Gå til innhold

Når man blir trukket ut i tilfeldig kontroll på butikken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det tilfeldig slik de sier, eller er det noen de plukker ut bevisst? Tenker på i selvscanning-kassene.

Anonymkode: d83a1...551

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tilfeldig hvem kassen velger ut

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Er vel noen algoritmer. 

Hvis jeg scanner inn 3 stk av en vare ved en feil og endrer antallet, eller fjerner noe, så er det oftere kontroll ser jeg.

Tror også det er oftere kontroll dersom man har fått avvik en gang.

Anonymkode: bab74...c49

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan tenker du at de skal vite hvem du er før du har betalt?

Anonymkode: e6c61...119

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Har brukt dette siden det ble innført her for 5-6 år siden, har aldri blitt stoppet/kontrollert

Anonymkode: 53cfc...897

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan tenker du at de skal vite hvem du er før du har betalt?

Anonymkode: e6c61...119

Antar TS lurer på om betjeningen utløser kontroll på noen de ønsker at skal sjekkes. Forøvrig kommer kontrollen etter du har scannet medlemskort, før man betaler, i trinnet etter man har bekreftet at alle varer er scannet.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tilfeldig.

Bortsett fra når man kjøper få varer på eller dagen før helligdag og rush tid. Det er min teori. 

Blir alltid tatt ut i kontroll hvis jeg kjøper 2 tinger fredag kl 4. Spesielt hos coop obs. 

Anonymkode: b09e8...d6e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er først og fremst tilfeldig. De har muligheten til å trigge manuelt. Noen butikker tar oftere kontroll om du kjøper lite.

Anonymkode: 0e00a...bea

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

På en butikk i nærheten har de alltid kontroll på salat (selvplukk) fordi det var så mye juks. Så de kan vel legge inn sånt. 

Anonymkode: e0b47...3ce

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men, når det er kontroll.. Ser de ansatte kun på varene i posen fra butikken/ medbrakt pose, eller ser de også i håndvesken/ sekken? 

Anonymkode: 1987f...3da

AnonymBruker
Skrevet

Tilfeldig, men oftere om man kjøper få varer. De gangene jeg har blitt plukket ut har det vært maks fem varer. Jeg handler bare i selvbetjening.

Anonymkode: f7123...80a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men, når det er kontroll.. Ser de ansatte kun på varene i posen fra butikken/ medbrakt pose, eller ser de også i håndvesken/ sekken? 

Har kun sett i posen med mat når jeg har blitt stoppet. 

Anonymkode: deb40...481

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt stoppet mange ganger.

Av og til trykker de den bare bort, av og til må alle varer scannes, eller det kan være 4 tilfeldige varer de sjekker osv. Veldig irriterende når det er stappfull kurv til 2-3000 og alt sjekkes. 

Aldri fått avvik da.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har kun blitt tatt ut i kontroll de gangene jeg har kjøpt 3-5 varer (og som da gjerne er brus, godis/snacks).

Anonymkode: a6f9a...62f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bytter bare kasse jeg, hvis de ikke er rimelig rask på labben. Gidder ikke stå der og blomstre. 

Anonymkode: 705f6...8a1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Av og til trykker de den bare bort, av og til må alle varer scannes, eller det kan være 4 tilfeldige varer de sjekker osv. Veldig irriterende når det er stappfull kurv til 2-3000 og alt sjekkes. 

Aldri fått avvik da.

Jeg har kun opplevd at de må scanne 1-5 varer, litt avhengig av hvor mye jeg har handlet. Her jeg bor pleier de gjerne å scanne samme ting flere ganger hvis jeg har handler flere av en vare, for å slippe mye ekstra jobb. 

Anonymkode: 45f10...cd7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Aldri fått avvik da.

Også er det utrolig irriterende å stå å vente i fem minutter før noen gidder å komme. Jeg har bare tatt en ny kasse hvis jeg blir stående.

I en butikk jeg handler i (Mega) så har de alltid en fast person som står ved selvbetjeningskassene. Sånn bør alle butikker ha det. Tror det lønner seg på alle måter.

Anonymkode: f7123...80a

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

De har ikke lov til å ransake deg vel?

Anonymkode: e0b47...3ce

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir sjekket oftere om jeg har mange varer. 

Anonymkode: 7bce1...9f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...