Gå til innhold

Positive kommentarer, tanker osv om å kun ha guttebarn?:)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har noen lyst å dele positive kommentarer dere har fått, tanker eller erfaringer om å få andre eller tredje gutt? Jeg gleder meg og er egentlig positiv, men har latt meg såre av kommentarer fra andre. Hadde vært hyggelig å lese hvis noen andre har fått litt mer hyggelige kommentarer og tilbakemeldinger :) 

Meningen med tråden er ikke å si negative ting om jenter eller stort fokus på kjønn, kjenner bare det hadde vært godt med litt positivitet nå. Hilsen litt hormonell mor.

Anonymkode: 89f85...ce0

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en gutt fra før og er begge to enig om at dersom vi skal ha et barn til håper vi det blir en gutt til 🥰

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er guttemamma som venter enda en gutt og jeg ville ikke hatt det annerledes❤️ Tenk å være så uendelig heldig og privilegert som jeg er som har et og snart to friske vidunderlige barn 🤩 

Praktisk sett er det også veldig greit å slippe å handle masse nye klær siden klærne vi har til førstefødte er veldig guttete allerede😆

Anonymkode: 9aebb...6e1

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg kan legge til: de sårende kommentarene kjenner jeg igjen. Jeg forstår ikke helt hvorfor folk idealiserer jenter. Det er langt fra alle jenter som vil være små prinsesser i rosa kjoler. 

Har en venninne med en gutt og en jente og hun har mye mer til felles med sønnen enn datteren sin❤️

Anonymkode: 9aebb...6e1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

To gutter her, milde og snille (og kule og tøffe) og verdens beste! Har felles interesser med begge to, og vi finner på mye gøy sammen. De er aldri strie eller kranglete (eldste er 14 år) og jeg har ikke noe savn etter en jente 🥰

Anonymkode: 8dc0f...22c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fire barn. Fire fine gutter i alder 9-17 år. En skikkelig fin kameratgjeng, men fire helt forskjellige individer :) Her drives det med dans, fotball, tegning/maling og den eldste jobber hardt for en militær karriere ;) Stort mangfold!

Har fått noen "stikk", særlig fra eldste generasjon om at vi aldri fikk jente. Altså, for oss betyr det ingenting! Er så mye artig og fint med gjengen vi har :) 

Anonymkode: cd130...5fc

• Liker 8
  • Hjerte 4
Skrevet

Jeg fikk gutt nr 1, 2 og 3. Var ekstra stas da fjerdemann ble jente. Kort oppsummert er det lettere med gutter, mindre drama. Men kjekt med en jente da. Hun er nok påvirket av 3 storebrødre. Er ingen persilleblad eller jålejente. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er guttemamma og venter gutt nr. 2, vi gleder oss veldig!! De er tette i alder i tillegg, så alt ligger til rette for at de skal bli  skikkelig gode kompiser 🥰 Tar gjerne en gutt nr. 3 og 4 og, selv om det selvsagt hadde vært gøy å oppleve å ha jente også.

Anonymkode: 89644...0f9

Skrevet

Dette er noe av det rareste jeg hører om (aldri opplevd kommentarer på det selv - har én av hver). Er det faktisk sånn at folk kommenterer kjønnet på kommende barn som noe negativt? Jeg har veldig vanskelig for å se for meg at normale mennesker sier noe sånt.

Du får jo en skikkelig fin liten gjeng!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Gramma skrev (Akkurat nå):

Dette er noe av det rareste jeg hører om (aldri opplevd kommentarer på det selv - har én av hver). Er det faktisk sånn at folk kommenterer kjønnet på kommende barn som noe negativt? Jeg har veldig vanskelig for å se for meg at normale mennesker sier noe sånt.

Du har nok ikke hørt det fordi du har en av hver. 😅

Har tre gutter og har hørt dra flere at det er så synd sistemann ikke var jente. Men elsker å ha gutter, ønska meg gutt til sistemann og. De er kjempegode venner (krangler såklart også) og har mange felles interesser. 

Har noen naboer hvor tredjemann ble en jente, hun er veldig jentete av seg og henger ikke med brødrene i det hele tatt. Hun vil kun være med jenter. 

Anonymkode: 2f1e9...27d

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Gramma said:

Å jada. Det kommer mye rart fra andre mødre  

- «Å, det ble ikke jente nei?»

- «En gutt til ja. Det blir sikkert fint for dem»

- «Det var jo dumt det ikke ble en av hver da».

- «Da får dere prøve på en tredje!»

Enkelte kvinner er syke i hodet. 

Anonymkode: 077c9...7d0

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Gramma skrev (4 minutter siden):

Ja det fjør folk 

Anonymkode: 7d707...c1c

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to gutter og det er helt topp. 

Anonymkode: d2050...467

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to flotte gutter som jeg elsker å tilbringe tid med. Jeg har lagt opp til mange gode samtaler og gøy aktiviteter etterhvert som de har vokst til. Ikke alltid en når inn der og da, men har jobbet oss frem til empatiske og reflekterte individer, som nå snakker med meg om livet sitt, politikk og interessene deres. Ikke alltid jeg deler samme interesse, men jeg lytter okke som, for jeg setter sånn pris på kontakten vi har. 
Viktig og å forvente tilsvarende av gutter som av jenter ang ansvar og oppførsel. Har vært borti gutteforeldre som har totalt frislipp på oppdrsgelse siden «gutter er gutter», for deretter å ønske seg jente siden det er «enklere»….

Anonymkode: c245e...f39

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Å jada. Det kommer mye rart fra andre mødre  

- «Å, det ble ikke jente nei?»

- «En gutt til ja. Det blir sikkert fint for dem»

- «Det var jo dumt det ikke ble en av hver da».

- «Da får dere prøve på en tredje!»

Enkelte kvinner er syke i hodet. 

Fy fader. Det er jo slemt mot det ufødte barnet også! Og brødrene. Men dette er jo deres problem, at de klarer å lire av seg slikt. Høres jo ut som folk som ikke har fått med seg all bagasje.

• Liker 5
Skrevet

Dette gjelder forsåvidt både når man har to gutter og to jenter, men tenk så stor glede de kommer til å ha av hverandre når de er samme kjønn! Jeg sier ikke at det er en garanti at de kommer til å ha felles interesser og sånn, men jeg som har hatt et søsken av motsatt kjønn har hatt veldig lite til felles med broren min😅 og tenk så praktisk at de kan arve klær og leker av hverandre! (Igjen - det kan jo søsken av ulikt kjønn også gjøre men det er jo tross alt ikke like stas å gå i rosa klær når man er en barneskolegutt🙈).

Jeg har en av hver, og i vår familie er jenta propellen mens gutten er den som kan sitte i ro og pusle for seg selv så hvis folk kommenterer at gutter er så mye vanskeligere så kan de ta seg en bolle og åpne tunellsynet sitt litt :)  Gratulerer med lillebror🥰

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har nok ikke hørt det fordi du har en av hver. 😅

Har tre gutter og har hørt dra flere at det er så synd sistemann ikke var jente. Men elsker å ha gutter, ønska meg gutt til sistemann og. De er kjempegode venner (krangler såklart også) og har mange felles interesser. 

Har noen naboer hvor tredjemann ble en jente, hun er veldig jentete av seg og henger ikke med brødrene i det hele tatt. Hun vil kun være med jenter. 

Anonymkode: 2f1e9...27d

Jeg syns tre gutter høres herlig ut! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fire jenter. 

Det har vært praktisk mtp klær og utstyr, det kan arves. Nå som de er eldre, er de gode venner og spør hverandre om råd. De er nære. 

Ser for meg slikt i en gjeng med gutter også. Samboeren min er veldig god venn med broren, søsteren er ikke så nær dem. 

Anonymkode: cb067...790

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Gramma said:

Fy fader. Det er jo slemt mot det ufødte barnet også! Og brødrene. Men dette er jo deres problem, at de klarer å lire av seg slikt. Høres jo ut som folk som ikke har fått med seg all bagasje.

Det blir et problem for den som mottar slike kommentarer, for det kan være veldig sårende, som jeg antar det er for ts også. Man burde ikke ha noe å kommentere på kjønn til blivende foreldre. Til og med når vi delte at vi gledet oss til to små fine gutter, hadde enkelte noe å si om kjønn. Vi brydde oss ikke om kjønn, hverken første eller andre gang, men når det ble to tette, med nøyaktig ett år i mellom, var det litt praktisk det var en lillebror :) 

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere som har opplevd slike kommentarer, hva svarer dere? Det er jo helt usannsynlig frekt! De sier jo egentlig "Stakkars deg på grunn av barnet du venter".

TS, disse menneskene må leve i virkelig små verdener. Du får sikkert en herlig gjeng med gutter!

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...