AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #1 Skrevet 8. april 2024 Hei. Denne er til de som har barn med en tidligere ektefelle/partner. Hvor lang tid tok det før deres ex hadde fått ny kjæreste til dere hilste på vedkommende? Min ex mann har hatt en kjæreste i 2,5 år nå, og selv om jeg flere ganger har spurt så har jeg ikke møtt henne. Vi har ganske store barn sammen (på vgs) og hun omgås disse. Begge gir inntrykk av at de liker henne, felles venner sier hun har gitt godt inntrykk og ALT ble enklere med exen etter at han fikk ny kjæreste. Så jeg er jo positivt innstilt til henne, men siden hun tross alt tilbringer endel tid med mine barn så hadde det vært hyggelig å ha sagt hei. Og også kunne omgås ved naturlige sammenhenger. (Bursdager, kamper ect). Men er helt uaktuelt i følge min ex. Usikker på om det er han eller hun som ikke vil. De er ikke samboere så han sier at så lenge de ikke bor sammen så har ikke hun behov for å hilse på meg. Men om/når de flytter sammen så kan det være aktuelt. Er ikke dette veldig merkelig? Vet ikke om det er sjalusi, trass eller hva. Burde jeg «presse» mer på i forhold til å hilse på, eller skal jeg bare la det ligge. Kan nevne at hun er barnløs så hun forstår kanskje ikke helt dynamikken med å få en «hel familie» med på kjøpet. råd og innspill mottas med takk Anonymkode: 504a0...e01
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #2 Skrevet 8. april 2024 Jeg syns det er litt rart ja. Anonymkode: 70b6d...974 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #4 Skrevet 8. april 2024 Har vel ingen betydning om du møter henne eller ikke. Hun ønsker ikke å treffe deg, og det skjønner jeg egentlig godt når hun ikke en gang er samboer med eksmannen din. Ungdommene deres er snart voksne, så du trenger egentlig ikke omgås med eksmannen din. Møtes dere i en eller annen sammenheng, så kan du eventuelt hilse på henne da. Anonymkode: 89703...981 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #5 Skrevet 9. april 2024 Herregud for en rar usikker dame hun må være. Anonymkode: 4487b...f72
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #6 Skrevet 9. april 2024 Nærmere ett år før jeg ville hilse på henne siden de hadde gått bak ryggen min og han var utro. han hilse vell på min samboer når vi hadde vært kjærestet et par måneder Anonymkode: cfb0e...a0d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #7 Skrevet 9. april 2024 Har møtt ex sine partnere før barna har fått møte dem - og samme gjorde han med min partner. Nå skal han endelig gifte seg, så håper jeg har møtt på siste dama nå Men la det ligge. Ser ingen grunn til å lage noe styr utav det - siden de ikke bor sammen. Anonymkode: 5eb0a...bb9 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #8 Skrevet 9. april 2024 Det er jo aldri galt å ønske å skape en god relasjon med noen som er en vesentlig del av dine barns liv. Jeg kunne godt funnet på å sende henne en tekstmelding og invitere henne (og eksen din) på middag eller noe sånt, forutsatt at du og eksen har et ok forhold og er flinke til å samarbeide. Kanskje sier hun nei, og det er helt greit, men kanskje kan det bli et fint vennskap. Anonymkode: f6eff...4fb
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #9 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei. Denne er til de som har barn med en tidligere ektefelle/partner. Hvor lang tid tok det før deres ex hadde fått ny kjæreste til dere hilste på vedkommende? Min ex mann har hatt en kjæreste i 2,5 år nå, og selv om jeg flere ganger har spurt så har jeg ikke møtt henne. Vi har ganske store barn sammen (på vgs) og hun omgås disse. Begge gir inntrykk av at de liker henne, felles venner sier hun har gitt godt inntrykk og ALT ble enklere med exen etter at han fikk ny kjæreste. Så jeg er jo positivt innstilt til henne, men siden hun tross alt tilbringer endel tid med mine barn så hadde det vært hyggelig å ha sagt hei. Og også kunne omgås ved naturlige sammenhenger. (Bursdager, kamper ect). Men er helt uaktuelt i følge min ex. Usikker på om det er han eller hun som ikke vil. De er ikke samboere så han sier at så lenge de ikke bor sammen så har ikke hun behov for å hilse på meg. Men om/når de flytter sammen så kan det være aktuelt. Er ikke dette veldig merkelig? Vet ikke om det er sjalusi, trass eller hva. Burde jeg «presse» mer på i forhold til å hilse på, eller skal jeg bare la det ligge. Kan nevne at hun er barnløs så hun forstår kanskje ikke helt dynamikken med å få en «hel familie» med på kjøpet. råd og innspill mottas med takk Anonymkode: 504a0...e01 HVORFOR må du møte henne? Nei, du må ikke presse noe som helst. Barna er på videregående, de er nesten voksne. De har null problemer med dama. Hvorfor skal du presse på å møte henne? Det er jo ikke slik at hun skal ha noen oppdragerrolle overfor dine nesten myndige barn. Jeg ser heller ingen naturlige sammenhenger å omgås eksens nye dame. Jeg misliker henne ikke, men jeg forstår ikke trangen til å leke "one big happy family" med alt mulig. De er ikke samboere engang, så hun har heller ingen "stemorsrolle" overfor barna. Hun har heller ikke fått noen familie på kjøpet, siden de ikke bor sammen. De møter hverandre og har det gøy. That's it. Anonymkode: 941bd...063
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #10 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er jo aldri galt å ønske å skape en god relasjon med noen som er en vesentlig del av dine barns liv. Jeg kunne godt funnet på å sende henne en tekstmelding og invitere henne (og eksen din) på middag eller noe sånt, forutsatt at du og eksen har et ok forhold og er flinke til å samarbeide. Kanskje sier hun nei, og det er helt greit, men kanskje kan det bli et fint vennskap. Anonymkode: f6eff...4fb Hun er jo ingen vesentlig del av barnas liv. Hun bor ikke sammen med deres far. De går på videregående, altså antar jeg at de ikke henger i tottene på faren og kjæresten hele tiden. Mest sannsynlig tilbringer de mesteparten av dagen på skole, jobb og med venner. Hvorfor må alle være venner med alle? Jeg er ikke venn med min eks' nye dame, og han er ikke venn med min samboer. Likevel har vi alle en OK relasjon uten drama, krangling og lignende. Anonymkode: 941bd...063
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #11 Skrevet 9. april 2024 Tror eksen og damen har vært sammen I 11-12 år, litt uklart for det var solid overlapp mellom meg og henne. De er gift og venter barn nr 2. Og jeg har i 11 år send ungen på samvær hos far og en dame jeg aldri har møtt. Aner ikke hvorfor det er blitt sånn men far har en litt spesiell personlighet og en del lite sympatiske trekk. Jeg synes dette har blitt en litt morsom greie og jeg kommer ikke til å gjøre noe for å møtes. Eneste er at det er litt over et år til barnet konfirmeres så om jeg ikke har møtt henne til da så kommer jeg til å insistere på to selskaper. Felles tror jeg blir bare merkelig og rart siden det da må inviteres en god del mennesker jeg ikke aner hvem er. Anonymkode: 9ad09...1a5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #12 Skrevet 9. april 2024 Hadde jeg vært i hennes sko med ny mann som har barn og eks i bagasjen så tror jeg ikke jeg ville ha møtt eksen heller. Det er nok en naturlig reaksjon fra henne, spesielt siden hun ikke har barn selv og kanskje ikke er helt komfortabel med at han har en familie fra før. Ekser er ekser, de hører fortiden til og bør helst unngås syns nå jeg. Desverre er det ikke alltid så lett hvis man for eksempel har barn i bildet. Anonymkode: 3b5b6...9a0
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #13 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Tror eksen og damen har vært sammen I 11-12 år, litt uklart for det var solid overlapp mellom meg og henne. De er gift og venter barn nr 2. Og jeg har i 11 år send ungen på samvær hos far og en dame jeg aldri har møtt. Aner ikke hvorfor det er blitt sånn men far har en litt spesiell personlighet og en del lite sympatiske trekk. Jeg synes dette har blitt en litt morsom greie og jeg kommer ikke til å gjøre noe for å møtes. Eneste er at det er litt over et år til barnet konfirmeres så om jeg ikke har møtt henne til da så kommer jeg til å insistere på to selskaper. Felles tror jeg blir bare merkelig og rart siden det da må inviteres en god del mennesker jeg ikke aner hvem er. Anonymkode: 9ad09...1a5 Eksen min og forloveden hadde også en overlapp. eldste vår skal også konfirmeres om ett år. Vi inviterer kun barnets nærmeste familie (besteforeldre, tanter, onkler, søskenbarn) og faddere. Så inviterer vi min og hans nye samboere og barn. Inviterer ikke hans forlovedes familie. Jeg aner ikke hvem noen av dem er. I tillegg hadde det blitt sinnsykt mange gjester. er glad barnet vårt får ett selskap. Jeg gruer meg nok til å møte deler av ekssvigerfamilien igjen som jeg ikke har sett siden bruddet. Har kun møtt ekssvigermor ved et par anledninger., kun ekssvigerfar som støttet meg etter bruddet og har holdt kontakten, så håper han kommer😆 Anonymkode: cfb0e...a0d
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #14 Skrevet 10. april 2024 Det er rart, ja. Men du er i hvert fall ikke alene om sånne rare greier. Jeg har selv ny mann som jeg bor og har fått barn med. Vi har begge barn fra før av. Og faren til mitt barn nekter plent å møte min nye samboer, selv om han er stefar til barnet hans. Det var ingen overlapp mellom dem heller, det var flere år siden bruddet da jeg møtte min nye. Anonymkode: 2c8b4...ce5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå