Gå til innhold

Kutte kontakt med familie medlem(er).

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har kuttet kontakt med et familie medlem som er toxic? Altså det kan være mor, far, søster, bror, tante, onkel, kusine, fetter eller besteforeldre?

Kan du dele hvorfor og din erfaring?

Hvordan har du det nå og lar disse familie medlemmene deg være i fred når du har kuttet kontakt?

Innlegget er ikke for diskusjon, bare for å dele deres egene opplevelser. Så ikke kommenter negativt på andres opplevelser.

Anonymkode: e11ee...e3c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kutta kontakten for over 10 år siden. Det var da mor. Blokkerte henne og mannen overalt. Ikke hørt noe fra de. Nå har vi bodd på hver vår kant av landet, det gjør det straks mye lettere. De gangen de kom til 'mitt' fylke, reiste min familie til utlandet.

Det er en frihetsfølelse å slippe henne i livet. Det var en lettelse. Skulle ha gjort det før.

Anonymkode: 4c0a2...87c

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, har kuttet ut min søster og min far. Min søster lever i sin egen virkelighet og sånne folk gidder jeg ikke å forholde meg til. Min far er er sur og negativ hele tiden, det er bare sutring og klaging på alt som er galt med verden og sånne folk er jeg heller ikke interessert i å ha i livet mitt.

Man MÅ ikke ha kontakt med folk bare fordi man tilfeldigvis deler gener. Er ikke dette en person du ville valgt å være venn med dersom dere ikke var i slekt, dropp vedkommende. Livet er for kort.

Anonymkode: 2023d...1b9

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Yepp, kuttet ut et familiemedlem. Hun var giftig rett og slett. Jeg ble syk av det. Nå som jeg har fått henne mer på avstand, skjønner jeg at jeg skulle gjort det mye før. Jeg har skjønt først nå hvor manipulert jeg har vært, og nedtrykt med dårlig selvfølelse. Forholdet vårt har forsuret livet mitt i mange år. Har blitt en ny person etter at kontakten ble brutt. Livet leker:) 

Anonymkode: 786b2...667

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kuttet i alle fall kontakten når jeg flyttet hjemmefra. Det ble stort sett sure miner og kjeft hver gang jeg kom på besøk. 

De har absolutt null og niks interesse av å holde kontakten med meg heller. 

Anonymkode: abd55...a4d

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen i overnevnte svar. Kuttet ut både far,mor og søster. Bare blokkerte de og håper aldri se de igjen.

Hvorfor?

De gjorde meg liten, redd og fikk meg til å føle meg som et dårlig menneske og har aldri brydd seg om den jeg er. Jeg ble syk av det.

Angrer på at jeg ikke klarte gjøre det før jeg var ca 40 år😞 Men bedre sendt enn aldri!

Har kun min egen familie nå. Kjæreste og barna mine❤❤❤Det jeg trenger😍

Anonymkode: 82b49...c5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...