AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #1 Skrevet 8. april 2024 Er de sant at chihuahua bjeffer og gneldrer konstant? Eller er det en myte? Anonymkode: 7fc69...ef4
Arx Skrevet 8. april 2024 #2 Skrevet 8. april 2024 Både og. Det er en vakthund og vil ha lett for å varsle og bruke stemmen sin, samtidig har oppdragelse og bruk noe å si. 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #3 Skrevet 8. april 2024 Min erfaring uten å ha eid en selv, er at de ikke er særlig sosiale. Ofte er det derfor de bjeffer, fordi folk eller dyr kommer for tett. Og fordi eier ikke egentlig tenker på at det er en hund de har kjøpt seg, som trenger rammer, mosjon og mental stimuli. Har sett chihuahuaer som konkurrerer i både bruks og LP, så det er absolutt mulig å få til ting med dem. Hadde nok hatt som forventning at dersom jeg kjøpte en ville den komme med lyd og heller blitt positivt overrasket. Anonymkode: e753c...dfe 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #4 Skrevet 9. april 2024 Jeg kjenner mange chier, og felles for de som ikke er gneldrete rottebeist er at de brukes i en eller form for hundesport. Dette er jo opprinnelig små arbeidshunder, så det er viktig å fylle behovet for mental aktivisering så vel som det fysiske. Anonymkode: e2dd9...5ea 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #5 Skrevet 9. april 2024 Naboen har to, de gneldrer og kjefter på alt og alle som går forbi når de går tur, de er helt krakilske. Anonymkode: aab08...5b5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #6 Skrevet 9. april 2024 Det er ekstremt mange tusen du kan spare ved å kjøpe deg en rotte. Rotter har fire ben og hale de også. Rotter bjeffer ikke heller. Ei venninne av meg hadde Chi og den gneldret omtrent hele tiden. Nyttet ikke å snakke til den heller, da bare eskalerte det. Forferdelig pes med den i 7 år før den til slutt døde. Hun har aldri skaffet den rasen igjen. Anonymkode: 4951f...556
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #7 Skrevet 9. april 2024 Jeg kjenner et par chihuahua som er eksemplariske. Aldri hørt eller lagt merke til bjeffing. Men de har begge en eier som har hatt fokus på god oppdragelse og sosialisering, også trener de mye lydighet, agility eller lignende. Som vanlig familie/kos hund tror jeg det er lett å få en gneldrebikkje Anonymkode: 43733...a95 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #8 Skrevet 9. april 2024 Min bjeffet kun for å varsle når noen ringte på døra, men chihuahuaen til svigerinnen min bjeffer så fort det er en liten lyd i huset eller den tror det kommer noen (noe det ofte ikke gjør.) Anonymkode: 06ed7...868
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #9 Skrevet 9. april 2024 oppdragelse det handler om Anonymkode: f6ae1...26b
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #10 Skrevet 9. april 2024 Mine bjeffer om de er ute i hagen alene og om det ringer på/kommer folk. De slutter kjapt fordi jeg korrigerer. På tur bjeffer de sjeldent fordi jeg er der tett på og følger med på tegn og korrigerer når jeg ser høy hale/hode/ører. Bjeffingen er veldig vanskelig å trene bort siden det sitter så dypt i dem å varsle. Men det går an å få den ned til et minimum ved å trene mye på det. I tillegg må du bruke mye tid på å aktivisere hjernen deres med feks agility eller spor eller lignende. Da får de også en mer ro over seg fordi de får nok hjernestimuli. Mine Chi er veldig glad i folk og veldig sosiale. Men de har kun fått sosialisere med trygge hunder (store og små). Det er ekstremt viktig siden de er så små og lett blir overkjørt av større hunder som igjen kan skape frykt i chi'en og gjøre den aggressiv mot andre hunder. Så jeg vil påstå at å skaffe en miniatyr hund er å ta på seg en litt større jobb enn å skaffe seg en liten/mellomstor hund. Anonymkode: c464b...0f5 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #11 Skrevet 9. april 2024 Kjenner 6 chihuahua. Den ene eieren har 3 av desse chihuahuaene. To av dem er noen satans gneldrebikkjer. Det er altså sånn en gneldring hele forbanna tiden. Glefsete er de også. 3.mann er stille, snill og søt. De 3 andre er også gneldrete, men stille når de er vant med gjesten og det ikke går/kjører/sykler noen forbi. Eller ringer på. Anonymkode: f1255...bc6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #12 Skrevet 9. april 2024 Har chihuahua. Hun er verdens roligste og snilleste hund, bjeffer kun litt hvis noen ringer på dørklokka for å varsle oss. Ellers helt stille. Anonymkode: c1083...2f6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #13 Skrevet 11. april 2024 On 4/8/2024 at 5:55 PM, AnonymBruker said: Er de sant at chihuahua bjeffer og gneldrer konstant? Eller er det en myte? Anonymkode: 7fc69...ef4 Spørs på deg som eier. Er du den som løfter hunden opp istedenfor at den blir kjent med størrelse? Er du en som oppmuntrer til bjeffing og gneldring? Er du en som oppdrar hunden riktig og gir den riktig behandling og stimulering for rasen? Anonymkode: e02a5...394
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå