AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #1 Skrevet 8. april 2024 Trenger gjerne litt innspill vedrørende tannbehandling. Knekt hjørnetann som det er lite igjen av. Den må visstnok rotfylles og sette på krone. (Anbefalt av tannl) Kostnaden bare ift rotfylling her er på kr 7.000 kr. Med krone blir det kanskje 13-14.000 totalt🤷♀️ Men, så kommer jeg til problemstillingen- rett ved denne knekte tannen er det en åpen luke i fra før (tidligere trukket) Bør jeg da heller trekke den knekte som det er lite igjen av, og heller sette på bro, slik at både den knekte og den åpne luken i fra tidligere blir ordnet? Altså slå to fluer i en smekk. Vil tro jeg sparer på en måte på det? Eller, fikse den knuste tannen til ca 14.000 først, og forså litt senere å "fikse" den åpne luken bak.. med implantat ev bro, eller annet? Hva bør man gå for 😊 Anonymkode: bb0f7...0ee
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #2 Skrevet 8. april 2024 Trekker du hjørnetannen, vil du sannsynligvis ende opp med en femleddsbro (fordi den lille fortannen ved siden av hjørnetannen kan være litt «risky» å satse på som eneste pilartann i broens fremre del) Hjørnetannen er en «verdifull» tann i tannsettet, så den er gunstig å bevare pga lang og relativt kraftig rot. Her bør du diskutere ulike behandlingsalternativer med tannlegen før du bestemmer deg. Anonymkode: 6c2f9...3b7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #3 Skrevet 8. april 2024 Tak for innspill. Må forhøre meg litt mer med tannlegen ja. Anonymkode: bb0f7...0ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå