Gå til innhold

Sinne utfordringer.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som sliter eller har slitt med sinne? Mild, moderat eller alvorlig grad?

Eller har du noen i familien din som har slike problemer?

Hva gjorde du for å få det bedre? Eller hva gjorde dere for å takle den i familien som har sinne utfordringer?

Anonymkode: e84e4...b99

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mim samboer slet med det. Det som hjalp, var terapi. 

Anonymkode: 6a479...4b4

AnonymBruker
Skrevet

Min mann har gått til sinnemestringskurs og til psykolog. Går vedvarende til psykolog. Jeg er vokst opp med foreldre som har eksplosivt sinne, og det er forferdelig skadelig for barn. Min mann er nok ikke blant de verste angående å regulere seg, men det var ugreit nok for meg som har vokst opp med utrygge foreldre. Kun angående eksplosivt sinne, men det har vært veldig ødeleggende. At de ellers var gode foreldre veide på ingen måte opp for dette.

Det var kurs og psykolog eller skilsmisse her, for mine barn skulle ikke vokse opp på samme måte. Han skjønte i starten ikke hvor skadelig dette er, men han gjør det nå. Psykolog har vært til god hjelp der. Barna har dessuten blitt så store at de kan sette kloke ord på hvordan de opplevde ham før han gikk i behandling. Det er ingen milde ord. Han hadde ikke vært en del av livet til verken meg eller ungene om han ikke forsto alvoret tilstrekkelig til å gå på kurs og i behandlingen. Dette selv om han på ingen måte var så ille som mine foreldre. To av oss (jeg og datter) er imidlertid veldig vare for slikt, og gutten 100% lojal mot sin søster. Hadde hun følt far ubehagelig hadde han mistet dem begge. Og meg. 

Anonymkode: 4f379...755

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, og har slitt mye med raseriutbrudd. Jeg oppsøkte hjelp og går i behandling. 

Anonymkode: 4601c...e9f

AnonymBruker
Skrevet

Har en ustabil mor med tendenser til eksplosivt sinne. Takler det ved å ikke ha noe kontakt med henne. Føler meg fri etter mange år med å gå på eggeskall.

Anonymkode: 06a8d...595

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min mann har gått til sinnemestringskurs og til psykolog. Går vedvarende til psykolog. Jeg er vokst opp med foreldre som har eksplosivt sinne, og det er forferdelig skadelig for barn. Min mann er nok ikke blant de verste angående å regulere seg, men det var ugreit nok for meg som har vokst opp med utrygge foreldre. Kun angående eksplosivt sinne, men det har vært veldig ødeleggende. At de ellers var gode foreldre veide på ingen måte opp for dette.

Det var kurs og psykolog eller skilsmisse her, for mine barn skulle ikke vokse opp på samme måte. Han skjønte i starten ikke hvor skadelig dette er, men han gjør det nå. Psykolog har vært til god hjelp der. Barna har dessuten blitt så store at de kan sette kloke ord på hvordan de opplevde ham før han gikk i behandling. Det er ingen milde ord. Han hadde ikke vært en del av livet til verken meg eller ungene om han ikke forsto alvoret tilstrekkelig til å gå på kurs og i behandlingen. Dette selv om han på ingen måte var så ille som mine foreldre. To av oss (jeg og datter) er imidlertid veldig vare for slikt, og gutten 100% lojal mot sin søster. Hadde hun følt far ubehagelig hadde han mistet dem begge. Og meg. 

Anonymkode: 4f379...755

Siden du har opplevd det som barn, har du følt at du selv har blitt slik som foreldrene dine? Altså at du selv har eksplosivt sinne? 

Anonymkode: e84e4...b99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...