Gå til innhold

Ønsker å trene "mer" ...

Anbefalte innlegg

Gjest Jente_81
Skrevet

Jeg er ei jente på 24 år(snart 25)....

Veier 64 kg og er 175 høy. Jeg er fornøyd med min kropp, men ønsker å bli i fittere form (hvem gjør ikke det mot sommeren). Jeg holder meg i bevegelse, går i hvertfall 1 tur om dagen (entern på hesteryggen eller med hundene) hvis ikke mere med hundene mine. Trener dem 1 gang i uka (agility) blir litt løping her. Så blir det litt lydighetstrening, men der er det lite løping. Ellers rir jeg 2 ganger i uka (barbak).

Skal til å begynne på skolen 4 dager i uka frem til våren (08.30 til 12.00 tror jeg).

Jeg har så lyst å begynne på trenings studio å få flatere mage, penere lår osv...

Men spørsmålet er om jeg kommer til å ha overskudd til andre ting med dette....

Er redd for å ikke ha noe igjen til hundene som jeg må prioritere....

Syntes dere at jeg er i nok aktivitet?

Spiser normal middag hver dag (selv om jeg er alene), frokost, lunch og kansje kvelds.....

Kunne kansje tenke meg å starte dagen med sittups.... hvor mange og hvor ofte i starten? Hjelper dette på magen?

Takk for svar ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er jo mye i bevegelse du.

Sit ups i seg selv hjelper ikke stort, men sammen med annen styrketrening, og kombinert med annen utenholdenhetstrening så hjelper det nok.

Utholdenhetstrening er mest fettforbrennende, samtidig som styrketrening gir muskler som man trenger for å kunne brenne fett.

Hva med å legge inn joggeturer med bikkjene istedet for bare å gå??

Eller om du har tid så hopp i treningsdressen etter skolen, og ta deg en time med jogging, sykling, hva du nå syns er gøy.

Ville lagt inn en økt med styrketrening pr uke..

Du rekker jo trene før du drar på skolen også hvis dette passer deg bedre.

Men du er jo aktiv, så helsemessig trenger du ikke mer trening, men om du føler du trenger mer, så gjør du det.

1 times tid 2-3 ganger pr.uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...