AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #21 Skrevet 9. april 2024 Var i aktiv fødsel da seteleie ble påvist, så det var ikke et stort valg. Fikk Epidural uten å måtte be om det, så det satte jeg jo pris på. For min del var jeg veldig redd for KS, og da de begynte å snakke om at det antagelig ble det, fikk jeg heldigvis muligheten til å føde vaginalt likevel. (Om enn med litt tidspress.) Hadde nr 2 ligget i sete, hadde jeg gjort det samme om igjen. Jeg var frisk og rask med en gang etter fødsel, og merket lite til epidural. Ingen komplikasjoner etter fødsel hos meg eller barnet. Det er mulig jeg hadde tenkt annerledes om jeg ikke var så redd for operasjoner og andre ting som er utenfor min kontroll. Med vaginal fødsel følte jeg selv at jeg hadde kontrollen og kunne påvirke. Anonymkode: c56db...32f
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #22 Skrevet 9. april 2024 Jeg valgte vendingsforsøk som var vellykket. I ettertid har jeg tenkt en del på hva hvis morkaken løsnet eller noe sånt, det var jo ikke slik at jeg lå på operasjonsbordet fra før av og det tar tid å samle sammen et operasjonsteam.. Etter å ha født hodet først og kjent hvor tungt det er å presse det ut (hadde ikke pressrier), så ville jeg valgt keisersnitt. Eller aller helst vendingsforsøk på operasjonsbordet med operasjonsteam som står der, men det tror jeg ikke de gidder. Anonymkode: 30739...660
solsolsol Skrevet 9. april 2024 #23 Skrevet 9. april 2024 Har valgt keisersnitt. Veldig farget av at min lillebror døde i setefødsel da. Men hadde ingen problemer med keisersnittet, annet enn at man ikke får løfte noe særlig på 6 uker. Reiste kjapt hjem, og var i like fin form som de andre i barselgruppa
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #24 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg valgte vendingsforsøk som var vellykket. I ettertid har jeg tenkt en del på hva hvis morkaken løsnet eller noe sånt, det var jo ikke slik at jeg lå på operasjonsbordet fra før av og det tar tid å samle få sammen et operasjonsteam.. Etter å ha født hodet først og kjent hvor tungt det er å presse det ut (hadde ikke pressrier), så ville jeg valgt keisersnitt. Eller aller helst vendingsforsøk på operasjonsbordet med operasjonsteam som står der, men det tror jeg ikke de gidder. Anonymkode: 30739...660 Fødte på sykehuset i Vestfold. Ingen som presset på for det ene eller andre valget. Anonymkode: 30739...660
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #25 Skrevet 9. april 2024 Første var vaginal fødsel som endte med katastrofesnitt, andre lå i seteleie. Vurderte mye frem og tilbake om jeg skulle velge keisersnitt eller prøve setefødsel, men landet på keisersnitt. Grunnen til det var først og fremst fordi det er veldig høy prosent sjanse for at det ender i akutt snitt, men også fordi det var høyere sannsynlighet for at livmoren kan revne og derfor enda større risiko. Den andre grunnen var at jeg følte setefødsel ikke var trygt nok for babyen, og ønsket ikke å risikere noe med tanke på første fødsel hvor eldste kom livløs ut av magen. For min del var magefølelsen helt rett, og fikk bekreftet det jeg fryktet at livmoren hadde begynt å revne. Men hadde det ikke vært for at jeg hadde hatt tidligere keisersnitt så kan det være at jeg hadde valgt setefødsel. Ved tredje og siste svangerskap blir det pks på grunn av to keisersnitt. Anonymkode: d4c35...054
Sunshineyellow Skrevet 9. april 2024 #26 Skrevet 9. april 2024 Jeg fikk vite det da jeg var i fødsel at det ble setefødsel. Glad jeg slapp å velge mellom det og keisersnitt. Var vondt, men det gikk veldig bra:) Dette var på Ullevål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå