Gå til innhold

Toastmaster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lurer sånn på hvem vi skal be om å være toastmaster. Skulle så gjerne hatt noen vi kjenner, men er litt usikker på hvem det skulle være.

Er det dumt å be f.eks brudgommens bror? (tenker at han kanskje ikke vil "jobbe" under festen, men heller være med på feiringen...?)

Har ikke vært i så mange brylluper, så jeg vet ikke hva som er mest vanlig.

MÅ toastmaster alltid være en morsom type med mange historier på lager, eller er det greit nok med en som klarer å snakke greit foran forsamlinger og holde styr på det som skal skje?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Vi har spurt en felles venninne, og hun ble kjempeglad og satte kjempestor pris på det. Hun er veldig utadvendt, avslappet og morsom og et naturlig midtpunkt, og jeg vet at hun er komfortabel i rollen (hun har vært toastmaster flere ganger tidligere).

Vil råde deg til å velge en du tror er komfortabel i rollen og vil synes det er gøy!

Den rette personen vil synes det er stas!

(Selv hadde jeg synes det var grusomt å bli spurt, ville gruet meg, og da ville det jo ikke vært noe stas for noen..)

Lykke til!

Skrevet

Vi skal ha så liten middag med bare de nærmeste så vi spør min bror.

Han er flink å snakke og han appelerer til unge som gamle og har hatt oppgaven flere ganger før.

Skrevet

Vi spurte brudgommens bror og han ble kjempeglad! Vi hadde ikke så lite bryllup heller (ca. 45 gjester).

Spør den du føler for. Om vedkommende ikke vil får det være opp til h*n å takke nei til forespørselen. ;)

Skrevet

Vi skal ha kjæres onkel som forlover. Har vært i flere bryllup der toastmasteren er onkel av bruden/brudgommen, men tror søsken av brudeparet også går fint!! (våre eldste søsken er forlovere til oss, hvis ikke ville vi sikkert vurdert de som toastmastere også) :)

Gjest Gjest_Anki_*
Skrevet

Jeg spurte den eneste av mine venninner som har kjent kjæresten min fra før. Hun er også ett naturlig midtpunkt, og en veldig saklig type... Hun takket ja etter litt betenkningstid da hun ikke har vært i mange bryllup- og visste ikke helt hva hun gikk til... Vet hun kommer til å gjøre en knall jobb i bryllupet vårt som skal ha ca 130 gjester :ler::ler:

Skrevet

En av mine aller beste venninner skal være toastmaster i vårt bryllup! :)

Skrevet

Syns ikke det er dumt.

Jeg har bedt en av mine beste venninner å være toastmaster.

Skrevet

Vi tenker å spørre min stebror, samboeren min sin kamerat.

Skrevet

Syns du godt kan spørre broren til brudgommen. :tommel:

Vi hadde en kamerat av mannen, syns det bare var fordeler med at toastmaster var en av gjestene og kjente mange av folka som skulle tale. Syns heller ikke det er et must med en morsom toastmaster. Det er bedre med en saklig toastmaster enn en som skal fortelle teite vitser i hytt og gevær.

Skrevet

Det er onkelen min som skal vere vår toastmaster. :)

Gjest Markblomsten
Skrevet

Fetteren min skal være toastmasteren vår. Han har vært det ved flere familietilstelninger og for noen kompiser som har giftet seg. Vi vet at han er trygg på oppgaven og behersker situasjonen, så da er vi fornøyd og slapper av.

Det viktigste med en toastmaster er slik jeg ser det at h*n kan snakke for forsamlingen på en naturlig måte, er organisert og kjenner en del av gjestene.

Skrevet

Moren min var toastmaster i vårt bryllup. Hun var den mest naturlige å spørre ettersom hun er en kløpper i engelsk og vi hadde engelskspråklige gjester. At hun i tillegg er lektor gjorde at hun problemfritt kunne geleide våre 70 gjester gjennom selskapet på to språk.

Skrevet

Vi hadde en venninne av meg som toastmaster. Vi la vekt på at det skulle være en person vi begge kjente godt og som syns det er helt greit å snakke i store forsamlinger og som klarer å holde styr på ting og tang.

Jeg syns ikke en toastmaster trenger å være veldig morsom. Det er mye viktigere at toastmasteren klarer å holde styr på talere, sanger og flette dette inn på en naturlig måte i forhold til servering. Har vært borti en toastmaster som må si noe morsomt hver gang han åpnet munnen, og det kan bli litt mye av det gode....

Skrevet

Søster til mannen :) Og vi vil kun ha en "informator", ikke en gjøgler.

Spurte først en onkel av meg, men han var ikke interessert. Han hadde prøvd før, og det var visst ikke gøy :overrasket:

Skrevet
Kan pappan min väre toastmaster?

Om han vil, så klart han kan!

Skrevet
Kan pappan min väre toastmaster?

Så klart kan han det, hvis dere vil det.

Men vær obs på at brudens far regnes som en av hovedtalerne, så det er ikke vanlig å ha brudens far som toastmaster. Var i ett bryllup der en av forloverne var toastmaster. Greit det, men det ble kanskje litt dominerende ettersom hun holdt tale som forlover og i tillegg leste opp hilsen fra en som ikke kunne komme.

Skrevet

Man velger en toastmaster man tror passer til rollen.

Vi hadde en venn av min mann. Han er en morsom type som elsker å prate. Passet veldig godt til den jobben.

Ellers har min mann vært toastmaster i sin søsters bryllup, så man kan fine velge en bror/familie synes jeg! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...