AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #1 Del Skrevet 8. april 2024 I dag er det veldig vanskelig å leve uten internett. Men det er sikkert en del mennesker uten tilgang til internett hjemme, og de fleste er nok veldig gamle. Den siste jeg kjente uten internett er min bestemor som døde i 2017. Anonymkode: 72405...b1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayer Skrevet 8. april 2024 #2 Del Skrevet 8. april 2024 (endret) Min far har sagt opp TV og internett for å spare penger. Han bruker kun mobilen til alt han vil gjøre på nett, og har heller valgt et dyrt mobilabbonemment med mye data. Han sparer nok noen tusen i året. Han er 50 år og ufør, og reiser mye utenlands. Endret 8. april 2024 av Mayer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #3 Del Skrevet 8. april 2024 Ingen. Selv hos bestemor på 90 kan jeg koble meg på wi-fi. Anonymkode: 788c4...14c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. april 2024 #4 Del Skrevet 8. april 2024 Jeg kjenner så vidt jeg vet ingen. Men jeg jobbet i vgs i 2020 da det ble lockdown og hjemmeskole, og skolen måtte ordne mobilt bredbånd til enkelte elever som ikke hadde nett-tilgang hjemme, så det gjelder ikke bare eldre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mimifin72 Skrevet 8. april 2024 #5 Del Skrevet 8. april 2024 Daria skrev (3 minutter siden): Jeg kjenner så vidt jeg vet ingen. Men jeg jobbet i vgs i 2020 da det ble lockdown og hjemmeskole, og skolen måtte ordne mobilt bredbånd til enkelte elever som ikke hadde nett-tilgang hjemme, så det gjelder ikke bare eldre. Samme her. Vi hadde også elever uten internett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #6 Del Skrevet 8. april 2024 Besteforeldrene mine på 85 har ikke internett, kabelen henger på en stolpe på gårdsplassen 😅 Tror ikke de helt vet hva det er en gang… Og som Daria skriver hender det at elever ikke har internett hjemme. Anonymkode: f8db5...569 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #7 Del Skrevet 8. april 2024 Daria skrev (10 minutter siden): Jeg kjenner så vidt jeg vet ingen. Men jeg jobbet i vgs i 2020 da det ble lockdown og hjemmeskole, og skolen måtte ordne mobilt bredbånd til enkelte elever som ikke hadde nett-tilgang hjemme, så det gjelder ikke bare eldre. mimifin72 skrev (6 minutter siden): Samme her. Vi hadde også elever uten internett Merkelig at det var elever som ikke hadde internett hjemme Anonymkode: 72405...b1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 8. april 2024 #8 Del Skrevet 8. april 2024 Vi hadde ikke nett som fungerte optimalt før I 2022. Da fikk vi fiber. Og her har vi heler ikke tlf signal så vi må være oppkoblet til fibernett med for å kunne ringe noe sted. Så da koronan kom så var unga her ofte hos svigers for å levere oppgaver når ting ikke fungerte. Var og et par ganger vi kjørte 200m bort i veien for å koble tlf til pc for å være med på teams. Vi fikk prøve mobiltbrebpnd, men fikk ikke inn signaler på det en gang. Så ble deilig da vi fikk fiber og ting ble mer stabilt en kobbernettet som kollapset daglig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0da Skrevet 8. april 2024 #9 Del Skrevet 8. april 2024 Nei. Kjenner ingen. Egentlig rart å tenke på hvordan ting var før internett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 8. april 2024 #10 Del Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Merkelig at det var elever som ikke hadde internett hjemme Anonymkode: 72405...b1c Vi hadde kobberverk men linja var så dårlig at de ikke fikk koblet seg på teams, ofte fikk de ikke sendt oppgavene osv. Har heler ikke mobilsignal så her var ungene hos svigers til tider, eller vi kjørte 200m ned i gata og koblet pc opp til mobilen der. Så når vi fikk fiber i 2022 ble det mye enklere. Endelig kunne vi ringe uten å måtte kjøre 200m. Og ungene kunne klare å gjøre ting via nettet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #11 Del Skrevet 8. april 2024 Min tidligere sjef (60 år) hadde ikke internett hjemme. Så hun satt ofte flere timer på jobb etter arbeidstid for å bruke internett der. Tror egentlig at det var eksmannen som ikke ville ha, han er litt spesiell. Anonymkode: 3a730...a6e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #12 Del Skrevet 8. april 2024 Jeg jobber i barnehage. Har hatt foreldre uten internett hjemme. Litt sårt, vi sender all info digitalt nå. Disse foreldrene fikk info skriftlig, diskret selvsagt. Anonymkode: 290e7...5d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #13 Del Skrevet 8. april 2024 Jeg har faktisk ett par søskenbarn, som riktignok har Internett hjemme hos dem. Men de får vel ikke logget på når de vil, fordi det er andre i familien som kontrollerer hva slags "duppeditter" som skal få muligheten til å logge seg på internettet deres. Så de kan sikkert nekte adgang, hvis de for eksempel er uenige med hverandre og havner i krangler om ett eller annet. I så fall er det vel bare de som kontrollerer Internett som har makten til å bestemme noe sånn, regner jeg med. Anonymkode: f94a4...128 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #14 Del Skrevet 9. april 2024 Kjenner flere uten internett. De er ikke så gamle, bare fattige. Tak og mat er første prioritert Anonymkode: 77edd...51c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #15 Del Skrevet 10. april 2024 Jeg har et mobilt bredbånd som brukes på hytta og hjemme. Det er tilstrekkelig for oss. Både mine foreldre, svigerforeldre og besteforeldre har WiFi, men de bor alle i blokk/bygård med felles løsninger. Anonymkode: ade7b...6ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå