AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #1 Skrevet 8. april 2024 Psykose utløst av traumer, ptsd eller utbrenthet. Har noen opplevd det og kan fortelle hvordan det var? Anonymkode: 83159...3f4
isw Skrevet 8. april 2024 #2 Skrevet 8. april 2024 Det er ikke vanlig at angst- eller belastningslidelser forårsaker psykoser. Men det kan skje. Alle psykiske lidelser kan i prinsippet forårsake det, og alle mennesker har ulik psykoseterskel. Noen får en psykose utløst av så lite som dårlig søvn, og andre igjen får det nærmest aldri uansett belastning. Hvis du har fått en psykose utløst av traumer eller stress, er det viktig at dette blir fulgt opp av lege. Jo lengre eller flere psykoser man får, jo lavere blir terskelen for å få det på nytt. Derfor trenger man behandling.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #3 Skrevet 8. april 2024 Jeg fikk det og trodde mange år at jeg var blitt helt gal men etter mange år behandling uten medesinene hjalp fant en ny psykolog ut at jeg trengte ikke medesiner som ikke funket uansett og vi fortalte meg at det mest var traume psykose. Ettpar mnder etter det var jeg helt symptom fri å har nå vært det i 5 år. Helt rart når man skjønner hva som skjer og får litt råd om hvor fort en sykdom som har vart mange år kan forsvinne helt! Du burde absolutt snakke med en god psykolog du stoler på. Jeg var på sykehuset til psykolog når de fant ut av hva det egentlig var som utløste det Anonymkode: 9f5d7...647
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #4 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): det mest var traume psykose Hvordan var det? Anonymkode: 83159...3f4 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #5 Skrevet 8. april 2024 isw skrev (9 minutter siden): Derfor trenger man behandling. Jeg går allerede i behandling. Jeg bare lurte på hvordan det opplevdes. Anonymkode: 83159...3f4 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #6 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan var det? Anonymkode: 83159...3f4 Forjævelig. Levde i konstant terror som min lege så fint forklarte til min familie. Så skikkelser, ansikt forandret seg og jeg så noe ekkle kryp dyr. Skikkelsene fikk ansiktet sitt først etter mange år og da så jeg at det var de jeg var redd får sitt ansikt. Krypdyrene så jeg engang mens kjæresten min dopa meg og voldtok meg foran andre folk. Så ja hang i sammen tok bare mange år før det ble forstått. Trodde også at jeg skulle bli kuttet i biter hele tiden og at noen jagde meg. Men da hadde jeg vært sammen med en som tvang meg til å se sånne videoer på darkweb og sa han skulle gjøre det med meg. Anonymkode: 9f5d7...647
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #7 Skrevet 8. april 2024 Hadde heldigvis jeg reagerte aldri voldelig men jeg skrek mye. Slapp å bli innlagt på døgn siden jeg reagerte greit i forhold og tok tak i det selv. Men i alle år har de hatt ett rom klart i tilfelle jeg ville komme inn og få en pause Anonymkode: 9f5d7...647
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #8 Skrevet 8. april 2024 Det kan ligne på psykose når flashbacks blir for voldsomme. Anonymkode: a196f...f2b
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #9 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det kan ligne på psykose når flashbacks blir for voldsomme. Anonymkode: a196f...f2b Åja. Jeg dissosierer en del, det er også ganske likt tror jeg. Anonymkode: 83159...3f4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #10 Skrevet 9. april 2024 Jeg hatt det, husker ikke noe særlig fra det enn det jeg har lest i journalen i ettertid. Var visst ganske vanskelig å ha med å gjøre. Innlagt i 2 mnd. Anonymkode: 51ff3...476
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå