AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #1 Skrevet 8. april 2024 Til tross for årevis med psykolog, terapi og medisiner, så er selvtilliten min fremdeles mørbanket. Utseende messig føler jeg meg stygg og uattraktiv uansett hvor mye jeg steller meg, tar vare på håret, kjøper inn nye klesplagg osv. Kan føle meg litt håpefull når jeg står å sminker meg og er "uferdig". Men når jeg ser helheten i speilet før jeg går ut tenker jeg alltid "dette så latterlig ut, hvem faen tror du at du er?" Hjelper ikke akkurat at jeg har vært singel i over 15 år. Fått råd om å tvinge meg selv til å si høyt at jeg elsker meg selv, at jeg er bra nok, smile til meg selv i speilet. Men fungerer ikke, føler meg egentlig bare verre og mer ukomfortabel. Men også personligheten min. Jeg synes det er ubehagelig å høre min egen stemme. Bommer mye når jeg snakker, og folk blir stående som spørsmålstegn ofte. Føler folk lurer fælt på hva/hvem jeg er. Og hva jeg egentlig skal fram til. Og naturlig nok er det ikke mange som ønsker mitt selskap eller vennskap. Jeg kjenner på lite selvtillit. Behandlerene jeg har/har hatt, sier til meg at jeg må gjøre noe av jobben selv og. Og jeg prøver jo. Ved å utfordre meg selv, tvinge meg ut osv. Men føler absolutt ingen fremskritt uansett hvor mange år det går. Tvert i mot føler jeg bare enda mer for å isolere meg og unngå folk. Er så sliten Hva gjør man? Anonymkode: a49da...e8c 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #2 Skrevet 8. april 2024 Hva får deg til å føle mestring og hva får deg til å føle deg vel? Hvor lenge har du prøvd å være positiv til deg selv i speilet? Dette er en prosess som tar flere år for de fleste, det nytter ikke å gi opp etter uker, måneder... Det må gjøres LENGE. Jeg ser faen ikke ut selv, men opplever oppmerksomhet fra det andre kjønn fordi jeg smiler, slår av en prat og er vennlig mot alle på min vei. Jeg trener fordi jeg opplever mestring, selv om jeg fortsatt er 20+++kg for stor. Jeg sminker meg sjeldent, da for meg det virker mer negativt enn positivt. For når sminken går av, viser man sitt sanne jeg, og ikke hva enn man har pyntet seg til å være. Anonymkode: e89b9...a46 1
Amy Skrevet 8. april 2024 #3 Skrevet 8. april 2024 Ja. Er alltid stygg og fæl uansett. Hater meg selv bare. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #4 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hva får deg til å føle mestring og hva får deg til å føle deg vel? Hvor lenge har du prøvd å være positiv til deg selv i speilet? Dette er en prosess som tar flere år for de fleste, det nytter ikke å gi opp etter uker, måneder... Det må gjøres LENGE. Jeg ser faen ikke ut selv, men opplever oppmerksomhet fra det andre kjønn fordi jeg smiler, slår av en prat og er vennlig mot alle på min vei. Jeg trener fordi jeg opplever mestring, selv om jeg fortsatt er 20+++kg for stor. Jeg sminker meg sjeldent, da for meg det virker mer negativt enn positivt. For når sminken går av, viser man sitt sanne jeg, og ikke hva enn man har pyntet seg til å være. Anonymkode: e89b9...a46 Kan jeg spørre om du er i forhold? Og hvis ikke, håper du på å havne i forhold? Eller har du gitt det opp? Ts Anonymkode: a49da...e8c
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #5 Skrevet 8. april 2024 Jeg har det på samme måte. Det hjelper ikke å si til meg selv at jeg er fin, for det er jo løgn. Føler aldri mestring, er ikke flink i noe uansett hvor mye jeg øver, osv. Det ble bare enda verre da jeg ble mamma, for det er en jobb man ikke bør være dårlig i - men det er jeg. Og ødelegger et annet menneske samtidig. Har dessverre ingen tips, bare at du ikke er alene ❤️ Anonymkode: 76d3d...436 2
Purple_Pixiedust Skrevet 8. april 2024 #6 Skrevet 8. april 2024 Har det sånn jeg også. Har lagt på meg, har mistet livsgnisten og går på masse medisiner for ulike psykiske lidelser. Jeg var jo egentlig ei pen jente, men mye har skjedd da kan man jo si. 2
Nymerïa Skrevet 8. april 2024 #7 Skrevet 8. april 2024 Jeg ser meg ikke i speilet på vei ut døra. Det er sikkert mange som tenker at jeg burde gjøre det, men det er deres problem. Jeg er en slask og jeg lever greit med det. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #8 Skrevet 8. april 2024 Jeg var veldig pen som ung, men syntes det ikke selv. Sleit også med dårlig selvbilde angående utseende. Men når jeg ser tilbake, så var jeg ganske flott (fikk mye oppmerksomhet i fra menn). Nå er jeg 46 og veier litt mer enn da jeg var i tjueårene og fått litt smilerynker. Men er nå er jeg mer fornøyd med utseende selv om jeg har eldres og ikke så pen lengre Liker å pynte og kle meg fint. Da føler jeg meg mer fresh. Men å jobbe med selvtilliten og selvfølelsen er en ferskvare. Det må pleies hele tiden og si fine ting om deg selv til deg selv Anonymkode: bdb24...63c 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #9 Skrevet 8. april 2024 Samme her. Verste er at speilet har i det minste et flatterende lys. Og likevel ser jeg så jævlig uflidd og stygg ut. Så kommer jeg ut i dagslys som forsterker alt x100. Har stygt hår, stygg hud, rare trekk i ansiktet, osv. 🥴 Det aller verste er den følelsen av å se seg i butikkspeil, som er tusen gang verre enn dagslys 😂😭🤮😭😭😭😭😭 Anonymkode: a7244...a47 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #10 Skrevet 9. april 2024 16 hours ago, AnonymBruker said: Kan jeg spørre om du er i forhold? Og hvis ikke, håper du på å havne i forhold? Eller har du gitt det opp? Ts Anonymkode: a49da...e8c Er ikke i ett forhold nei. Er ikke klar for forhold. Får sex og nærhet om jeg trenger det. Er i dating nå, men ser ikke for meg fremtiden med han, så blir nok å gå over til fwb. Ønsker ikke å få kjæreste når man er langt nede psykisk. Vil ha det bra med meg selv først. Har aldri tenkt tanken på å gi opp? Det synes jeg er rart å i det hele tatt si. Anonymkode: e89b9...a46
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #11 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er ikke i ett forhold nei. Er ikke klar for forhold. Får sex og nærhet om jeg trenger det. Er i dating nå, men ser ikke for meg fremtiden med han, så blir nok å gå over til fwb. Ønsker ikke å få kjæreste når man er langt nede psykisk. Vil ha det bra med meg selv først. Har aldri tenkt tanken på å gi opp? Det synes jeg er rart å i det hele tatt si. Anonymkode: e89b9...a46 Det er jo mange som gir opp, hvorfor er det rart? Anonymkode: 76d3d...436
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #12 Skrevet 9. april 2024 Jeg har to moduser: Overpynta eller takras.... Føler meg overpynta om jeg sminker meg, tar på øredobber og litt finere klær... Takras hele tiden ellers... Anonymkode: 8825b...c6d
svartkatt Skrevet 9. april 2024 #13 Skrevet 9. april 2024 Hva som funker kan variere fra person til person. Du kan se deg ofte i speilet, snakke med deg selv, bli bedre vant med eget utseende. Både naturlig og sminket. Ikke døm deg selv nedover. Prøv å bare se deg som du er. Du kan se etter detaljer du liker. Eller du kan unngå speil. Hvis du har problemer med å stoppe de negative tankene. Greit nok at man ser seg i speilet for å sjekke at man er ren, at sminken er på plass, eller håret ikke stikker ut her og der. Men utover det er det ikke nødvendig. Det viktigste er nok at du slutter å tenke negativt. Og når du blir bedt om å si positive ting høyt er det trolig som en motvekt. Har fått beskjed om dette selv, men ikke så mye begrunnelse eller andre råd rundt det. Men jeg har alltid prøvd å tenke på noe annet eller vri på tankene når de er negative. For hvem er det som egentlig sier at du for eksempel er stygg? Det er du, og hva vet du om hva alle andre synes egentlig? Eller om en person har sagt noe til deg, så er altså bare en eneste person som har sagt det.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #14 Skrevet 9. april 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er jo mange som gir opp, hvorfor er det rart? Anonymkode: 76d3d...436 For meg er det rart å gi opp noe som kan komme til ditt siste åndedrag. Kjærligheten er ikke noe man kan gi opp. Men du kan gi opp lysten på det ja. Anonymkode: e89b9...a46 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #15 Skrevet 9. april 2024 Nei, absolutt ikke.... jeg føler meg stort sett fresh og fjong (nok) når jeg går ut døra! Anonymkode: 8b169...5e9 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #16 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): For meg er det rart å gi opp noe som kan komme til ditt siste åndedrag. Kjærligheten er ikke noe man kan gi opp. Men du kan gi opp lysten på det ja. Anonymkode: e89b9...a46 For meg er det omvendt, gir ikke opp lysten på kjærlighet, men har gitt opp å finne den 🤷♀️ Anonymkode: 76d3d...436
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #17 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 16.34): Fått råd om å tvinge meg selv til å si høyt at jeg elsker meg selv, at jeg er bra nok, smile til meg selv i speilet. Men fungerer ikke, føler meg egentlig bare verre og mer ukomfortabel. --- Hva gjør man? Anonymkode: a49da...e8c Jeg tror du kanskje bare må gjennom det? Hvis du går gjennom det at du føler deg verre, gjennom det ubehaget, da kan du komme ut igjen på den andre sida. Kanskje blir det mange følelser der foran speilet. Kanskje vil du kjenne at du blir sint eller må gråte. Det er helt klart slitsomt å jobbe med slike ting, ikke lett i det hele tatt. ❤️ Anonymkode: 615c4...4c4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #18 Skrevet 10. april 2024 Jeg har bare gitt opp 😅 Jeg har aldri vært pen, og aldri fått oppmerksomhet fra menn. Er singel, og har lært meg å trives med det. Nå gir jeg bare blaffen. Jeg sminker meg ikke, gidder ikke bruke tid på hår og hud, har ingen dyre fine klær. Hvem skulle jeg pynte meg for? Jeg passer så klart på å ha god hygiene, går med hele, rene klær og børster håret før jeg går ut døra. Ren og presentabel skal jeg i alle fall være, selv om jeg aldri er fin. Og så fokuserer jeg ikke på utseendet. Jeg vil aldri få meg noen kjekk mann, aldri få komplimenter for utseendet. Helt greit. Dyrene mine elsker meg like høyt uansett, sjokolade smaker like godt, blomstene som spirer om våren er like fine, uavhengig om jeg er pen eller stygg. Jeg forsøker å gjøre det bra på jobben, er hyggelig og hjelpsom mot de rundt meg, tilbringer tid med familien. Tror jeg blir oppfattet som et ålreit menneske å være rundt, selv om jeg er både tykk og lite pen. Og så er vibratoren en god venn når jeg ligger alene hjemme om kvelden 😉 Anonymkode: 82988...372
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå