Gå til innhold

Tvillinggutter på 9 år som driter i hva jeg sier.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Enten det er rydde ut matbokser av sekken eller henge opp jakkene. Hver dag jeg kommer hjem finner jeg to sekker og uteklærne revet av og kastet rundt i gangen. Hver. Eneste. Dag. 
Jeg er så lei. Sikkert en million ganger har jeg bedt dem rydde dette etter seg når de kommer hjem, og hver dag ligger det slengt. Ja, vi har snakket, ja, vi har lokket og ja, vi har straffet. Det nytter ikke. Så hva gjør man? Hva gjør dere?

Anonymkode: fd79a...6cd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du skal prøve å knurre som en hund? 

Seriøst, har du ikke klart å få respekt i løpet av de første 9 årene så er løpet kjørt.. 

Hva med barnas far, har de respekt for han? 

Anonymkode: a1e46...ecb

• Liker 5
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Som jeg sier til mitt barn angående matboksen. Blir den ikke ryddet bort, blir den sendt med tilbake på skolen dagen etter med gårsdagens rester. 

Klærne gir jeg beskjed om at endten rydder hxn eller så rydder jeg, da går det i en søppelpose. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Enten det er rydde ut matbokser av sekken eller henge opp jakkene. Hver dag jeg kommer hjem finner jeg to sekker og uteklærne revet av og kastet rundt i gangen. Hver. Eneste. Dag. 
Jeg er så lei. Sikkert en million ganger har jeg bedt dem rydde dette etter seg når de kommer hjem, og hver dag ligger det slengt. Ja, vi har snakket, ja, vi har lokket og ja, vi har straffet. Det nytter ikke. Så hva gjør man? Hva gjør dere?

Rop de til deg med en gang du kommer hjem og de de om å gjøre det med en gang. Om de ikke kommer, så kutter du all skjerm fra de. Om de holder på med noe annet, så tar du det vekk.

Kanskje du bør sette deg i litt mer respekt. Ikke snakk, ikke lokk. Kommander! Gi ordre!

Anonymkode: f9e6e...776

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kanskje du skal prøve å knurre som en hund? 

Seriøst, har du ikke klart å få respekt i løpet av de første 9 årene så er løpet kjørt.. 

Hva med barnas far, har de respekt for han? 

Anonymkode: a1e46...ecb

Gjort.

Anonyme-meg skrev (4 minutter siden):

Som jeg sier til mitt barn angående matboksen. Blir den ikke ryddet bort, blir den sendt med tilbake på skolen dagen etter med gårsdagens rester. 

Klærne gir jeg beskjed om at endten rydder hxn eller så rydder jeg, da går det i en søppelpose. 

Gjort.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Rop de til deg med en gang du kommer hjem og de de om å gjøre det med en gang. Om de ikke kommer, så kutter du all skjerm fra de. Om de holder på med noe annet, så tar du det vekk.

Kanskje du bør sette deg i litt mer respekt. Ikke snakk, ikke lokk. Kommander! Gi ordre!

Gjøres hver dag. 

ts

Skrevet

Så kjipe dere er mot ungene deres :(

Sende gårsdagens rester med på skolen, og kaste klærne til ungene? 

Har de knagger det er lett å bruke? 

Har de noen diagnoser som gjør det vanskelig for dem? Andre utfordringer?

Du sier du har gjort alt, men har du hver eneste dag de slipper jakka på gulvet hentet dem og bedt dem henge den opp? Burde ikke ta mange ukene før det blir lettere å bare gjøre det med en gang. Les "mitt kompetente barn"(?) av Jesper Juul, eller en annen bok om oppdragelse (uten straff) så får du kanskje noen gode tips. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gjøres hver dag. 

ts

Har du sagt: Fy faen så skuffa jeg blir av dere når dere gjør det samme om og om igjen og jeg må mase og mase om de samme tingene om og om igjen??

Heng opp et stort skilt ved inngangen: HENG OPP KLÆRNE OG TA UT AV SEKKEN!!

Minn dem på det på morgen når de klær på seg og gjør seg klare til å dra. Mas, mas og mas. Og fortell dem at du maser helt til de faktisk gjør det. Om de ikke vil ha mas, gjør det!

For det er noe som gjør at de ikke tenker over hva de gjør og ikke gjør. Her har ungen lært det på automatikken. Matboksen tømmes, drikkeflasken settes dit den skal og det som skal i oppvaskmaskinen settes dit.

Lekser gjør hun også uoppfordret.

• Liker 2
Gjest Anonyme-meg
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Gjort.

Gjort.

Gjøres hver dag. 

ts

Men har du gjennomført det da, eller blir det bare tomme ord? 

Gjest Anonyme-meg
Skrevet
solsolsol skrev (9 minutter siden):

Så kjipe dere er mot ungene deres :(

Sende gårsdagens rester med på skolen, og kaste klærne til ungene? 

Har de knagger det er lett å bruke? 

Har de noen diagnoser som gjør det vanskelig for dem? Andre utfordringer?

Du sier du har gjort alt, men har du hver eneste dag de slipper jakka på gulvet hentet dem og bedt dem henge den opp? Burde ikke ta mange ukene før det blir lettere å bare gjøre det med en gang. Les "mitt kompetente barn"(?) av Jesper Juul, eller en annen bok om oppdragelse (uten straff) så får du kanskje noen gode tips. 

Her er alt lagt til rette for at barnet mitt skal kunne henge opp jakker og rydde bort lue og våtter. Men det blir bare slengt på gulvet og tror at jeg skal rydde for hxn. Men som jeg sier er jeg ikke tjener din, jeg er moren din. Hxn må lære å rydde selv. 

Det er ingen diagnose på mitt barn, bare veldig bedagelig. Hxn er en som kunne ha sultet ved brød boksen. 

AnonymBruker
Skrevet

Så hvordan reagerer de på 0 skjerm osv når de straffes?

Matbokser ut av sekk og jakker skal henges på plass hver eneste dag i 4 uker, før de får noe som helst av skjerm, gaming, internett, snop, brus og snacks. Ingen ukelønn heller.

Brytes det 1 dag så havner de tilbake til start. 

Om en av de glemmer, så straffes begge. Så får de krangle seg imellom om en av de glemmer det.

Anonymkode: ab184...ae7

• Liker 4
Skrevet (endret)

Her får de maten i plastposer de dagene de skal til far fordi de kommer ikke hjem rengjort. Enten ligger de og mygler over helga/ferier ellers forsvinner de inn i skapene hos far. Det er et evig mas, så nå kommer maten i plastposer. Ferdig maset. 

Det første de hører når de kommer hjem er at de må henge opp yttertøy og levere i fra seg matboks. Så er det middag eller lekser avhengig av hva som kommer først. Det skjer *ingenting* her i hus før jeg får det jeg vil. Jeg skrur av wifi, tv, tar telefoner, sender bort kompiser osv osv. Vi har rutinene greit innarbeidet, må mase litt enda men det er et levelig nivå.

Endret av luxifine
Leif
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er gjort og gjøres hver dag. Hver eneste dag. Jeg tar wifi, switch, ipader. 
Ingen diagnoser på noen av dem, men jeg lurer jo. Og det har jeg fortalt dem. Faren maser han og. Selv nabogutten med tunge diagnoser klarer det. Men de driter likefullt i det dagen etter. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Tar du wifi der og da eller tar du det i dagesvis så de ikke har noe å komme hjem til? 

Anonymkode: d630e...564

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hva liker de å gjøre når de er hjemme?

Anonymkode: 587f7...2eb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror helt seriøst at det nærmer seg punktet hvor dere må drite dem ut foran kompiser for å få dem til å forstå. 

De driter tydeligvis i dere, men de driter IKKE i kompisene. Dere må finne en måte å få dem til å fremstå helt jøvlige i kompisenes øyne. Bare… drit dem ut. På et vis. 

Anonymkode: cf4ff...537

AnonymBruker
Skrevet

Så gi strenge konsekvenser da 🙄

Anonymkode: 25498...937

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Ja, det er gjort og gjøres hver dag. Hver eneste dag. Jeg tar wifi, switch, ipader. 
Ingen diagnoser på noen av dem, men jeg lurer jo. Og det har jeg fortalt dem. Faren maser han og. Selv nabogutten med tunge diagnoser klarer det. Men de driter likefullt i det dagen etter. 

ts

Så når du tar disse tingene så blir det du ber om gjort?

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

ts

Gjør det omvendt. Ingen wifi, nettbrett, osv. før jakker er hengt opp, matbokser i opvaskeren, osv. 

Anonymkode: 61af1...cd4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Lag drittmat.

Anonymkode: 43e25...eb2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts

Tar det, hvor lenge? Hvorfor får de tingene tilbake når de ikke hører etter? De må vise at de gjør oppgavene sine hver dag, og har tenkt å gjøre de fremover, før de får noen goder.

Hva gjør de på fritiden, siden de ikke bruker wifi, gaming, pc, mobil, skjerm, tv osv?

Smør matpakke og la den ligge på kjøkkenet. Så må de selv hente matboks og vaske ut av den og legge mat i boksen. Hvis de glemmer det, jaja 1 dag uten mat på skolen lærer de av.

Ikke faen om mamma var å rota i sekken min, jeg måtte hente boksen og komme med den inn på kjøkkenet om jeg skulle ha mat.

Anonymkode: ab184...ae7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...