nordlys13 Skrevet 8. april 2024 #1 Skrevet 8. april 2024 (endret) Har fått time for operasjon for urinlekkasje. Men skal flytte 2 uker etter, og da er det jo en del løfting og bæring. Så lurer derfor på om noen som har erfaring fra slik operasjon kan si noe om erfaring fra sånn operasjon. Fikk dere noen instrukser ift aktivitet? (Har lest det som står på nett om samleie og spinning/sykling). Og hvor smertepåvirket er man etterpå ? - er man så redusert at man ikke får gjort normale ting? Endret 8. april 2024 av nordlys13
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #2 Skrevet 8. april 2024 Lekker du urin i det daglige? Hvor stor lekkasje må man harpe å få innvilget operasjon. Jeg tisser på meg innimellom og kan ikke trene for da kan jeg lekke urin. Men jeg drypper ikke urin til daglig. Er det mulig for meg å få innvilget operasjon? Anonymkode: ef298...e88
nordlys13 Skrevet 8. april 2024 Forfatter #3 Skrevet 8. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Lekker du urin i det daglige? Hvor stor lekkasje må man harpe å få innvilget operasjon. Jeg tisser på meg innimellom og kan ikke trene for da kan jeg lekke urin. Men jeg drypper ikke urin til daglig. Er det mulig for meg å få innvilget operasjon? Anonymkode: ef298...e88 Lekker f.eks dersom jeg nyser, hoster, jogger eller hopper. Lekker ikke daglig, men det legger begrensninger i livet. For å få innvilget operasjon må man ha prøvd konservative tiltak uten effekt (knipeøvelser og tens-apparat). Jeg gikk alt for lenge før dette ble tatt tak i, burde vært gjort for flere år siden. Be lege henvise deg til uroterapeut, så får du veiledningvidere. Lykke til. Sitat . Endret 8. april 2024 av nordlys13
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #4 Skrevet 8. april 2024 Jeg tok tvt samtidig som reparerte et fremfall. Hadde da løfteforbud i 6 uker. Hvordan det er hvis du kun legger inn tvt er jeg usikker på, men jeg ville nok uansett ikke tatt sjansen på å ødelegge noe. Så ville holdt meg til de lette tingene var jeg deg. Jeg var forresten øm i lang tid etterpå. Følte at jeg kunne kjenne tvt-båndet. Men det har gått over nå. Ca to år siden operasjonen. Fikk innvilget operasjon pga stresslekkasje som gav mange begrensninger på livet mitt. Fremfallet gjorde at kniping ikke hjalp. Anonymkode: 8d682...9c4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #5 Skrevet 8. april 2024 Jeg tipper du ikke skal løfte tungt de første 6 uker. Men du kan jo bære handleposer osv hvis det ikke er for tungt. Anonymkode: e1619...9ca
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #6 Skrevet 8. april 2024 Jeg fikk ikke løfte i 2 uker etter Opr. Det ser jeg at helse Bergen praktiserer også. Anonymkode: 21a78...983
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå