AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #41 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor mye jobber du da og hvor mye har du jobbet gjennom livet? Har du være sparsommelig eller sløst bort masse penger på alt mulig unødvendig? Anonymkode: 0a8cf...b23 For å si det sånn, så er det ikke min feil at jeg ikke har disse tingene. Anonymkode: 77ae1...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #42 Del Skrevet 10. april 2024 28 minutter siden, AnonymBruker said: For å si det sånn, så er det ikke min feil at jeg ikke har disse tingene. Anonymkode: 77ae1...3a0 Hvem sin feil er det? Anonymkode: 4a3ad...5a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #43 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvem sin feil er det? Anonymkode: 4a3ad...5a0 Min eks. Men det er en total avsporing som jeg ikke kommer til å skrive mer om i denne tråden. Anonymkode: 77ae1...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #44 Del Skrevet 10. april 2024 Prøv å ha det godt med deg sjøl. Ikke tenk på hva andre har. Misunnelse og sjalusi fører ikke til noe godt. Ha det godt og hyggelig med barn, familie og venner. Disse verdiene er ikke avhengig av lommeboka, men sitter i hjertet, og dette kan du bære med deg helt inn i døden også! Anonymkode: 66eca...de2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #45 Del Skrevet 10. april 2024 Jeg må innrømme at jeg er litt sjalu på de som arver/får penger fra foreldrene, men de som har jobba ræva av seg for å få en god jobb og spart er det all honnør til. For eksempel fikk en venn av meg bo svært billig (vi snakker leie på 4000 elns) i en hel leilighet foreldrene eide gjennom hele studietiden, mens jeg betalte mer for knøttsmå hybler. Jobba også i drittjobber for å spare opp egenkapital under studiene, mens vennen min kunne konsentrere seg 100% om studiene og fikk halve leiligheten betalt av foreldrene når han skulle ut på boligmarkedet. Veldig hyggelig fyr, og jeg unner han for så vidt det, men jeg må igjen innrømme at jeg blir litt misunt 😅 Anonymkode: 4a3be...78e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #46 Del Skrevet 10. april 2024 Er enslig og ufør og egentlig ikke lenger sjalu på de som har etterkommere og bil og hytte +++ Anonymkode: b72ab...3ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 10. april 2024 #47 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 21.04): Er det bare jeg som blir sjalu på andre ang økonomi? Spesielt av å lese innpå kvinneguiden, der det virker som flertallet tjener over 800 tusen. Men også av personene rundt. Føler "alle"-/mange har råd til å kjøpe det de vil, spare mangfoldige tusen hver mnd, og har hus med verdi over 10 mill, og 3-4 mill i lån. Både voksne og barn går i dyre merkeklær, reiser utenlands flere ganger i året, osv.. Skjønner bare ikke hvordan dere har fått det til. Har dere hatt flaks med kjøp av bolig? Fått barn sent? Arvet? Generelt vært flink med økonomi hele livet? Føler ikke vi har noe dårlig økonomi, har råd til det vi trenger, og klarer å gjennomføre d meste vi ønsker , men da på bekostning av andre ting. Vi har ok inntekt, men huset trenger oppussing, og vi har 3 millioner i huslån, mulig verdi er 4-4,5. Har ikke billån, men heller ikke nybil. Mulig vi sløser penger, men vi ønsker ikke å spare inn på alt å ikke leve. Har 2 barn. Føler pengene kommer inn en dag, og går ut igjen samme dag.. har ikke noe særlig sparekonto, kun en bufferkonto hver på 50-100 tusen. Mener ikke å ta alle sammen under en kam altså, forstår at det er mange som sliter med dagens priser. Mener egentlig bare at jeg er rett og slett sjalu på folk som har klart å komme lengre i livet enn det vi har i forhold til økonomi. Anonymkode: 7e3a9...b2c Vi som tjene bra har jobbet veldig hardt for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #48 Del Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er mer sjalu på folk som liker å jobbe i andre yrker. Jeg har valgt et yrke som er tungt å egentlig dårlig betalt. Jeg liker det, men synes det er for travelt. Skulle ønske jeg hadde hatt lyst å bli noe annet som tjente litt mer og hadde litt bedre arbeidstider og forhold. Anonymkode: 48e3d...9c7 "har valgt".. Det var jo dumt. Kanskje du bør bytte yrke og heller finne en hobby som du kan like. Anonymkode: 2903b...f3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #49 Del Skrevet 10. april 2024 Blåmonster skrev (1 minutt siden): Vi som tjene bra har jobbet veldig hardt for det. Ja. Det skal lønne seg med utdanning og et visst ambisjonsnivå. Anonymkode: 2903b...f3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #50 Del Skrevet 10. april 2024 Jeg har gått hele veien fra fattig studentmamma til velstående. Mannen og jeg er i midten av 30-årene og har en samlet inntekt på rundt 3 mill. For vår del, når vi hadde svært lite penger og stadige økonomiske bekymringer så var det tøft. Men når økonomien kom til et visst nivå, kanskje omtrent slik du har det nå så hadde vi det bra. Inntekten vår har økt mye etter det, men jeg kan ikke akkurat si at det bidrar til at vi blir noe lykkeligere. Så lenge man har penger nok til et greit liv uten bekymringer, så medfører ikke penger noe særlig mer lykke, etter min oppfatning. Vi har begge krevende jobber som medfører mye stress og bruk av tid. Og jeg har mange ganger grublet på om jobben min er verdt det, om jeg heller skal gå tilbake på en jobb med mindre ansvar og som jeg bruker mindre tid på (og dårligere lønn). Anonymkode: e4e26...7b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #51 Del Skrevet 10. april 2024 Dette høres veldig klisje ut men jeg tenker så lenge du har har helsen i behold, venner og familie rundt deg og tak over hodet så bør du være takknemlig. Det er menneskelig å kjenne på misunnelse og sjalusi men det kan faktisk gjøre deg syk. Det vil gjøre deg syk på den måten at det ødelegger evt dine forhold og ditt perpektiv for livet. Man kan bli giftig person. Altså helt ærlig hvem vil ikke ha masse penger liksom? Men samtidig så er det veldig mange få som vil ha de ulempene penger medfører. Jeg er IKKE rik og heller ikke fattig. Jeg ønsker også mer penger for å kunne leve mer og shoppe osv men samtidig så tenker jeg at Gud har gitt meg det jeg har og er takknemlig for det jeg har også, kunne hatt det mye verre. Men ja, det du føler er noe mange føler men ikke bruk tiden din på være sjalu.. du kan dæve allerede imorra.. da dæver du ulykkelig.. Anonymkode: a1cfc...137 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå