Muskath Skrevet 10. april #21 Del Skrevet 10. april 49 minutter siden, HildaSofie said: Ja selvfølgelig . Virker som ingen skjønner at det er mais🤣 Jeg vet at det er mais. Tenkte det var «behandlet» for å få den harde konsistensen som kan poppe. Men det er kanskje bare tørket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 10. april #22 Del Skrevet 10. april 48 minutter siden, AnonymBruker said: Ja haha og når man vanner det så blir det fint og mykt også 😅 Anonymkode: 75a75...a6f Ja hahaha så dumme alle er 🤪 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 10. april #23 Del Skrevet 10. april De blir veldig fine, men min erfaring er at de ganske fort blir brune/stygge. Mais som det egentlig skal bli har ganske kraftig rotvekst etter som de er ment til å bli 1-2 meter høye. Så de blir ganske misfornøyde når det er trangt i potta🙈 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 10. april Forfatter #24 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (På 9.4.2024 den 7.54): Hvor har du vært de siste årene? Anonymkode: 9e4c3...094 På KG. Har ikke lest noe om det her inne og linken var det første jeg så om dette. I teorien i alle fall; en knall og frodig idè. AnonymBruker skrev (21 timer siden): Bildet lyver en god del, faktisk. Med mindre han mannen er ca 40 cm høy. Anonymkode: 0920c...02b Tenker at stort veksthus har noe med saken å gjøre. God, beskyttet vekst og null fugler. Kan vel plantes ut etter som potte blir for smått og da er bakken uendelig dyp. Må være fint å oppleve det i full høyde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HildaSofie Skrevet 10. april #25 Del Skrevet 10. april Muskath skrev (1 time siden): Jeg vet at det er mais. Tenkte det var «behandlet» for å få den harde konsistensen som kan poppe. Men det er kanskje bare tørket? Vi spiser det jo selv så det bør gå bra. Minner litt om barna mine dette , som ikke vil gi div mat til bikkja, for det er ikke bra for den, men de kan gasse seg med drittmat selv😄 Jeg mener, barna er jo mer verdifulle for meg enn hunden 🤷♀️ 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 10. april #26 Del Skrevet 10. april 17 minutter siden, HildaSofie said: Vi spiser det jo selv så det bør gå bra. Minner litt om barna mine dette , som ikke vil gi div mat til bikkja, for det er ikke bra for den, men de kan gasse seg med drittmat selv😄 Jeg mener, barna er jo mer verdifulle for meg enn hunden 🤷♀️ Det har du helt rett i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #27 Del Skrevet 10. april Muskath skrev (5 timer siden): Jeg vet at det er mais. Tenkte det var «behandlet» for å få den harde konsistensen som kan poppe. Men det er kanskje bare tørket? Det finnes mange ulike typer mais. Mais vi f.eks. griller kalles sukkermais og er myk. Den vi bruker til popcorn er derimot mye hardere og kan "poppes" etter tørking. Anonymkode: 1fe4a...6a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #28 Del Skrevet 10. april Kålrota skrev (6 timer siden): Fordi det ser pent ut og er lett å få til. Joda, men poenget var jo nettopp at det for noen av oss ikke ser særlig pent ut. 😅 For all del; Jeg har plantet maisplanter før jeg. Men det var for å få mais, ikke noe som ligner på ugress. 🙈 Anonymkode: 43814...35d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 10. april #29 Del Skrevet 10. april Og poenget mitt var at noen synes det ser pent. Det er ikke så viktig for meg at du ikke liker dekorasjonen min. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #30 Del Skrevet 10. april Kråkene blir rusa og flyr i plog. Anonymkode: 5b6e8...775 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 11. april Forfatter #31 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): ...ikke noe som ligner på ugress. Anonymkode: 43814...35d "Ugress" kan ha de vakreste blomstene. Jeg ser det sånn. Andre har bestemt seg for at det er stygt og skal bort. Dem om det. Vi er forskjellige. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmVeeJee Skrevet 11. april #32 Del Skrevet 11. april (endret) AnonymBruker skrev (På 9.4.2024 den 14.35): 😆 Bildet lyver en god del, faktisk. Med mindre han mannen er ca 40 cm høy. Anonymkode: 0920c...02b Nei? Jeg sådde i fjor og mine ble over 1 meter høye. Ikke drivhus eller dekket til heller, kun i plantekasse på verandaen. Endret 11. april av EmVeeJee 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmVeeJee Skrevet 11. april #33 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (På 9.4.2024 den 10.05): Spennende. Er det for sent å gjøre dette i år? Anonymkode: ce20c...016 Nei de vokser kjemperaskt! Du har en 30-40 cm høy plante etter én mnd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #34 Del Skrevet 11. april HildaSofie skrev (På 10.4.2024 den 11.39): Ja selvfølgelig . Virker som ingen skjønner at det er mais🤣 Popcorngress er ikke mais, popcorngress er en plante. Mais er grønnsaken/kornet man høster fra planten. Ulike deler av planter kan ha ulik toksisitet... Moden tomat og aubergine f.eks er trygt for fugler, mens stengelen og bladene er giftig. HildaSofie skrev (22 timer siden): Vi spiser det jo selv så det bør gå bra. Minner litt om barna mine dette , som ikke vil gi div mat til bikkja, for det er ikke bra for den, men de kan gasse seg med drittmat selv😄 Jeg mener, barna er jo mer verdifulle for meg enn hunden 🤷♀️ Dyr har ikke nødvendigvis samme toleranse for diverse næringsmidler som mennesker har. Anonymkode: a5257...06a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 11. april Forfatter #35 Del Skrevet 11. april Hvis dere sjekker bildeserien i linken min, så ser dere maiskorn som blir sådd og vannet: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #36 Del Skrevet 13. april Men er fuglene like ivrige når popcornet har begynt å vokse opp? Orker ikke masse fugler rundt der vi skal sitte.. Anonymkode: 1a9ee...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #37 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men er fuglene like ivrige når popcornet har begynt å vokse opp? Orker ikke masse fugler rundt der vi skal sitte.. Anonymkode: 1a9ee...cf8 Ja. Jeg prøvde å sette mine planter ut uten noe som dekket dem, terrasssen var dekket av jord for fuglene hadde popcorn-party 🦤 Anonymkode: 0920c...02b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #38 Del Skrevet 13. april Gjorde det i fjor i en potte, lot popcornet ligge i vann et døgn før jeg puttet det i potten. Ble 30-40 cm høyt. Anonymkode: 615dd...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #39 Del Skrevet 13. april Noen spørsmål ang popcorngress: holder det seg fint og i "riktig" høyde hele sommeren? Eller vil det vokse opp maisstengler? Kan disse i såfall klippes ned? Anonymkode: eb7d7...178 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 13. april Forfatter #40 Del Skrevet 13. april Jeg vet ikke svaret du søker, men du styrer selv hva du vil ha eller ikke på dine planter, altså kutter du det bort hvis du får noe upassende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå