AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #1 Skrevet 8. april 2024 Har et barn på 1 år og 9 måneder. Barnet har hatt mild feber i helga, men har vært feberfri i dag. Har slitt med at barnet hoster noe voldsomt ved sykdom. Siste ukene har barnet hostet jevnlig, men ikke vært syk - før nå. Nå i helga har det vært slik at barnet snorker noe helt vanvittig når det sover. Hører det surkler i slim et eller annet sted inne der. Barnet sover med sutt, men den faller ut innimellom så barnet veksler på å puste med munnen og nesa. Og så våkner barnet når det må hoste eller det virker som at det tetter seg til med slim - og når det skjer så gråter barnet veldig. Vil ikke at jeg skal ta i det, dytter meg bort, er helt ifra seg. Hoster faktisk ikke så voldsomt denne gangen, må sies. Er dette normal forkjølelse hos så små barn? Barnet har vært forkjølet før, men syns ikke det har vært så ille med slim, snorking og gråt under søvnen. Skal til lege på torsdag. Anonymkode: 2f2dd...28e
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #2 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Har et barn på 1 år og 9 måneder. Barnet har hatt mild feber i helga, men har vært feberfri i dag. Har slitt med at barnet hoster noe voldsomt ved sykdom. Siste ukene har barnet hostet jevnlig, men ikke vært syk - før nå. Nå i helga har det vært slik at barnet snorker noe helt vanvittig når det sover. Hører det surkler i slim et eller annet sted inne der. Barnet sover med sutt, men den faller ut innimellom så barnet veksler på å puste med munnen og nesa. Og så våkner barnet når det må hoste eller det virker som at det tetter seg til med slim - og når det skjer så gråter barnet veldig. Vil ikke at jeg skal ta i det, dytter meg bort, er helt ifra seg. Hoster faktisk ikke så voldsomt denne gangen, må sies. Er dette normal forkjølelse hos så små barn? Barnet har vært forkjølet før, men syns ikke det har vært så ille med slim, snorking og gråt under søvnen. Skal til lege på torsdag. Anonymkode: 2f2dd...28e Vanskelig å svare på om det er vanlig forkjølelse, bronkitt eller lignende. Men uansett bør du bruke nesespray (saltvann) for å åpne opp mellom svelg/nese/ører, og rense nesen ordentlig før leggetid. Jeg bruker disse 2. https://www.apotek1.no/produkter/physiomer-baby-mist-115ml-868465p https://www.apotek1.no/produkter/neti-rinse-neseskyllesproyte-med-enkeltdoser-salt-110stk-943896p?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI74Pqt-eyhQMVKgWiAx36FQOAEAQYBSABEgJVC_D_BwE Anonymkode: a4be1...ca1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #3 Skrevet 8. april 2024 Høres helt vanlig ut for meg. Her går det i mye hosting, tett nese og surkling for tiden. Det er lenge til lege på torsdag og barnet er sikkert bedre til da. Anonymkode: 2a60e...4f6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #4 Skrevet 8. april 2024 Tja, det kan godt være astma. Få legetime for sjekk. Anonymkode: 29065...b52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå