AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #1 Skrevet 8. april 2024 Har trodd at jeg egentlig bare har vært oppblåst, men har nå nylig innsett at det faktisk har sneket på seg litt magefett😅 Er 27 år, og begynte i jobb for et år siden, og sluttet da å trene. Så tenker det må være på grunn av det, for jeg spiser sunt, 3-4 ganger om dagen. Svært lite ultraprosessert mat, så og si aldri godteri osv. Magen står på en måte litt ut, akkurat som at jeg ser litt gravid ut. Må lene meg fremover for å se at det er bulker/fett rundt/ved navelen som jeg mener ikke har vært der tidligere. Begynte å trene igjen for en måneds tid siden, men ikke sett resultater enda.. (ønsker å begynne og trene igjen av andre grunner og altså, er ikke bare for å bli kvitt magen). Er 163 cm høy og veier 52 kg. Kan jo ikke akkurat gå ned så mye heller, så vil jo ikke tro at jeg skal slanke meg noe særlig..? Skjønner ikke helt hvordan det plutselig la seg på magen, egentlig føler jeg det kom over natta nå på nyåret😅 Noen tips til hvordan jeg kan få det vekk? Vil gjerne føle meg fresh igjen, kjenner jeg både blir lei meg og får dårlig selvfølelse av den magen.. Anonymkode: b9236...a45
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #2 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har trodd at jeg egentlig bare har vært oppblåst, men har nå nylig innsett at det faktisk har sneket på seg litt magefett😅 Er 27 år, og begynte i jobb for et år siden, og sluttet da å trene. Så tenker det må være på grunn av det, for jeg spiser sunt, 3-4 ganger om dagen. Svært lite ultraprosessert mat, så og si aldri godteri osv. Magen står på en måte litt ut, akkurat som at jeg ser litt gravid ut. Må lene meg fremover for å se at det er bulker/fett rundt/ved navelen som jeg mener ikke har vært der tidligere. Begynte å trene igjen for en måneds tid siden, men ikke sett resultater enda.. (ønsker å begynne og trene igjen av andre grunner og altså, er ikke bare for å bli kvitt magen). Er 163 cm høy og veier 52 kg. Kan jo ikke akkurat gå ned så mye heller, så vil jo ikke tro at jeg skal slanke meg noe særlig..? Skjønner ikke helt hvordan det plutselig la seg på magen, egentlig føler jeg det kom over natta nå på nyåret😅 Noen tips til hvordan jeg kan få det vekk? Vil gjerne føle meg fresh igjen, kjenner jeg både blir lei meg og får dårlig selvfølelse av den magen.. Anonymkode: b9236...a45 Allergi mot laktose, gluten ell. Ta en sjekk med legen. Anonymkode: 779f1...2e3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #3 Skrevet 8. april 2024 Kan legge til at jeg er slank ellers på kroppen, har egentlig alltid vært naturlig slank (uavhengig av om jeg har trent eller ikke). Så hvorfor det fettet har kommet skjønner jeg ikke. Er jo nettopp pga at jeg er slank ellers at jeg blir seende gravid ut.. Anonymkode: b9236...a45
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #4 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Allergi mot laktose, gluten ell. Ta en sjekk med legen. Anonymkode: 779f1...2e3 Får man fett på magen av det? Spiser ikke gluten. Magen er sånn når jeg våkner på morgenen, så det er nok fett som ligger der og får den til å se utstående ut, av en eller annen grunn. Anonymkode: b9236...a45
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #5 Skrevet 8. april 2024 Kan det ha noe med kjernemuskulaturen din å gjøre? At det ikke er fett, men musklene som ligger slik Anonymkode: 9732a...698 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #6 Skrevet 8. april 2024 Sjekk deg hos gynekolog. Anonymkode: 1a311...2a7 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #7 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan det ha noe med kjernemuskulaturen din å gjøre? At det ikke er fett, men musklene som ligger slik Anonymkode: 9732a...698 Er det noe jeg kan gjøre da? Har jo hatt flat mage hele livet, frem til nå.. Anonymkode: b9236...a45
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #8 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sjekk deg hos gynekolog. Anonymkode: 1a311...2a7 Har akkurat gjort det, alt var fint fikk jeg beskjed om. Anonymkode: b9236...a45 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #9 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sjekk deg hos gynekolog. Anonymkode: 1a311...2a7 Tenkte også på at det kan ha svar der. Anonymkode: 9732a...698
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #10 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det noe jeg kan gjøre da? Har jo hatt flat mage hele livet, frem til nå.. Anonymkode: b9236...a45 Hvis bekkenet ditt tipper frem feks, eller er skjevt, så kan det få magen til å stå mer ut Anonymkode: 9732a...698
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #11 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tenkte også på at det kan ha svar der. Anonymkode: 9732a...698 Jeg var bekymret for det samme, men tok nylig undersøkelse og celleprøve, og hun sa det ikke var noe å bekymre seg for, så må jo nesten bare stole på det. Anonymkode: b9236...a45
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #12 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det noe jeg kan gjøre da? Har jo hatt flat mage hele livet, frem til nå.. Anonymkode: b9236...a45 Jeg har samme "problem", og det som funker for meg er regelmessig styrketrening med fokus på kjernemusklene, yoga for å bedre holdningen og å unngå mat jeg vet jeg blir oppblåst av samt store porsjoner. Anonymkode: df4a2...36c
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #13 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis bekkenet ditt tipper frem feks, eller er skjevt, så kan det få magen til å stå mer ut Anonymkode: 9732a...698 Men er det noe som kan skje plutselig? det er ganske mye fett på magen når jeg lener meg frem altså, det bare er ikke så mye å ta tak i når jeg står oppreist på en måte. Anonymkode: b9236...a45
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #14 Skrevet 8. april 2024 Det er veldig normalt for kvinner at fett legger seg på magen. Du har nok gått litt opp i fettprosent, og så har fettet lagt seg der (og ellers på kroppen såklart men du ser det kanskje ikke). Det eneste som «hjelper» på det vil være å gå ned i fettprosent (men ikke nødvendigvis vekt). Du sier jo selv at du har sluttet å trene, så det gir mening. Fortsett med trening og fokuser litt ekstra på kjernemuskulaturen så ordner det seg nok raskt. Anonymkode: dc06f...78f 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #15 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har samme "problem", og det som funker for meg er regelmessig styrketrening med fokus på kjernemusklene, yoga for å bedre holdningen og å unngå mat jeg vet jeg blir oppblåst av samt store porsjoner. Anonymkode: df4a2...36c Glemte en ting - unngår også for mye salt, for det får kroppen min til å samle på vann og se mer pløsete ut rundt magen. Anonymkode: df4a2...36c 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #16 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har samme "problem", og det som funker for meg er regelmessig styrketrening med fokus på kjernemusklene, yoga for å bedre holdningen og å unngå mat jeg vet jeg blir oppblåst av samt store porsjoner. Anonymkode: df4a2...36c Takk for tips hva slags type styrketrening og hvor ofte? Og hvor mange ganger spiser du ila dagen? er veldig obs på å passe på å få i meg nok mat, men kan jo tenkes at jeg har spist litt for store porsjoner.. Anonymkode: b9236...a45
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #17 Skrevet 8. april 2024 Gru deg til du blir eldre, blir bare verre. Jeg syns det hjelper å unngå sukker men blir oppblåst hver dag uansett. Spesielt når jeg spiser meg mett. Aldri orket å begi meg ut på å eliminere melk eller mel, det er jo i alt. Sjekk varer med høy fodmap og unngå de. Anonymkode: 57f1f...436
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #18 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er veldig normalt for kvinner at fett legger seg på magen. Du har nok gått litt opp i fettprosent, og så har fettet lagt seg der (og ellers på kroppen såklart men du ser det kanskje ikke). Det eneste som «hjelper» på det vil være å gå ned i fettprosent (men ikke nødvendigvis vekt). Du sier jo selv at du har sluttet å trene, så det gir mening. Fortsett med trening og fokuser litt ekstra på kjernemuskulaturen så ordner det seg nok raskt. Anonymkode: dc06f...78f Gir mening hvordan går jeg ned i fettprosent? Trening? Anonymkode: b9236...a45
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #19 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Glemte en ting - unngår også for mye salt, for det får kroppen min til å samle på vann og se mer pløsete ut rundt magen. Anonymkode: df4a2...36c Kanskje et av problemene ligger der. Sliter med lavt blodtrykk til tider, og legen har bedt meg salte maten litt ekstra. Kanskje det får andre konsekvenser.. 😅 får prøve å begrense det litt igjen 🙈 Anonymkode: b9236...a45
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #20 Skrevet 8. april 2024 Helt naturlig konsekvens av at du har sluttet å trene. Mindre muskelmasse/høyere fett prosent. Anonymkode: cfb9e...d02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå