AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #1 Del Skrevet 9. april 2024 Hei, førstegangs mamma her lille gutt hadde fått et hår inne på øyet prøvde med morsmelk fikk det ikke ut prøvde så med saltvann fra otrivin baby står ingenting på pakken at den ikke kan brukes i øynene men det står på nett nå er jeg kjempe redd for at det skal skade øynene til lille. ??? Det står det er pga at det er olje i den. Anonymkode: e66c2...996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dotrollet Skrevet 9. april 2024 #2 Del Skrevet 9. april 2024 Kan fint brukes i øye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #3 Del Skrevet 9. april 2024 Dotrollet skrev (6 minutter siden): Kan fint brukes i øye Nei den skal jo ikke det da. Går jo sikkert bra, men hadde skylt med vanlig saltvann nå etterpå, TS. Anonymkode: 82133...8fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #4 Del Skrevet 9. april 2024 På innholdsfortegnelsen står det ikke at det er olje i den sjø. å ikke på alle plasser på nett står det at den ikke kan brukes på øyet.D Anonymkode: e66c2...996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #5 Del Skrevet 9. april 2024 Vi fekk besøk av leger og jordmørde på sjukhuset å bruke det til å skylle øynene med på babyen Anonymkode: ccc44...1ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #6 Del Skrevet 9. april 2024 Kok opp litt saltvann, avkjøl og bruk det istedenfor neste gang/on du føler behov for å skylle. Anonymkode: db005...ac5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #7 Del Skrevet 9. april 2024 Du bruker medikamentet der det er ment til å brukes. Hvorfor spurte du ikke på apoteket? 🙄 Anonymkode: 31bcc...b68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #8 Del Skrevet 9. april 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Vi fekk besøk av leger og jordmørde på sjukhuset å bruke det til å skylle øynene med på babyen Anonymkode: ccc44...1ee Sa de spesifikt at du skulle bruke Otribaby i øynene til ungen din? Synes det høres rart ut. De sa ikke bare saltvannsoppløsning? Anonymkode: aee1a...1eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #9 Del Skrevet 9. april 2024 TS om du har skylt etterpå og øynene ser fine ut og baby ikke virker plaget har det nok gått helt fint Blir nok ikke permanente skader er nok bare at det kan være irriterende? Anonymkode: aee1a...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #10 Del Skrevet 9. april 2024 Hæ?? Det visste jeg ikke! Stakkars jenta mi som har fått det på øynene ofte. Jeg har ofte brukt det selv for å skylle øynene… 😳😳 er det farlig altså?? Anonymkode: 028c3...b68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #11 Del Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hæ?? Det visste jeg ikke! Stakkars jenta mi som har fått det på øynene ofte. Jeg har ofte brukt det selv for å skylle øynene… 😳😳 er det farlig altså?? Anonymkode: 028c3...b68 Har også brukt det. På begge barna meg selv og gubben 🤣 Anonymkode: 38a8e...22d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #12 Del Skrevet 9. april 2024 Dotrollet skrev (11 timer siden): Kan fint brukes i øye Nei. De inneholder castorolje og skal IKKE brukes i øyne. Når det er sagt går det nok helt fint om man gjør det ved feil én gang. Anonymkode: 5cbd6...0e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #13 Del Skrevet 9. april 2024 Altså, hvor vanskelig kan det være å lage sin eget saltløsning? Alt du trenger å vite om å lage og bruke hjemmelaget saltløsning - Med Norge Anonymkode: 761a5...5d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #14 Del Skrevet 9. april 2024 Du må bruke saltvannsoppløsning med samme saltinnhold som tårevæsken (0,9 %). Den kan du bruke både for nese og øyne. Derimot skal Otribaby (0,74% natriumklorid) kun brukes for nese, fordi det inneholder kastorolje, som kan irritere øynene. Anonymkode: 9618d...aee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #15 Del Skrevet 9. april 2024 Men det står ikke på pakken at det er kastorolje i? Ikke fått noen reaksjoner Anonymkode: e66c2...996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #16 Del Skrevet 9. april 2024 Brukt det i øynene på både meg, ungen og bikkja😅 Mange ganger også. Har gått helt fint med oss😊 Anonymkode: d8d98...62d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #17 Del Skrevet 9. april 2024 22 minutter siden, AnonymBruker said: Hæ?? Det visste jeg ikke! Stakkars jenta mi som har fått det på øynene ofte. Jeg har ofte brukt det selv for å skylle øynene… 😳😳 er det farlig altså?? Anonymkode: 028c3...b68 18 minutter siden, AnonymBruker said: Har også brukt det. På begge barna meg selv og gubben 🤣 Anonymkode: 38a8e...22d 2 minutter siden, AnonymBruker said: Brukt det i øynene på både meg, ungen og bikkja😅 Mange ganger også. Har gått helt fint med oss😊 Anonymkode: d8d98...62d Blir veldig overrasket over at folk driver å putter nesespray i øynene.. Det finnes egne flasker beregnet på øyne altså, med øyedråper eller bare sterilt saltvannsoppløsning i riktig oppløsning for å skylle øyne uten å få irritasjon... Anonymkode: aee1a...1eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #18 Del Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Blir veldig overrasket over at folk driver å putter nesespray i øynene.. Det finnes egne flasker beregnet på øyne altså, med øyedråper eller bare sterilt saltvannsoppløsning i riktig oppløsning for å skylle øyne uten å få irritasjon... Anonymkode: aee1a...1eb Det er ingen som putter nesespray i øynene. Otribaby er nesedråper som markedsføres som saltvannsløsning og som åpenbart ikke har tydelig nok informasjon om at det ikke er en ordinær saltvannsløsning, men nesedråper som ikke kan brukes til annet enn nesa. Anonymkode: 8d981...aa7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #19 Del Skrevet 9. april 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ingen som putter nesespray i øynene. Otribaby er nesedråper som markedsføres som saltvannsløsning og som åpenbart ikke har tydelig nok informasjon om at det ikke er en ordinær saltvannsløsning, men nesedråper som ikke kan brukes til annet enn nesa. Anonymkode: 8d981...aa7 Jeg har kjøpt Otribaby selv, oppfattet det som Otrivin for baby ikke som ren saltvannsoppløsning jeg ville puttet i øynene.. Da kjøper jeg noe som det står på pakken at er spesifikt for øyne. Kanskje jeg er for påpasselig da men det er jo øynene liksom Anonymkode: aee1a...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #20 Del Skrevet 9. april 2024 Vi har brukt det i øynene på oss voksne og ungene. 🫣 Anonymkode: 7771d...659 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå