AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #1 Skrevet 8. april 2024 Jeg og eksen har tre barn sammen. Jeg har tapt mye i pensjonsopptjening den tid jeg har hatt fødselspermisjon. Far hadde på den tiden kun noen dager i forbindelse med fødsel og ikke noe mer. Jeg har vært i permisjon i til sammen tre år av min karriere. kan jeg kreve noe av dette kompensert fra far? Anonymkode: 34845...e7c
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #2 Skrevet 8. april 2024 Er ikke permisjonspenger pensjonsgivende? Anonymkode: f12f1...f57
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #3 Skrevet 8. april 2024 80% av lønna i tre år Anonymkode: 34845...e7c
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #4 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg og eksen har tre barn sammen. Jeg har tapt mye i pensjonsopptjening den tid jeg har hatt fødselspermisjon. Far hadde på den tiden kun noen dager i forbindelse med fødsel og ikke noe mer. Jeg har vært i permisjon i til sammen tre år av min karriere. kan jeg kreve noe av dette kompensert fra far? Anonymkode: 34845...e7c Nei, ikke med loven i hånden Anonymkode: aab44...7ea 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #5 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er ikke permisjonspenger pensjonsgivende? Anonymkode: f12f1...f57 Jo, mhht folketrygd. Men det er mulig TS mener innskuddspensjonen hos arbeidsgiver. Anonymkode: 8b97a...ff6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #6 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo, mhht folketrygd. Men det er mulig TS mener innskuddspensjonen hos arbeidsgiver. Anonymkode: 8b97a...ff6 Men dette er jo litt idiotisk da. Ts kunne fint tatt 100% lønn i permisjonen og lagt av til pensjon selv. Skal staten måtte gjøre alt for folk? Anonymkode: 43326...626 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #7 Skrevet 8. april 2024 Nei, ikke uten at dere har avtalt dette dere imellom. Anonymkode: 00aea...f36
Gjest Bromance Skrevet 8. april 2024 #8 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og eksen har tre barn sammen. Jeg har tapt mye i pensjonsopptjening den tid jeg har hatt fødselspermisjon. Far hadde på den tiden kun noen dager i forbindelse med fødsel og ikke noe mer. Jeg har vært i permisjon i til sammen tre år av min karriere. kan jeg kreve noe av dette kompensert fra far? Anonymkode: 34845...e7c Nei. Du har tatt et selvstendig (dumt) økonomisk valg.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #9 Skrevet 9. april 2024 Du kan vel ikke kreve noe, men dere kan bli enige om noe dere i mellom? Det er dessverre slik at vi kvinner taper økonomisk mtp det å få barn. Anonymkode: c1b51...45b 1
newman01 Skrevet 9. april 2024 #10 Skrevet 9. april 2024 14 hours ago, AnonymBruker said: Jeg og eksen har tre barn sammen. Jeg har tapt mye i pensjonsopptjening den tid jeg har hatt fødselspermisjon. Far hadde på den tiden kun noen dager i forbindelse med fødsel og ikke noe mer. Jeg har vært i permisjon i til sammen tre år av min karriere. kan jeg kreve noe av dette kompensert fra far? Anonymkode: 34845...e7c Du får pensjonsopptjening når du er i foreldrepermisjon. Siden du valgte 80% lønn og lang permisjon får du litt redusert pensjonsopptjening. Men det er ikke det største avviket og tapet. Dette gjelder både for Folketrygden og innskuddspensjon/OTP i det private Og nei, du kan ikke kreve eksen for økonomisk tap i etterkant. Det burde dere avtalt privat under permisjonstiden.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #11 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg og eksen har tre barn sammen. Jeg har tapt mye i pensjonsopptjening den tid jeg har hatt fødselspermisjon. Far hadde på den tiden kun noen dager i forbindelse med fødsel og ikke noe mer. Jeg har vært i permisjon i til sammen tre år av min karriere. kan jeg kreve noe av dette kompensert fra far? Anonymkode: 34845...e7c Mener du at du ikke har ønsket å være hjemme så mye? Ville ikke far ta mer permisjon? Du får ikke i pose&sekk.. Anonymkode: fea96...6ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå