AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #1 Skrevet 8. april 2024 (endret) Jeg søkte om å øke kredittrammen på kredittkortet mitt med 5000 kr. Har betalt inn minstebeløp til forfall og neste forfall er ikke før i slutten av måneden. Jeg har en del sikret kredittgjeld fra før, men jeg fikk likevel brev om at jeg var godkjent for kredittvurdering fra kredittvurderingsforetak. Har havnet litt bakpå økonomisk pga. arbeidsledighet men har akkurat begynt i jobb igjen, så det er en overgangsperiode der jeg trenger litt økt kreditt. I søknaden så skrev jeg hva slags lønnsinntekt jeg har nå med ny lønn (ikke fått utbetalt enda, men kommer i slutten av april/mai). Jeg fikk mail om at jeg måtte dokumentere lønnsinntektene mine. Jeg sendte inn dokumentasjon signert kontrakt med årslønn og kopi av skattetrekket mitt, slik at det kommer frem hva jeg faktisk kommer til å ha utbetalt netto. Er det usannsynlig at jeg får godkjent økt kredittramme basert på disse opplysningene med sikret gjeld og kredittscoren min (selv om den er godkjent?), eller det et et godt tegn at de etterspurte om mer dokumentasjon? De hadde jo allerede kredittscoren min når de etterspurte mer opplysninger, og tenker kanskje at om det var avgjørende alene så hadde de bare avslått søknaden med en gang? Anonymkode: 762b8...30f Endret tittelen. Perelandra, mod. Endret 8. april 2024 av Perelandra
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #2 Skrevet 8. april 2024 OOps, tittelen skulle ha vært "Usannsynlig med økt kredittramme", men postet litt for raskt. Anonymkode: 762b8...30f
Perelandra Skrevet 8. april 2024 #3 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): OOps, tittelen skulle ha vært "Usannsynlig med økt kredittramme", men postet litt for raskt. Anonymkode: 762b8...30f Endret tittelen på tråden. Perelandra, mod.
isw Skrevet 9. april 2024 #4 Skrevet 9. april 2024 Hei. Det relevante her er hva som står i gjeldregisteret, altså hvor mye gjeld (du skriver sikret, mener du usikret) du har fra før. En godkjennelse fra kredittopplysningsforetak sier bare hva inntekten din er og hvorvidt du har betalingsanmerkninger. Kort forklart: Har du betalingsanmerkninger, får du avslag uansett. Men du trenger ikke å få kreditten innvilget selv om du ikke har betalingsanmerkninger. Jeg vil imidlertid tro at så lenge du bare søker om 5.000 kroner, og ikke har urimelig mye gjeld fra før, så vil dette gå fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå