Gå til innhold

Er det bra eller dårlig for meg å jobbe i fysisk stilling som gir meg smerter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Jeg har en jobb som er ganske fysisk. Sliter med artrose og kronisk betennelse i ankel. Står på betong gulv store deler av dagen. 

Jeg er dog ingen " cry baby" så tåler jo litt. 

Når jeg snakker med lege og fysioterapeut virker det ikke som de nødvendigvis mener at det er dumt at jeg har slik jobb. 

Men kan ha så vondt at jeg hinder hjemme på kveld og morgen. Så blir det bedre igjen utover dagen. Så dårlig igjen på kveld/ morgen. 

Jeg vet ikke om det er bra for meg at heg holder på sånn eller dårlig? 

Normalt? 

Anonymkode: 92dfb...16b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er selvsagt dårlig å gå rundt og ha vondt. Jeg snakket med ortoped om lignende tema, og han sa at jobb i fysiske yrker alltid virker nedbrytende på kroppen.

Anonymkode: daf7a...8c6

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er selvsagt dårlig å gå rundt og ha vondt. Jeg snakket med ortoped om lignende tema, og han sa at jobb i fysiske yrker alltid virker nedbrytende på kroppen.

Anonymkode: daf7a...8c6

Ettersom jeg ikke får sykemelding, regnes det sikkert likevel som normalt og anbefalingen er å skaffe ny jobb? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hei, 

Jeg har en jobb som er ganske fysisk. Sliter med artrose og kronisk betennelse i ankel. Står på betong gulv store deler av dagen. 

Jeg er dog ingen " cry baby" så tåler jo litt. 

Når jeg snakker med lege og fysioterapeut virker det ikke som de nødvendigvis mener at det er dumt at jeg har slik jobb. 

Men kan ha så vondt at jeg hinder hjemme på kveld og morgen. Så blir det bedre igjen utover dagen. Så dårlig igjen på kveld/ morgen. 

Jeg vet ikke om det er bra for meg at heg holder på sånn eller dårlig? 

Normalt? 

Er under utredning for leddgikt. Hvis fritiden etter jobb blir ødelagt pga vondt, så se etter ny jobb. Det er bra å holde seg i bevegelse, men du må tilpasse det etter ditt behov. Om du føler du trenger å se etter ny jobb, så gjør du det. Du skal ikke gå rundt og ha det vondt. Det gir ingen en god arbeidsdag eller fritid. 

Anonymkode: 8148c...243

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...