AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #21 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg spør de selvsagt regelmessig i hyppige medarbeidersamtaler om hvordan de har det. Da kommer det ikke frem noe misnøye. De har selv kommet med forslag til hva som kan gjøres bedre. Jeg gjør dette, men misnøyen øker. Anonymkode: 5cb4c...e8f Forståelig, med en sjef som deg. Dette må være tull Anonymkode: 665c5...f22 8 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #22 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er du helt idiot eller er du bare flink til å late som ts? Selvsagt skal du ikke ta opp ting med de ansatte basert på at du tror du vet hvem som har svart hva på en anonym spørreundersøkelse. Hallo i luken! Det du kan og bør gjøre er å utarbeide en rapport der du tar for deg de ulike problemene som må jobbes med, hvordan dette skal jobbes med, tidslinje og forventninger for fremgang samt hvem som har ansvar for hvilke ting. Dette involverer du de ansatte i slik at de ser at ting taes på alvor og jobbes med. På nøyaktig null tidspunkt eller måter tar du slike ting opp med de «mistenkte». Anonymkode: 8a851...8ea Det er nettopp noe slik jeg har gjort, ref mitt hovedinnlegg: jeg gjør alt jeg kan for å forbedre de områdene de er misfornøyde med, med tiltak de selv har foreslått, men tydeligvis er det flere som bare er ute etter å lage misnøye, og gir uttrykk for dette anonymt. Har laget en konkret plan med tidsfrister og gir løpende status på tiltakene. Det hjelper tydeligvis ingenting Anonymkode: 5cb4c...e8f 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #23 Skrevet 8. april 2024 Dette må da være trolling, ingen er vel så blåst i hodet som TS fremstår som, på ekte?????? Anonymkode: 5f3dc...a89
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #24 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forståelig, med en sjef som deg. Dette må være tull Anonymkode: 665c5...f22 Hva mener du egentlig med at dette må være tull? Når man gjentatte ganger setter fokus på resultatene og oppretter tiltak basert på hva de ansatte selv fremmer, og det går motsatt vei. Hva forslår du? Anonymkode: 5cb4c...e8f 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #25 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette må da være trolling, ingen er vel så blåst i hodet som TS fremstår som, på ekte?????? Anonymkode: 5f3dc...a89 Jo, flere er så blåste, det er noe de lærer på BI. Anonymkode: d08a2...b15 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #26 Skrevet 8. april 2024 Gramma skrev (32 minutter siden): Jeg skjønner ikke. Hva mener du medarbeiderundersøkelsen er til for, om ikke å avdekke problemer som ansatte vegrer seg for å ta med sjefen direkte? De er til for det, men hva gjør jeg når det aldri blir bedre resultater? Selv ikke etter å ha jobbet med de områdene som er utfordrende. Anonymkode: 5cb4c...e8f 1
svartkatt Skrevet 8. april 2024 #27 Skrevet 8. april 2024 Lurer på hva de egentlig er misfornøyd med.. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #28 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er nettopp noe slik jeg har gjort, ref mitt hovedinnlegg: jeg gjør alt jeg kan for å forbedre de områdene de er misfornøyde med, med tiltak de selv har foreslått, men tydeligvis er det flere som bare er ute etter å lage misnøye, og gir uttrykk for dette anonymt. Har laget en konkret plan med tidsfrister og gir løpende status på tiltakene. Det hjelper tydeligvis ingenting Anonymkode: 5cb4c...e8f Går klagene på de samme tingene har du ikke løst problemene. Om det stadig kommer nye ting eller tingene det klages på er uløselige som feks at de ansatte heller vil ha kontor i nabobygget enn bygget dere faktisk har kontorer i så er det noe annet. En mulighet er å vurdere spørsmålene som stilles, er de gode nok? Er de ledende, gir de gode nok svar, gir de svar på reelle ting eller er de av den typiske sorten der man strengt tatt bare er ute etter svar man slipper å gjøre noe med? Anonymkode: 8a851...8ea 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #29 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Under medarbeidersamtalen så har du muligheten til å avdekke hvem som mistrives. Som oftest er dette et punkt flere ledere ikke prioriterer godt nok, altså medarbeidersamtale. Anonymkode: c841c...d74 HI her. Jeg har medarbeidersamtaler regelmessig gjennom hele året. Anonymkode: 5cb4c...e8f
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #30 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette må da være trolling, ingen er vel så blåst i hodet som TS fremstår som, på ekte?????? Anonymkode: 5f3dc...a89 HI her. Jeg er åpen for forslag til hvordan du mener dette kan håndteres. Anonymkode: 5cb4c...e8f 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #31 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo, flere er så blåste, det er noe de lærer på BI. Anonymkode: d08a2...b15 HI her. Har aldri vært i nærheten av BI. Men kom gjerne med forslag til løsninger. Anonymkode: 5cb4c...e8f
Fighter83 Skrevet 8. april 2024 #32 Skrevet 8. april 2024 Forstår folk godt. Det å bli utsatt for gjengjeldelse etter å ha levert et varsel, klage eller avvik o.l skjer altfor ofte pr i dag. 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #33 Skrevet 8. april 2024 Som om det ikke var et stort nok rødt flagg i seg selv at du oppsøker norges største arena for synsing og svogerforskning... Jeg har lederstilling selv og jeg skjønner at det ikke bestandig er lett, men altså, hvis det er sånn at de fleste av dine medarbeidere gir negative svar på medarbeiderundersøkelser og ingen tør komme til leder med det, ja, så er det ikke nødvendigvis medarbeiderne det er noe feil med. Anonymkode: 3c532...13c 9 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #34 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du kan ta opp resultatet (problemområder) som har kommet frem på et felles møte og gi tilbakemelding på hvordan du har tenkt å forbedre dette. Da har du muligheten til å skape rom for at folk kan gi direkte tilbakemelding på dine forslag og dermed være mer delaktig i forbedringen av arbeidsmiljøet. Det er veldig veldig viktig at man er ydmyk og åpen for kritikk om man skal ta det i plenum sånn at de ansatte føler det er rom for å si sin mening. Du må altså skape samhold og tillit for at de skal tørre å ta det direkte med deg, så start der du. Anonymkode: fb400...897 HI her. Dette gjør jeg regelmessig. Jeg er veldig åpen for tilbakemeldinger, og har aldri kritisert en tilbakemelding som har kommet i plenum, eller i enerom for den saks skyld. Anonymkode: 5cb4c...e8f
Gramma Skrevet 8. april 2024 #35 Skrevet 8. april 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: De er til for det, men hva gjør jeg når det aldri blir bedre resultater? Selv ikke etter å ha jobbet med de områdene som er utfordrende. Anonymkode: 5cb4c...e8f Det er veldig vanskelig å svare på når man ikke vet hva slags problemer det er snakk om. Men hvis du føler du har prøvd alt, og har et genuint ønske om å snu på ting og legge til rette for dine ansatte, er det kanskje på tide å enten be om støtte fra din leder/ledere, eller hente inn ekstern hjelp?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #36 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som om det ikke var et stort nok rødt flagg i seg selv at du oppsøker norges største arena for synsing og svogerforskning... Jeg har lederstilling selv og jeg skjønner at det ikke bestandig er lett, men altså, hvis det er sånn at de fleste av dine medarbeidere gir negative svar på medarbeiderundersøkelser og ingen tør komme til leder med det, ja, så er det ikke nødvendigvis medarbeiderne det er noe feil med. Anonymkode: 3c532...13c HI her. Andre ledere i samme firma har faktisk gjort dette, altså kontaktet direkte de som de antar er misfornøyde. Og det har faktisk løst opp i ting. Jeg synes det er en litt vanskelig fremgangsmetode, og vil derfor undersøke med "folk flest" for å høre synet på dette. Vil vel påstå at Kvinneguiden representerer et bredt utvalg av det norske folk, og sikkert dermed ikke tenker helt ulikt mine ansatte. Anonymkode: 5cb4c...e8f
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #37 Skrevet 8. april 2024 I stedet for å konfrontere enkeltpersoner burde du vel heller ha et fellesmøte hvor du gir de ansatte ROS for å komme med tilbakemeldinger som du setter stor pris på at kommer frem i dagens lys. Dermed kan du ta tak i dem og se etter mulige løsninger for bedre trivsel blant de ansatte. Jeg ville vært ydmyk og takket for at de deltok i undersøkelsen. Slike undersøkelser er aldri egentlig anonyme og din måte å reagere på er årsak nummer 1 for at jeg aldri deltar i slike undersøkelser. Anonymkode: b05ff...7da 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #38 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som om det ikke var et stort nok rødt flagg i seg selv at du oppsøker norges største arena for synsing og svogerforskning... Jeg har lederstilling selv og jeg skjønner at det ikke bestandig er lett, men altså, hvis det er sånn at de fleste av dine medarbeidere gir negative svar på medarbeiderundersøkelser og ingen tør komme til leder med det, ja, så er det ikke nødvendigvis medarbeiderne det er noe feil med. Anonymkode: 3c532...13c Nei, de fleste gir ikke negative svar, men flere gjør det. Til tross for at de selv har kommet med innspill til hva leder skal fokusere på for bedring. Så det er nesten som om noen saboterer med vilje. Presenterer jeg at det har kommet positive resultater en periode, så kan du banne på at ved neste runde går de ned. Anonymkode: 5cb4c...e8f 1
Gjest Gentleman59 Skrevet 8. april 2024 #39 Skrevet 8. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg er lei misfornøyde ansatte som bruker anonym medarbeiderundersøkelse for å få ut gruff i livet sitt. Jeg har en lederstilling, og det er et problem at de ansatte stadig vekk gir uttrykk for misnøye anonymt, men ikke tar dette opp med meg eller andre i real life. Jeg gjør alt jeg kan for å forbedre de områdene de er misfornøyde med, med tiltak de selv har foreslått, men tydeligvis er det flere som bare er ute etter å lage misnøye, og gir uttrykk for dette anonymt. Selv om undersøkelsen er anonym så kategoriseres de ansatte i ulike grupper basert på forskjellige kriterier, så jeg kan ha en ca. antagelse om hvem som mener hva. Kan jeg konfrontere de? Blir det verre, eller er det en måte å komme til bunns i hva problemet egentlig er? Noen tips? Anonymkode: 5cb4c...e8f Hei, I alle mine yrkesaktive år har jeg som prinsipp alltid signert fritekstfelt til slutt i slike undersøkelser med navn, mailadresse og mobilnummer. Har man ikke ryggrad til å ta opp ting under fullt navn bør man si opp jobben - å ikke tørre stå frem er feigt. Dessverre er det slik at hvis du begynner å grave og bruke funnene så brukes dette mot deg som leder. Ja, jeg sier dessverre. Du ønsker å forbedre, men systemet forhindrer det. Ikke konfronter ved å grave og snakke med enkeltindivider. Samle alle til kaffe og noe å bite i; konfronter gruppen i plenum - spør hva av de tidligere tiltak som har vært feil. Spør gruppen i plenum hva du og virksomheten dere arbeider i gjør feil. Sannsynlig kommer det lite matnyttig, da er ikke sutringen i undersøkelsen noe verd. Som overordnet skal du huske en ting: Det er ingen plikt å ha deg som sjef, man velger selv sin sjef - det har jeg gjort hele livet. Med suksess - også fordi jeg har valgt bort noen ledere. Endret 8. april 2024 av Gentleman59
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #40 Skrevet 8. april 2024 Jeg er redd problemet her er en kultur der negativitet og klaging har satt seg i veggene. Jeg har aldri vært leder og veit ikke hvordan man snur den skuta, men å konfrontere folk med det du trur de har sagt anonymt vil neppe skape bedre stemning. Jeg ville heller tatt det opp i medarbeidersamtale, altså spurt om det er noe som kan gjøres for at de skal få en bedre arbeidshverdag. Anonymkode: a8125...ae3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå