AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #1 Del Skrevet 9. april 2024 Hei😊vi er en familie på 3 som bor ved siden av en familie. Barnet dems går i klasse med Vårt barn. De er 9 år. De leker og er venner. Men dette nabo barnet blir mindre og mindre grei mot vårt barn. Barnet kommer hit for å leke hver dag om været er ok! Hver gang vi går ut så kommer naboen. Og det er kjempe hyggelig. Men…. Det siste året har det ikke vært ok for mitt barn. Det andre barnet slår og sparker og tar klærne hans. Dette har vi sett og studert en stund. Barnet blir også fort sur dersom det ikke får bestemme alt og kommer med trusler ! Det blir mye kommando fra barnet og slag/ dytting hvis mitt barn sier nei. Sier stygge ting og bare går hjem slik at Mitt barn ikke får snakket ut og fått noe unnskyldning. Barnet sier ikke hei og ikke hadet og hører ikke på oss voksne. På skolen er det bedre. Barnet tør heller ikke være sånn hvis foreldrene hans er der. ( dermed ser det ut som alt er flott😳) Vårt barn begynner å bli sliten av konfliktene hver dag . Hvordan skal vi løse dette? Barnet er snill dersom vi voksne følger med. er de alene er Det ikke ok. Jeg ser problemet når jeg «spionerer» på de. Mitt barn prøver å si nei det gjør vondt osv. vi må bytte på å bestemme . Det Hva kan vi gjøre ? Forstår ikke hvorfor naboen kommer hver dag for å lage konflikter ? Barnet mitt skjønner ikke hvorfor det skjer Kun hos oss heller . Vi er alltid hyggelige og tar i mot. Vi ønsker ikke å ta det opp med foreldrene helst da de blir fort fornærmet og vi vil jo at ungene skal være venner 😊 de er begge enebarn og trenger noen😊 er redd de blir sure og sier de ikke skal leke sammen mer. Anonymkode: a6c72...021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #2 Del Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei😊vi er en familie på 3 som bor ved siden av en familie. Barnet dems går i klasse med Vårt barn. De er 9 år. De leker og er venner. Men dette nabo barnet blir mindre og mindre grei mot vårt barn. Barnet kommer hit for å leke hver dag om været er ok! Hver gang vi går ut så kommer naboen. Og det er kjempe hyggelig. Men…. Det siste året har det ikke vært ok for mitt barn. Det andre barnet slår og sparker og tar klærne hans. Dette har vi sett og studert en stund. Barnet blir også fort sur dersom det ikke får bestemme alt og kommer med trusler ! Det blir mye kommando fra barnet og slag/ dytting hvis mitt barn sier nei. Sier stygge ting og bare går hjem slik at Mitt barn ikke får snakket ut og fått noe unnskyldning. Barnet sier ikke hei og ikke hadet og hører ikke på oss voksne. På skolen er det bedre. Barnet tør heller ikke være sånn hvis foreldrene hans er der. ( dermed ser det ut som alt er flott😳) Vårt barn begynner å bli sliten av konfliktene hver dag . Hvordan skal vi løse dette? Barnet er snill dersom vi voksne følger med. er de alene er Det ikke ok. Jeg ser problemet når jeg «spionerer» på de. Mitt barn prøver å si nei det gjør vondt osv. vi må bytte på å bestemme . Det Hva kan vi gjøre ? Forstår ikke hvorfor naboen kommer hver dag for å lage konflikter ? Barnet mitt skjønner ikke hvorfor det skjer Kun hos oss heller . Vi er alltid hyggelige og tar i mot. Vi ønsker ikke å ta det opp med foreldrene helst da de blir fort fornærmet og vi vil jo at ungene skal være venner 😊 de er begge enebarn og trenger noen😊 er redd de blir sure og sier de ikke skal leke sammen mer. Anonymkode: a6c72...021 Dere må ta det opp med foreldre , det vil ikke bli bedre før dette skjer. dere er voksne, ta ansvar. Anonymkode: 228e3...108 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #3 Del Skrevet 9. april 2024 Ta med deg barnet ditt bort og snakk med dem . Det har fungert utrolig bra når jeg har gjort dette. Da klarer ikke noen av dem og si annet enn sannheten. Det kan være at den ene tror dette er "uskyldig" moro. At de 2 det gjelder står ansikt til ansikt har ofte tatt støyten av større konflikter når jeg har gjort dette. Anonymkode: 847c6...b2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #4 Del Skrevet 9. april 2024 film dem og vis det til foreldrene.. Anonymkode: 39467...2a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #5 Del Skrevet 9. april 2024 La ungen din slippe å være alene med naboungen. Anonymkode: 47531...3e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 9. april 2024 #6 Del Skrevet 9. april 2024 Høres ikke ut som du reagerer og irettesetter barnet? Det burde du. Og jeg skjønner ikke hvorfor du ikke har tatt det opp med foreldrene enda.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #7 Del Skrevet 9. april 2024 Sier du ifra til barnet da? Og når barnet kommer neste gang later du som ingenting, når han stormet ut uten å si unnskyld forrige gang? Eller snakker dere om det som skjedde sist så ungen får reflektere over det? Du lører desverre barnet ditt å være en konfliktsky pushover! Anonymkode: 21bf7...f1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #8 Del Skrevet 9. april 2024 Blir de fornærmet eller er du konfliktsky?? WTF!!! Barnet ditt blir slått og sparket i sitt eget hjem, og du skjermer følelsene til naboforeldrene?? Gro deg noen baller, ta med deg barnet ditt til naboen og fortell dem hva du har observert og hva barnet ditt går gjennom. Og si klart i fra at med denne typen atferd er nabobarnet ikke velkomment hos dere Anonymkode: 1d7f5...0cd 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #9 Del Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Blir de fornærmet eller er du konfliktsky?? WTF!!! Barnet ditt blir slått og sparket i sitt eget hjem, og du skjermer følelsene til naboforeldrene?? Gro deg noen baller, ta med deg barnet ditt til naboen og fortell dem hva du har observert og hva barnet ditt går gjennom. Og si klart i fra at med denne typen atferd er nabobarnet ikke velkomment hos dere Anonymkode: 1d7f5...0cd Ja de blir fort sure. Jeg hadde håpet det skulle løse seg. Jeg har tatt han flere ganger og gitt streng beskjed. Pluss prøvd å lære mitt barn og sette klare grenser. Må nok bare ta det opp ja Anonymkode: a6c72...021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #10 Del Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Blir de fornærmet eller er du konfliktsky?? WTF!!! Barnet ditt blir slått og sparket i sitt eget hjem, og du skjermer følelsene til naboforeldrene?? Gro deg noen baller, ta med deg barnet ditt til naboen og fortell dem hva du har observert og hva barnet ditt går gjennom. Og si klart i fra at med denne typen atferd er nabobarnet ikke velkomment hos dere Anonymkode: 1d7f5...0cd Beklager at jeg ble krass her, ts, men ved å ikke ta det opp tillater du at barnet ditt blir behandlet på denne måten. Barna er 9 år, og atferden er uakseptabel! Har du konfrontert barnet uten at dette hjalp, er neste steg å ta det med foreldrene. Ditt barn fortjener at du prioriterer dets følelser og trygghet, fremfor en god relasjon til naboene. Anonymkode: 1d7f5...0cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #11 Del Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hei😊vi er en familie på 3 som bor ved siden av en familie. Barnet dems går i klasse med Vårt barn. De er 9 år. De leker og er venner. Men dette nabo barnet blir mindre og mindre grei mot vårt barn. Barnet kommer hit for å leke hver dag om været er ok! Hver gang vi går ut så kommer naboen. Og det er kjempe hyggelig. Men…. Det siste året har det ikke vært ok for mitt barn. Det andre barnet slår og sparker og tar klærne hans. Dette har vi sett og studert en stund. Barnet blir også fort sur dersom det ikke får bestemme alt og kommer med trusler ! Det blir mye kommando fra barnet og slag/ dytting hvis mitt barn sier nei. Sier stygge ting og bare går hjem slik at Mitt barn ikke får snakket ut og fått noe unnskyldning. Barnet sier ikke hei og ikke hadet og hører ikke på oss voksne. På skolen er det bedre. Barnet tør heller ikke være sånn hvis foreldrene hans er der. ( dermed ser det ut som alt er flott😳) Vårt barn begynner å bli sliten av konfliktene hver dag . Hvordan skal vi løse dette? Barnet er snill dersom vi voksne følger med. er de alene er Det ikke ok. Jeg ser problemet når jeg «spionerer» på de. Mitt barn prøver å si nei det gjør vondt osv. vi må bytte på å bestemme . Det Hva kan vi gjøre ? Forstår ikke hvorfor naboen kommer hver dag for å lage konflikter ? Barnet mitt skjønner ikke hvorfor det skjer Kun hos oss heller . Vi er alltid hyggelige og tar i mot. Vi ønsker ikke å ta det opp med foreldrene helst da de blir fort fornærmet og vi vil jo at ungene skal være venner 😊 de er begge enebarn og trenger noen😊 er redd de blir sure og sier de ikke skal leke sammen mer. Anonymkode: a6c72...021 Vet ikke om dette gjelder naboene dine. Men de var 3 barn to gutter og en jente. Hjemme eller med mor og far i nærheten . Helt eksemplarisk. Jenta var det aldri noe trøbbel med. Men når gutta var uten foreldre. Så var de elste tuktete og voldelig. den yngste veldig frekk og stygg i munnen. Foreldrene var egentlig ganske strenge, men slik jeg oppfattet dem også veldig snille. Men når de gutta var på egenhånd. Da slapp de seg løs, kan du si. Min manma hun spionrte også på oss. Og føk litt inn og var litt streng og spurte hva skjer her. Da ble han elste veldig tatt på senga. Han yngste var bare frekk sånn ellers og ikke like lett å ta sånn. Men iht vold, tukt osv på den elste fungerte det fint. Om det ikke fungerte så kunne mamma si litt strengt. Da tror jeg det er på tide du går hjem. Også nektet hun han å få komme på besøk et par dager. Det roet han ned i perioder. Så jeg tenker det du må gjøre er å snike deg litt på. La han skvette litt. Og be han gå om han ikke gir seg. En annen babogutt var en biter. En gang bet han nesten ut et stykke av brystet mitt. Mamma hadde snakket med han flere ganger før. Og tatt det opp med foreldrene. De var også veldig snille forelre. Men det hjalp ingenting. Men etter siste runde ville mamma ha en slutt på det. Fant ut at når det okke hjalp å ta det opp med han. Var det ny taktikk. Så hun gikk litt snikete bort til han, slik at han skulle skjønne at hun ville han noe viktig. Også hvisket hun i øret hans. Hvis du biter en gang til, da skal jeg gå bort å bite pappaen din. Det ble ikke mer biting fra han noe mer. Ditt hus dine grenser. Og hvis han ikke følger deres regler så gå hjem Anonymkode: 7a8c0...f4d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #12 Del Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sier du ifra til barnet da? Og når barnet kommer neste gang later du som ingenting, når han stormet ut uten å si unnskyld forrige gang? Eller snakker dere om det som skjedde sist så ungen får reflektere over det? Du lører desverre barnet ditt å være en konfliktsky pushover! Anonymkode: 21bf7...f1b Ja jeg snakker til barnet. Har klare regler 😕 forklarer hvorfor også, og at han må gå hjem dersom han ikke hører. Anonymkode: a6c72...021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #13 Del Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Beklager at jeg ble krass her, ts, men ved å ikke ta det opp tillater du at barnet ditt blir behandlet på denne måten. Barna er 9 år, og atferden er uakseptabel! Har du konfrontert barnet uten at dette hjalp, er neste steg å ta det med foreldrene. Ditt barn fortjener at du prioriterer dets følelser og trygghet, fremfor en god relasjon til naboene. Anonymkode: 1d7f5...0cd Ja det er helt ok å høre. Jeg tillater det ikke men samtidig gjør jeg vel det☹️ Må vel bare ta meg sammen og si fra. Hadde ønsket det ikke skulle bli nødvendig. Jeg er vel litt feig og synes det er vanskelig . Anonymkode: a6c72...021 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #14 Del Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja jeg snakker til barnet. Har klare regler 😕 forklarer hvorfor også, og at han må gå hjem dersom han ikke hører. Anonymkode: a6c72...021 Og du sender han heim når han bryt reglane? Anonymkode: 42a5f...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #15 Del Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og du sender han heim når han bryt reglane? Anonymkode: 42a5f...f43 Ja jeg sender hjem , men ofte går han ikke 🤔 da pleier jeg å si at vi går inn og at foreldrene venter på han. Så går vi inn og han leker videre ute hos oss Anonymkode: a6c72...021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #16 Del Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vet ikke om dette gjelder naboene dine. Men de var 3 barn to gutter og en jente. Hjemme eller med mor og far i nærheten . Helt eksemplarisk. Jenta var det aldri noe trøbbel med. Men når gutta var uten foreldre. Så var de elste tuktete og voldelig. den yngste veldig frekk og stygg i munnen. Foreldrene var egentlig ganske strenge, men slik jeg oppfattet dem også veldig snille. Men når de gutta var på egenhånd. Da slapp de seg løs, kan du si. Min manma hun spionrte også på oss. Og føk litt inn og var litt streng og spurte hva skjer her. Da ble han elste veldig tatt på senga. Han yngste var bare frekk sånn ellers og ikke like lett å ta sånn. Men iht vold, tukt osv på den elste fungerte det fint. Om det ikke fungerte så kunne mamma si litt strengt. Da tror jeg det er på tide du går hjem. Også nektet hun han å få komme på besøk et par dager. Det roet han ned i perioder. Så jeg tenker det du må gjøre er å snike deg litt på. La han skvette litt. Og be han gå om han ikke gir seg. En annen babogutt var en biter. En gang bet han nesten ut et stykke av brystet mitt. Mamma hadde snakket med han flere ganger før. Og tatt det opp med foreldrene. De var også veldig snille forelre. Men det hjalp ingenting. Men etter siste runde ville mamma ha en slutt på det. Fant ut at når det okke hjalp å ta det opp med han. Var det ny taktikk. Så hun gikk litt snikete bort til han, slik at han skulle skjønne at hun ville han noe viktig. Også hvisket hun i øret hans. Hvis du biter en gang til, da skal jeg gå bort å bite pappaen din. Det ble ikke mer biting fra han noe mer. Ditt hus dine grenser. Og hvis han ikke følger deres regler så gå hjem Anonymkode: 7a8c0...f4d Takk for tips☺️🙏 Anonymkode: a6c72...021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå