AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #1 Skrevet 8. april 2024 Hei. Jeg venter mitt fjerde barn om få uker. Med alle de andre 3 barna har svigerfamilie plutselig kjørt 80 mil nordover for å besøke oss 2 dager etter fødsel og selvfølgelig da forventet å overnatte de dagene dem var hos oss. Vi har ellers absolutt ingen kontakt gjennom hele året, men vi ser at svigermor elsker å skryte til venner og familie at hun var første å besøke oss etter fødsel. Jeg synes dette er ekstremt slitsomt da svigerfamilie (spesielt svigermor) er mer til bry enn til hjelp. Vi er overbevisste om at hun må ha en slags diagnose da alt i hele verdens skal handle om henne. Ihvertfall, nå som vi venter vårt fjerde og mest sannsynligvis siste barn, ønsker jeg veldig å ha denne første tiden for oss selv og jeg mener vi skal gi beskjed til dem i forkant at vi ønsker gjerne besøk, men at vi må få gi beskjed når vi føler osss klare for det Mannen min mener vi ikke kan gi beskjed og at det bare vil gjøre moren hans forbannet. Så da står jeg her noen uker før termin og er lktt frustrert over hva jeg skal gjøre.. som sagt, det at svigerfamilie har kommet så tett opp til fødsel tidligere har virkelig ødelagt den første nyfødt tiden for min del... Anonymkode: ddf16...d3b 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #2 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hei. Jeg venter mitt fjerde barn om få uker. Med alle de andre 3 barna har svigerfamilie plutselig kjørt 80 mil nordover for å besøke oss 2 dager etter fødsel og selvfølgelig da forventet å overnatte de dagene dem var hos oss. Vi har ellers absolutt ingen kontakt gjennom hele året, men vi ser at svigermor elsker å skryte til venner og familie at hun var første å besøke oss etter fødsel. Jeg synes dette er ekstremt slitsomt da svigerfamilie (spesielt svigermor) er mer til bry enn til hjelp. Vi er overbevisste om at hun må ha en slags diagnose da alt i hele verdens skal handle om henne. Ihvertfall, nå som vi venter vårt fjerde og mest sannsynligvis siste barn, ønsker jeg veldig å ha denne første tiden for oss selv og jeg mener vi skal gi beskjed til dem i forkant at vi ønsker gjerne besøk, men at vi må få gi beskjed når vi føler osss klare for det Mannen min mener vi ikke kan gi beskjed og at det bare vil gjøre moren hans forbannet. Så da står jeg her noen uker før termin og er lktt frustrert over hva jeg skal gjøre.. som sagt, det at svigerfamilie har kommet så tett opp til fødsel tidligere har virkelig ødelagt den første nyfødt tiden for min del... Anonymkode: ddf16...d3b Du gir beskjed til mannen at han skal snakke med foreldrene sine, eller så tar du inn på hotell med babyen så får han sitte hjemme med de 3 andre barna og foreldrene sine… Du må stå opp for deg selv nå. Det er din kropp som skal føde, heles, amme osv. Det er det minste mannen din kan gjøre for deg. Anonymkode: cb188...8ff 8 2 7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #3 Skrevet 8. april 2024 Du må spørre mannen din om han virkelig vil de skal komme. Jeg tenker en grunn er ikke at mor blir forbanna. Det er opp til dere hvem dere har besøk. Om det er vesentlig for han at de kommer nedover, kan de sjekke inn på hotell. Jeg syns han selvsagt skulle tatt hensyn til dere som familie, men om du ikke får stoppet det, sett krav til i det minste hvor de bor og hvor lenge de får være der. Anonymkode: a2d36...ef7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #4 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen min mener vi ikke kan gi beskjed og at det bare vil gjøre moren hans forbannet. Du får svare tilbake at det er ikke så farlig om hun blir forbanna. Hun har lov til å reagere som hun selv vil. Det er hennes problem. Anonymkode: 8d031...ea5 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #5 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen min mener vi ikke kan gi beskjed og at det bare vil gjøre moren hans forbannet. altså - er det mulig? Jeg håper mannen din oppfører seg som en Mann ellers i hverdagen. Helt ufattelig - har ikke ord Anonymkode: 3738a...299 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #6 Skrevet 8. april 2024 Det er vel verre om kona blir forbanna enn moren..? Kona ser han jo hver dag. Anonymkode: d8e3b...08e 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #7 Skrevet 8. april 2024 Det er jo mannen som ikke stiller opp for deg her. Han mener altså at følelsene til moren hans, som gir faen resten av året, er viktigere enn familien sin? Ikke ditt problem om hun blir sur. Enten nekter han de å besøke dere, eller så får dere holde fødselen hemmelig da? Anonymkode: f9405...3f0 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #8 Skrevet 9. april 2024 Det føles kanskje ille der og da, å si i fra, men; det går over! Her MÅ du stå på ditt. Og mannen din MÅ bidra, og ta praten med moren sin. Jeg blir altså så rasende inni meg når jeg hører om familie som føler det er sin rett å valse inn døra på sykehus og hjemmebesøk rett etter fødsel, uten å spørre veldig pent først. Jeg sa klart ifra til min familie, og mannens, før fødsel. Ingen besøk på sykehuset, og jeg sier ifra når jeg er klar. De ble (spesielt svigermor) ikke fornøyd, og tydelig «skuffet», men det står jeg godt i. Nå er barnet 7 måneder og alt er jo glemt. Følg magen og hjertet, og stå opp for deg selv og familien din. De får bli så sure de bare vil, og det går over. Tiden, og roen, med ditt nyfødte barn får du aldri igjen ❤️ Lykke til Anonymkode: 041fb...faa
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #9 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er jo mannen som ikke stiller opp for deg her. Han mener altså at følelsene til moren hans, som gir faen resten av året, er viktigere enn familien sin? Ikke ditt problem om hun blir sur. Enten nekter han de å besøke dere, eller så får dere holde fødselen hemmelig da? Anonymkode: f9405...3f0 Dette!! 👆 Anonymkode: 041fb...faa
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #10 Skrevet 9. april 2024 Som datter av en forelder som kunne vært lik: Det verste som kan skje er at mamma blir forbanna - det er verre enn alt annet. Det skaper angst, uro, frustrasjon og dårlig samvittighet. Jeg tekkes henne i alt, og det gjør også at jeg prioriterer henne foran meg selv, og min familie. Det er et traume og det er en forsvarsmekanisme. Det ville selvsagt vært rett av mannen din å si "Da får hun bare bli sur, det viktigste her er deg og dine følelser", men gud bedre å vanskelig det er. Anonymkode: 9b64c...03d 1 1
Fighter83 Skrevet 9. april 2024 #11 Skrevet 9. april 2024 Er barn nr 4 liksom.... da tenker jeg at man fint kan vente med å oute at man har fått barn til man har kommet seg ordentlig tilrette hjemme etter fødsel. Jeg hadde ihvertfall ikke outet fødselen før jeg følte meg klar for det. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #12 Skrevet 9. april 2024 Fighter83 skrev (3 timer siden): Er barn nr 4 liksom.... da tenker jeg at man fint kan vente med å oute at man har fått barn til man har kommet seg ordentlig tilrette hjemme etter fødsel. Jeg hadde ihvertfall ikke outet fødselen før jeg følte meg klar for det. Problemet, slik jeg forstår det, er at her er ikke mannen til TS på lag med henne og det er sannsynlig at han vil fortelle sin mor at fødselen er i gang. Og da dukker hun jo opp og TS vil av forståelige grunner ikke ha kapasitet til å ta kampen der og da. Om jeg hadde vært i TS sin situasjon, tror jeg at jeg faktisk hadde gått så langt som å gjøre følgende: 1. Kommunisere tydelig og direkte til alle parter at besøk er uaktuelt før du sier at du er klar. Ikke gå inn i noen form for diskusjon. 2. I det fødselen er i gang, bestiller du hotellrom 3 dager frem i tid og for en uke eller hva som måtte passe deg. Ikke informer mannen, bare pakk det du trenger i fødebaggen. 3. Etter barseloppholdet drar du direkte til hotellet. Når mannen lurer på hva i huleste det er du driver med, viser du bare til at punkt 1 ikke ble respektert. Så kan han sitte der med sin mor og føle seg dum. Anonymkode: de1f8...d1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå