalu er det noe fint med at de ikke holdes utenfor. La de få ta del i besøk, hente på sykehuset, bleieskift og besøk hjemme - så sant barnet ønsker det. Anonymkode: 0245d...b08 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #8 Skrevet 9. april 2024 Det går nok fint forbered henne på at mamma og babyen må overnatte en natt på sykehuset, så kan dere kanskje lokke med noe hun synes er stas for å få henne med hjem🥰 om hun blir litt lei seg er det også naturlig, for henne kan det jo føles som at babyen «tar» deg, så vær forberedt på det også❤️ men jeg tror det er fint for storesøsken å komme på besøk på sykehuset Anonymkode: 11eb2...f35 1
Vera Vinge Skrevet 9. april 2024 #9 Skrevet 9. april 2024 Vi har hatt søsken på besøk på sykehuset dagen etter fødsel. Man er jo allerede borte fra barna i forbindelse med fødsel, så jeg ville syns det var lenge borte fra dem hvis man ikke skulle treffe dem før man kom hjem fra sykehuset. Særlig når de er så små, men også når de er eldre og er spente fordi de vet hva som skjer.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #10 Skrevet 9. april 2024 Vi har ventet til vi kom hjem. En er så kort tid på sykehuset i dag. Anonymkode: f0342...746
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #11 Skrevet 9. april 2024 Her var også storesøster 2 år (og 1 mnd) når lillebror kom til verden. Han ble født ved midnatt, så hun fikk komme på besøk den neste dagen Stor stas for henne å få se lillebror! Det kan være fint å la barnet gi en gave til babyen og at hun også får en liten gave selv. Her ville hun holde lillebror med en gang. Det var veldig godt også for meg å kunne se henne på sykehuset. Ellers ble det for vår del bare et kort besøk typ 30-45 min. Da var hun ferdig liksom. Da lille-lillebror kom til verden to år etterpå, kom både storesøster og storebror på sykehuset. De var såå stolte. Kom springende bort til lille babygutt og ropte navnet hans. Han ble født i 14 tiden på dagen, men de kom på besøk dagen etter da også. Du får gjøre som du synes er best, men jeg satte stor pris på at ungene kom på sykehuset og de fikk se hvor mor var med babyen. Og de var kun glade De fikk hver sin gave også siste gangen, så de hadde noe å putle med når de var lei av å se på babyen og far og mor ville snakke litt sammen. Anonymkode: de66d...317
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #12 Skrevet 9. april 2024 Våre har møtt småsøsken på sykehuset. Synes det er fint, da blir det ikke så "invaderende" når babyen plutselig er i stua hjemme. Anonymkode: c9671...eab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå