AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #1 Skrevet 9. april 2024 Hvor ille er/var det og har du blitt bedre? Jeg er panisk 24/7.. Anonymkode: af042...ae5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #2 Skrevet 9. april 2024 Går du i behandling? Anonymkode: ea337...383
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #3 Skrevet 9. april 2024 Ja jeg har slitt med angst og depresjoner i perioder i livet. Vært skikkelig dårlig. Nå har jeg det heldigvis mye bedre. Jeg har startet på en medisin som heter Brintellix. Har fått et nytt liv etter jeg statet på de. Jobber samtidig med å ta vare på min psykiske helse. Prøve å senke stress og krav i hverdagen. Være litt mer ego og gi litt F i ting som er unødvendig å bruke energi på. Anonymkode: 72a2f...bb9
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #4 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja jeg har slitt med angst og depresjoner i perioder i livet. Vært skikkelig dårlig. Nå har jeg det heldigvis mye bedre. Jeg har startet på en medisin som heter Brintellix. Har fått et nytt liv etter jeg statet på de. Jobber samtidig med å ta vare på min psykiske helse. Prøve å senke stress og krav i hverdagen. Være litt mer ego og gi litt F i ting som er unødvendig å bruke energi på. Anonymkode: 72a2f...bb9 hvor dårlig var du? Har du forsøkt andre medisiner som ikke har fungert? vurdere brintellix men had blitt verre av så mye annet som liksom skulle hjelpe Anonymkode: af042...ae5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #5 Skrevet 9. april 2024 Har ekstrem frykt og uvirkelighetsfølelse hele tiden og er helt innelåst i eget hode Anonymkode: af042...ae5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #6 Skrevet 9. april 2024 Jeg fikk det bedre med behandling. Fikk beroligende jeg kunne bruke ved behov og kognitiv terapi. På det sykeste gråt jeg hele tiden og greide ikke å spise eller sove normalt. Jeg var medisinfri i løpet av 3 måneder, ganske bra i løpet av 6 måneder og tilnærmet frisk etter ett år. Anonymkode: d7ccc...e89
svartkatt Skrevet 9. april 2024 #7 Skrevet 9. april 2024 Har hatt perioder der jeg ikke tør gå ut, ikke bort til døra engang. Ene perioden før jeg visste jeg hadde angst, og derfor heller ikke hadde medisiner. Etter jeg har blitt bedre kjent med denne delen av meg selv, og fått medisiner, har jeg altså hatt noen perioder, ikke fullt så ille. Men det beste har vært å alltid holde eksponeringen ved like. Vet ikke om det kan overføres til alle typer angst..
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #8 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fikk beroligende jeg kunne bruke ved behov Hva slags beroligende var det? Anonymkode: 7518e...fcb
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #9 Skrevet 9. april 2024 svartkatt skrev (2 minutter siden): og fått medisiner Hvilke medisiner var det? Anonymkode: 7518e...fcb
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #10 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva slags beroligende var det? Anonymkode: 7518e...fcb https://sml.snl.no/beroligende_midler Anonymkode: d7ccc...e89
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #11 Skrevet 9. april 2024 Jeg har hatt agorafobi med panikkanfall og generalisert angst siden jeg var 22. På det verste så turte jeg ikke å gå ut av leiligheten min på over 2 år. Det har vært bedre i perioder men jeg sliter fremdeles med å gå ut av huset... Føler jeg har prøvd alt Er nå 33 år gammel og ufør Anonymkode: 6e669...355
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #12 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): https://sml.snl.no/beroligende_midler Anonymkode: d7ccc...e89 Jeg lurte på hvilke. Men om du ikke vil svare er det selvsagt ok. Jeg spør fordi jeg har spurt legen om beroligende som kan brukes ved behov og han sier at det ikke finnes. Unntaket er b-prep som han sier at ikke er lov å skrive ut (typ vival, sobril osv), gis kun på sykehus. Anonymkode: 7518e...fcb
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #13 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvor ille er/var det og har du blitt bedre? Jeg er panisk 24/7.. Anonymkode: af042...ae5 Burde du gjerne bli innlagt?🙏 Anonymkode: 7ce70...b7d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #14 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg lurte på hvilke. Men om du ikke vil svare er det selvsagt ok. Jeg spør fordi jeg har spurt legen om beroligende som kan brukes ved behov og han sier at det ikke finnes. Unntaket er b-prep som han sier at ikke er lov å skrive ut (typ vival, sobril osv), gis kun på sykehus. Anonymkode: 7518e...fcb Jeg får sobril av min fastlege. Tar ved behov. Anonymkode: 81da9...9c9
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #15 Skrevet 9. april 2024 Å være i en angsttilstand er ekstremt stressende for kroppen. Det klarer den ikke over tid og det blir bedre. Anonymkode: 4cd9e...3c1
svartkatt Skrevet 9. april 2024 #16 Skrevet 9. april 2024 Jeg bruker efexor/venlafaksin daglig, er beregnet på depresjon, men fungerer mot angsten også for min del.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #17 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvor ille er/var det og har du blitt bedre? Jeg er panisk 24/7.. Anonymkode: af042...ae5 Hva mener du med panisk 24/7? Jeg har selv kompleks PTSD, alvorlig ocd og panikklidelse. Jeg har alltid en underliggende angstfølelse som ikke vil slippe tak og som jeg bare må akseptere at jeg er der, men utover det så kan jeg få en lammende angstfølelse hvis jeg for eksempel opplever en traumetrigger og dette leder meg fort inn i dissosiativtanfall. Jeg kan også få full blown katastrofeangst hvor jeg er sikker på at mine nærmeste skal dø hvis jeg ikke får utført tvangshandlingen mine på riktig måte. Og så har jeg panikkanfallene som kommer helt ut av det blå og jeg mister fullstendig kontakten med meg selv og omgivelsene rundt.Da hyperventilerer jeg og jeg er sikker på at jeg ikke skal kveles, svetter og fryser om hverandre, hjertebank, kan kaste opp, tisser på meg osv, men et panikkanfall varer jo ikke 24 timer i døgnet Anonymkode: f25d4...d12 2
Amy Skrevet 9. april 2024 #18 Skrevet 9. april 2024 Jeg er også panisk konstant. Blir helt gal av livet. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #19 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva mener du med panisk 24/7? Jeg har selv kompleks PTSD, alvorlig ocd og panikklidelse. Jeg har alltid en underliggende angstfølelse som ikke vil slippe tak og som jeg bare må akseptere at jeg er der, men utover det så kan jeg få en lammende angstfølelse hvis jeg for eksempel opplever en traumetrigger og dette leder meg fort inn i dissosiativtanfall. Jeg kan også få full blown katastrofeangst hvor jeg er sikker på at mine nærmeste skal dø hvis jeg ikke får utført tvangshandlingen mine på riktig måte. Og så har jeg panikkanfallene som kommer helt ut av det blå og jeg mister fullstendig kontakten med meg selv og omgivelsene rundt.Da hyperventilerer jeg og jeg er sikker på at jeg ikke skal kveles, svetter og fryser om hverandre, hjertebank, kan kaste opp, tisser på meg osv, men et panikkanfall varer jo ikke 24 timer i døgnet Anonymkode: f25d4...d12 Dissosierer du? Depersonalisering? Har du slike diagnoser..? Anonymkode: be9f7...2ab
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #20 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg lurte på hvilke. Men om du ikke vil svare er det selvsagt ok. Jeg spør fordi jeg har spurt legen om beroligende som kan brukes ved behov og han sier at det ikke finnes. Unntaket er b-prep som han sier at ikke er lov å skrive ut (typ vival, sobril osv), gis kun på sykehus. Anonymkode: 7518e...fcb Ok, da forstår jeg bedre hvorfor du spør. Jeg fikk den vanligste typen beroligende medisin, et benzodiazepin. Det var en turnuslege på et helt vanlig legekontor som skrev det ut til meg. Fastleger har lov til å skrive det ut, vanligvis. Vanskelig å si hvorfor fastlegen din påstår noe annet. Kanskje akkurat han har mistet retten til å skrive ut B-preparater? Kanskje han mener at det ikke vil passe i din situasjon og ikke ønsker å gå inn i noen diskusjon? Bare gjetninger fra min side, aner jo ikke... Anonymkode: d7ccc...e89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå