momo Skrevet 7. februar 2006 #1 Del Skrevet 7. februar 2006 Bare lurer på noe, mannen min har fått et jobbtilbud som han ikke vet om han vil ta. Det er og drive en kjent butikk, han må gå inn med penger og blir selvstendig næringsdrivende også får firmaet litt prosenter for og bruke deres kjente navn. Planen våres var egentlig at han skal gå ut i svangerskapspermisjon om ca 2 år, vi skal adoptere, men han får vel ikke svangerskapspermisjon som selvstendig næringsdrivende? Eller gjør han det? Jeg har ikke noe mulighet til og gå ut i svangerskapspermisjon på det tidspunktet selv, da må vi utsette adopsjonen med 1 år i så fall og det ønsker vi ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2006 #2 Del Skrevet 7. februar 2006 Som selvstendig næringsdrivende har du rett til 65% lønn permisjonstida, om man ikke har tegna en tilleggsforsikring hos trygdekontoret som sikrer 100%. Du kan lese om dette på www.trygdeetaten.no. Står greit forklart der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #3 Del Skrevet 7. februar 2006 Hvis det er snakk om å drive en butikk, vil jeg nesten anbefale at han starter AS og ikke enkeltmannsforetak. Da er han mye bedre sikret i tilfelle konkurs, samt at han vil være ansatt i AS-et og dermed få akkurat samme rettigheter som alle andre ansatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå