Gå til innhold

Mangler muslimer humor?

monikabrx

Anbefalte innlegg

Har nå set disse tegningene av profeten..

Ser ikke helt hva som er så ille.

Har set mange karikaturer av gud, jesus,engler,st.peter osv.osv.

Begynner å lurepå om muslimer ikke har humor.

Er det rart det blir krig i verden sier nå jeg...... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest King James VI

Dette her har ingenting med humor og gjøre..Jeg synnes bildene er morsomme.

Men for en muslim er bilder av Muhammed sterkt forbudt som du sikkert vet.

At de ikke ler av det som de ser på som et hån er da ikke så rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man velger faktisk hva man lar seg provosere av også. Og ved å la seg fornærme oppgraderer man den som fornærmer og gir disse en større betydning og relevans enn det de egentlig trenger å ha......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

evner man ikke å skille hån fra humor, så bør man kanskje holde humoren sin litt mindre offentlig en i media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den undrende
evner man ikke å skille hån fra humor, så bør man kanskje holde humoren sin litt mindre offentlig en i media.

Trodde du ikke hadde sett Muhammedtegningene jeg? Hvordan kan du vite om de er hån eller har humor?

Forresten var det ikke alle tegningene som var karikaturer eller humorstripe. Noen var bare helt vanlige bilder.

Nei, jeg tror ikke muslimer mangler humor. Men når en religiøs, så er det ikke alltid lett å se humoren. F.eks. mange kristne synes ikke Life of Brian var noe morsom. Det finnes faktisk muslimer som synes flere av tegningene i Jyllandsposten var morsomme.

Det skal også nevnes at de tegningene som ble vist i arabiske land, stort sett ikke var de teningen som ble trykt i avisen. Det var blant annet svært grove tegninger som at Muhammed blir tatt av en hund bakfra, Muhammed med griseansikt, Muhammed som en pedofil etc. Kritiske muslimske røster, har sagt at det først og fremst er disse tegningene som ble vist, ikke de originale tegningene. Og da er det vel mer forståelig hvorfor de sterke reaksjonene?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=301564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muhammed med grisetryne er ikke humor, og er heller ikke noe som er trykket. Likevel tok danske imamer med seg disse bildene til Midtøsten, og de er også vist fram i arabiske medier.

Tror muslimer bare har en litt anderledes humor enn oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, muslimer har humor. Jeg gleder meg for eksempel veldig til resultatet av den nylig utlyste tegnekonkurransen i Iran, der man skal karikere Holocaust. Her var folk fra alle land ute og kriget og led, mens jødene satt inne og gasset seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal også nevnes at de tegningene som ble vist i arabiske land, stort sett ikke var de teningen som ble trykt i avisen. Det var blant annet svært grove tegninger som at Muhammed blir tatt av en hund bakfra, Muhammed med griseansikt, Muhammed som en pedofil etc. Kritiske muslimske røster, har sagt at det først og fremst er disse tegningene som ble vist, ikke de originale tegningene. Og da er det vel mer forståelig hvorfor de sterke reaksjonene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viste jeg ikke..... :overrasket:

Da skjønner jeg lit mere ja.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest King James

At muslimer ikke synnes bildene er morsomme selvom kanskje mange i vesten synnes det. Så betyr ikke det at de ikke har humor,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At muslimer ikke synnes bildene er morsomme selvom kanskje mange i vesten synnes det. Så betyr ikke det at de ikke har humor,

Helt enig.

Humor er en kulturell greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...