Gå til innhold

Unifon: hvordan komme meg løs fra dem?


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er det mest forferdelige mobilselskapet jeg noensinne har opplevd! De er hjerteløse og respektløse, og farer med løgn og villende salgsmetoder. 

Jeg ble oppringt av en selger, som overtalte meg til å bytte til Unifon. På det tidspunktet betalte jeg 249 kr for mitt mobilabonnement, og selgeren sa jeg kunne få et abonnement hus Unifon til 299, med mer data. Det var veldig billig mente han, og den prisen fikk jeg bare mot to års binding. Men, man kunne bytte til et annet selskap om man ville, for de fleste mobilselskaper finansierte bruddgebyr.

Alt dette var LØGN, selvsagt, jeg burde visst.. av to grunner: 

1. Det han IKKE nevnte var at denne summen var ekskludert fakturagebyr og mva. Så når regningen først kom var den mye høyere. 

Joda, dette sto nederst i villkårne i mailen jeg fikk med liten skrift, men selgeren hadde sånn hastverk med å få meg til å signere, at jeg følte press på meg til å skynde meg å lese gjennom. 

I tillegg så VISSTE jo denne selgeren at jeg ikke hadde fått med meg at prisen var uten mva og fakturagebyr. Han unnlot å nevne det med VILJE. Når man bevisst lar være å nevne noe, er det villedende og manipulerende. 

Jeg fikk en selvsagt en sleip, kald mail av Unifon hvor de sier jeg har fått info. Men det fikk jeg ikke MUNTLIG av selgeren på telefon. Han holdt med vilje tilbake informasjonen. Dette er jo helt klart villende, umoralsk og lureri, spør du meg. 

2. De fleste mobilselskaper finansierer IKKE bruddgebyr. De bare legger til en ekstra sum på fakturaen, slik at det er du selv som betaler bruddgebyret. Så også dette var villende og manipulering. 

Fordi jeg var sint over dette ventet jeg med å betale første faktura, og ringte support i god tid og sendte flere mailer for å finne en løsning. Men de svarte ikke på flere uker. 

Til slutt måtte jeg bare betale fakturaen for å unngå inkasso. 

Og nå har jeg fått ny faktura med et beløp som er enda høyere, fordi det er forsinkelsesgebyr med fra forrige gang.

Hvor skal dette ende? Jeg har null kontroll over fakturagebyret..

Jeg synes faktisk ikke at jeg fortjener å bli behandlet så respektløst..

Det er ordentlig fælt at selgeren med vilje unnlot å fortelle at det var mva og fakturagebyr. Den mannen aner ingenting om min økonomi.. 

Hvordan kan de gjøre slikt mot folk? Det er fullstendig hjerteløst. 

Er det noen som vet hvordan man kan komme seg ut av avtalen, uten å betale bruddgebyr?

 

Anonymkode: 6de0f...ed4

Skrevet (endret)

Har du snakket med forbrukerrådet? De kan ha fått flere klager på samme selskap, og jo flere som klager, jo større sjanse er det for at de oppretter en sak mot dem. De kan kanskje hjelpe deg som enkeltperson også. Jeg fikk hjelp av Forbrukerrådet en gang mot en kranglete Babyshop-butikk som prøvde å vri seg unna sitt ansvar.

Endret av Million
  • Nyttig 1
Skrevet

Det høres sleipt ut. 😔 Unifon har bare 1,4 i score på Trustpilot - 90 % av anmeldelsene har gitt 1 stjerne. Endel google-treff på at dette er et råttent firma.

På Forbrukerrådet står det hva du kan gjøre når firmaer legger på fakturagebyr. Klikk på "har du fått en regning med høyt fakturagebyr?" Og les der.

https://www.forbrukerradet.no/kontakt-oss/

Du kan også kontakte Brukerklagenemnda for elektrisk kommunikasjon, ettersom avtalen mellom din bedrift og Unifon ikke omfattes av forbrukerlovgivningen (ref tekst på forbrukerrådet-linken jeg la inn over her)

https://www.bkn.no/

For sent nå, men et tips til en annen gang du blir oppringt av selgere generelt er å be dem ringe tilbake dagen etter isteden. Om de stresser og har "dårlig tid" er det bare tull og en måte å få kunder til å godta uten å undersøke. Det i seg selv er grunn nok til å si nei. Bruk så 5 minutter på å sjekke firmaet på Trustpilot, bytt.no samt å lese vilkårene på egen nettsiden til firmaet.

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er et veldig tvilsomt firma. Jeg ble oppringt om at jeg måtte bytte abonnement, fordi det jeg hadde skulle utgå. Jeg oppfattet det som at han ringte fra min teleoperatører, og var i ferd med å si ja, men heldigvis for meg så nevnte han feil på antall GB jeg hadde, og da gikk det opp for meg at han var i ferd med å lure meg. Selgeren avbrøt samtalen med en gang han var avslørt.

Anonymkode: 1a0c5...c66

  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Angrerett har du når du kjøper noe over telefon. Hvis de ikke har informert deg om angreretten så har du 12 måneder på deg.

Om det er en trøst så er det kun lov til å ta det det faktisk koster å sende faktura. Mange bedrifter har i det sise fått smekk på lanken for ta altfor høyt fakturagebyr, og da snakker vi om 49 kr. Det er ulovlig.

Anonymkode: e1dd0...92d

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Angrerett har du når du kjøper noe over telefon. Hvis de ikke har informert deg om angreretten så har du 12 måneder på deg.

Om det er en trøst så er det kun lov til å ta det det faktisk koster å sende faktura. Mange bedrifter har i det sise fått smekk på lanken for ta altfor høyt fakturagebyr, og da snakker vi om 49 kr. Det er ulovlig.

Anonymkode: e1dd0...92d

Ts har nok et enkeltmannsforetak og da er det andre regler. 

Anonymkode: c96bf...b8d

Skrevet

Har du kjøpt som privatperson eller bedrift?

Dersom det er bedrift så er det helt vanlig å oppgi priser eks mva.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...