AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #1 Skrevet 8. april 2024 Jeg er lei misfornøyde ansatte som bruker anonym medarbeiderundersøkelse for å få ut gruff i livet sitt. Jeg har en lederstilling, og det er et problem at de ansatte stadig vekk gir uttrykk for misnøye anonymt, men ikke tar dette opp med meg eller andre i real life. Jeg gjør alt jeg kan for å forbedre de områdene de er misfornøyde med, med tiltak de selv har foreslått, men tydeligvis er det flere som bare er ute etter å lage misnøye, og gir uttrykk for dette anonymt. Selv om undersøkelsen er anonym så kategoriseres de ansatte i ulike grupper basert på forskjellige kriterier, så jeg kan ha en ca. antagelse om hvem som mener hva. Kan jeg konfrontere de? Blir det verre, eller er det en måte å komme til bunns i hva problemet egentlig er? Noen tips? Anonymkode: 5cb4c...e8f 1 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 8. april 2024 Nei det kan du ikke. Disse undersøkelsene er anonyme, og tar du det opp så mister de ansatte all tillitt. Men skjønner jo det er grums blant de når du som leder bare tebker at dette kunne vøre greit. Gå i dere selv, er det mye misnøye så ligger det selvfølgelig noe bak svarene Anonymkode: 3614b...cdd 48 17
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #3 Skrevet 8. april 2024 Herregud nei. Anonymkode: 245bf...b68 18 3
Gramma Skrevet 8. april 2024 #4 Skrevet 8. april 2024 Jeg skjønner ikke. Hva mener du medarbeiderundersøkelsen er til for, om ikke å avdekke problemer som ansatte vegrer seg for å ta med sjefen direkte? 23 14
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #5 Skrevet 8. april 2024 Prøv... Se hvordan undersøkelsen går neste år, og hvor samarbeidsvillige arbeidstakere du får fremover.. Anonymkode: 5791e...c81 11 1
Grüner Skrevet 8. april 2024 #6 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er lei misfornøyde ansatte som bruker anonym medarbeiderundersøkelse for å få ut gruff i livet sitt. Jeg har en lederstilling, og det er et problem at de ansatte stadig vekk gir uttrykk for misnøye anonymt, men ikke tar dette opp med meg eller andre i real life. Jeg gjør alt jeg kan for å forbedre de områdene de er misfornøyde med, med tiltak de selv har foreslått, men tydeligvis er det flere som bare er ute etter å lage misnøye, og gir uttrykk for dette anonymt. Selv om undersøkelsen er anonym så kategoriseres de ansatte i ulike grupper basert på forskjellige kriterier, så jeg kan ha en ca. antagelse om hvem som mener hva. Kan jeg konfrontere de? Blir det verre, eller er det en måte å komme til bunns i hva problemet egentlig er? Noen tips? Anonymkode: 5cb4c...e8f Uprofesjonelt å konfrontere dem direkte på bakgrunn av en anonym brukerundersøkelse. Men som leder har du vel medarbeidersamtaler hvor du kan spørre hvordan dem hvordan de trives på arbeidsplassen. 10
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #7 Skrevet 8. april 2024 Ja for DET vil jo virkelig føre til at folk vil si ifra eller delta på undersøkelse senere. Som leder burde du vite bedre altså. Anonymkode: d21d0...496 25 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #8 Skrevet 8. april 2024 Er du en av disse lederne som til slutt havner i media med uttalelser som : "Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i denne kritikken " Dette er ditt gyldne øyeblikk til å se på deg selv og hva de faktisk sier. Anonymkode: f2892...26c 30 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #9 Skrevet 8. april 2024 Under medarbeidersamtalen så har du muligheten til å avdekke hvem som mistrives. Som oftest er dette et punkt flere ledere ikke prioriterer godt nok, altså medarbeidersamtale. Anonymkode: c841c...d74 5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #10 Skrevet 8. april 2024 Så de ansatte uttrykker sin misnøye anonymt. De ansatte kommer ikke til deg for å snakke om det. Du er lei av misfornøyde ansatte Og du tenker på å konfrontere misfornøyde ansatte som anonymt gir uttrykk for misnøye i en spørreundersøkelse. Du er problemet. Anonymkode: 3b6ef...785 22 9
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #11 Skrevet 8. april 2024 NEI, det kan du selvfølgelig ikke!! Herrejemini.. Det sier jo litt om hva slags type leder du er da, som tror det er greit å konfrontere medarbeidere med svar i en anonym undersøkelse. Og hva tenker du at du skal oppnå med det? "Ta" dem, liksom? Jeg jobbet et sted med en leder som var sånn (ikke min leder), det ble bare rødere og rødere tall hvert år til hun endelig fikk sparken. Hun tok inn en etter en og prøvde å skvise litt ut av dem eller hinte til at det var de som hadde svart ditt og datt på undersøkelsen. Det skapte jo bare mer misnøye og rene fryktkulturen, men du kan ikke skremme folk til å gi deg bedre omtale, det vil jo bare føre til det motsatte, at de som likte deg dårlig fra før hater deg enda mer etter du begynner med sånt piss. Som ENHVER LEDER UTENOM VLADIMIR PUTIN skjønner at ikke er ok. Jeg lurer på om du ikke skal gå litt inn i deg selv, i stedet for å tenke at det er alle andre det er noe galt med, jeg.. Anonymkode: 6538a...a52 10 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #12 Skrevet 8. april 2024 Gjør som de gjorde hos oss da vel, minst 95% var svært misfornøyde, de leide inn ett eksternt firma som gjorde en anonym medarbeiderundersøkelse, det var 30-40 spørsmål totalt. Nesten ett år etter var det noen som spurte hva de fant ut og fikk svaret at undersøkelsen ikke kunne brukes siden det var så mange forskjellige svar. Anonymkode: d08a2...b15 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #13 Skrevet 8. april 2024 Du kan ta opp resultatet (problemområder) som har kommet frem på et felles møte og gi tilbakemelding på hvordan du har tenkt å forbedre dette. Da har du muligheten til å skape rom for at folk kan gi direkte tilbakemelding på dine forslag og dermed være mer delaktig i forbedringen av arbeidsmiljøet. Det er veldig veldig viktig at man er ydmyk og åpen for kritikk om man skal ta det i plenum sånn at de ansatte føler det er rom for å si sin mening. Du må altså skape samhold og tillit for at de skal tørre å ta det direkte med deg, så start der du. Anonymkode: fb400...897 7 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #14 Skrevet 8. april 2024 Er du helt idiot eller er du bare flink til å late som ts? Selvsagt skal du ikke ta opp ting med de ansatte basert på at du tror du vet hvem som har svart hva på en anonym spørreundersøkelse. Hallo i luken! Det du kan og bør gjøre er å utarbeide en rapport der du tar for deg de ulike problemene som må jobbes med, hvordan dette skal jobbes med, tidslinje og forventninger for fremgang samt hvem som har ansvar for hvilke ting. Dette involverer du de ansatte i slik at de ser at ting taes på alvor og jobbes med. På nøyaktig null tidspunkt eller måter tar du slike ting opp med de «mistenkte». Anonymkode: 8a851...8ea 10
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #15 Skrevet 8. april 2024 Wow. Hva tror du selv da? Hva godt tror du vil komme ut av en konfrontasjon? Anonymkode: 0aa6a...7e6 5
TomKrus Skrevet 8. april 2024 #16 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg er lei misfornøyde ansatte som bruker anonym medarbeiderundersøkelse for å få ut gruff i livet sitt. Jeg har en lederstilling, og det er et problem at de ansatte stadig vekk gir uttrykk for misnøye anonymt, men ikke tar dette opp med meg eller andre i real life. Jeg gjør alt jeg kan for å forbedre de områdene de er misfornøyde med, med tiltak de selv har foreslått, men tydeligvis er det flere som bare er ute etter å lage misnøye, og gir uttrykk for dette anonymt. Selv om undersøkelsen er anonym så kategoriseres de ansatte i ulike grupper basert på forskjellige kriterier, så jeg kan ha en ca. antagelse om hvem som mener hva. Kan jeg konfrontere de? Blir det verre, eller er det en måte å komme til bunns i hva problemet egentlig er? Noen tips? Anonymkode: 5cb4c...e8f Det må du aldri gjøre ! Det du oppnår med noe slikt er at du mister all tillit, uten at misnøye forsvinner av den grunn. Da bare svarer de det som du "vil høre" og ikke noe annet. Så vil du garantert få noen fagforeninger på nakken 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #17 Skrevet 8. april 2024 Nei det kan du absolutt ikke. Dersom anonymiteten blir brutt, mister de all tillit til deg som leder og til bedriften som helhet. Du ender opp med enda mer misfornøyde ansatte, men de sier ikke noe til seg, bare baksnakker deg og slutter i jobben uten at du får vite grunnen. Bruk medarbeidesamtalen til å spørre om det er noe du som leder kan gjøre bedre eller annerledes. Kanskje noen tør å svare ærlig. Anonymkode: 782da...fcf 5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #18 Skrevet 8. april 2024 Du får hellere bruke tiden på å fundere på hvorfor dine ansatte ikke tør snakke med deg direkte. Bare det å i det hele tatt vurdere det du sier du vurderer sier dessverre mye om deg. Og det er ikke positivt. Oute noen fordi de sier ifra anonymt og er redde for deg? Du burde ta et kurs i psykologi, TS. Anonymkode: f5186...4cd 10
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #19 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg er lei misfornøyde ansatte som bruker anonym medarbeiderundersøkelse for å få ut gruff i livet sitt. Jeg har en lederstilling, og det er et problem at de ansatte stadig vekk gir uttrykk for misnøye anonymt, men ikke tar dette opp med meg eller andre i real life. Jeg gjør alt jeg kan for å forbedre de områdene de er misfornøyde med, med tiltak de selv har foreslått, men tydeligvis er det flere som bare er ute etter å lage misnøye, og gir uttrykk for dette anonymt. Selv om undersøkelsen er anonym så kategoriseres de ansatte i ulike grupper basert på forskjellige kriterier, så jeg kan ha en ca. antagelse om hvem som mener hva. Kan jeg konfrontere de? Blir det verre, eller er det en måte å komme til bunns i hva problemet egentlig er? Noen tips? Anonymkode: 5cb4c...e8f Hva er det som gjør at de ikke tar det opp direkte med deg? Kan du endre på noe som leder som kan øke tilliten? Er det mulig å vise til undersøkelsen i plenum og oppfordre til å komme med sine ytringer og samtidig forsikre om at det ikke er konsekvenser? Kan du plukke opp noe som helst om hva misnøyen handler om ognkan jobbe ut i fra det i fellesskap? Klarer du og andre i lledelsen i mot tilbakemeldinger uten å ta det personlig? Klarer du å ta til deg kritikk og se hvordan du kan forbedre deg i stedet for å ta det negativt? Anonymkode: 8bd60...b26
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #20 Skrevet 8. april 2024 Grüner skrev (23 minutter siden): Uprofesjonelt å konfrontere dem direkte på bakgrunn av en anonym brukerundersøkelse. Men som leder har du vel medarbeidersamtaler hvor du kan spørre hvordan dem hvordan de trives på arbeidsplassen. Ja, jeg spør de selvsagt regelmessig i hyppige medarbeidersamtaler om hvordan de har det. Da kommer det ikke frem noe misnøye. De har selv kommet med forslag til hva som kan gjøres bedre. Jeg gjør dette, men misnøyen øker. Anonymkode: 5cb4c...e8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå