AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #1 Skrevet 9. april 2024 Forstår dette ikke faller i smak for di fleste. Men er det noen her inne som har hatt en velfungerende affære over flere år, og vil dele positive eller negative erfaringer? Anonymkode: 4a855...c0c
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #2 Skrevet 9. april 2024 jeg hadde det da jeg var gift med eksen. Han var singel. Jeg var i et åpent ekteskap. (eksen var syk, vi hadde ikke noe samliv, var kun venner) Vi hadde sex i 3.5 år uten at det var noen følelser fra noen sin side. Møttes regelmessig. Det endte med at han fikk seg dame og vi avsluttet det. Anonymkode: f6128...65e 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #3 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men er det noen her inne som har hatt en velfungerende affære over flere år, og vil dele positive eller negative erfaringer? Kommer helt an på premissene. Dersom du tenker et vanlig forhold, der begge har vanlige forventninger i forhold til etikk og moral, så er det en umulighet med en velfungerende affære med mindre du har personlighetsforstyrrelser som gjør at du ikke eier noen form for moral eller anger. Der det er en stilltiende eller annen form for aksept fra partner, så kan det fungere. Det er aldri uttalt direkte, men jeg vet at kona har en pågående seksuell affære, og har hatt en før. Hun vet også at jeg vet. Vi snakker aldri om det direkte, men indirekte på generell basis. Diskuterer vi temaet utroskap så har jeg mange ganger sagt at sex er nå en ting, men at å dele tanker og historier om meg eller ungene så hadde kofferten hennes stått ferdig pakket dagen etter. Høres nok rart ut, vi snakker aldri om dette, men hun har mobil og SoMe åpent og tilgjengelig for meg. Så jeg vet når de avtaler, og jeg hvordan de snakker med hverandre. Det er å møtes her eller der for 2-3 timer for ren sex, og ikke noe mer. Så svaret er at jeg tror deres affære fungerer godt, de har holdt på slik i 3-4 år nå, og det er greit for meg så lenge det kun er sex. Ja, det ligger så klart noe bak min stilltiende aksept. Hun tenner seksuelt på ting jeg ikke er interessert i, og som hun derfor ikke kan få fra meg. Nei, jeg har noen affære på si selv. Anonymkode: 63a29...98c
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #4 Skrevet 9. april 2024 Det fungerer så lenge BEGGE vil det samme. Om du er singel, styr langt unna opptatte menn. Om du er i forhold, finn deg en mann i forhold. Anonymkode: 4e5c7...607
Topper og daler Skrevet 9. april 2024 #5 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei, jeg har noen affære på si selv. Men har dere et sexliv sammen på tross av din kones affære?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #6 Skrevet 9. april 2024 «Velfungerende utroskap» er en contradictio in adjecto. Uetisk atferd kan aldri være moralsk og menneskelig «velfungerende». Det gode liv er nettopp definert ved at man på en vellykket måte utvikler og realiserer sitt menneskelige potensiale; hvilket selvsagt innebærer å være lojal og redelighet mot andre, og ganske særlig sine nærmeste. Uttrykket «velfungerende utroskap» blir like meningsløst som «velfungerende tyveri», eller «velfungerende voldtekt». Anonymkode: 4b816...570 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #7 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): «Velfungerende utroskap» er en contradictio in adjecto. Uetisk atferd kan aldri være moralsk og menneskelig «velfungerende». Det gode liv er nettopp definert ved at man på en vellykket måte utvikler og realiserer sitt menneskelige potensiale; hvilket selvsagt innebærer å være lojal og redelighet mot andre, og ganske særlig sine nærmeste. Uttrykket «velfungerende utroskap» blir like meningsløst som «velfungerende tyveri», eller «velfungerende voldtekt». Anonymkode: 4b816...570 For ordens skyld skal sies at en affære som er avklart med, og akseptert av, partner selvsagt ikke er utroskap, selv om det ofte ender i misére. Anonymkode: 4b816...570 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå