Gå til innhold

Klister fliser fra temu

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med det? 

Kjøkkenet mitt trenger en liten oppgradering. Mye er gjort med litt maling og fliser. Men ser for at det er dyrt å bytte ut flisene på veggen, så vurderer klisterfliser 😅

Skrevet (endret)

Kjøp i det minste på Lindas Dekor eller noe sånt da. Fliser til 7kr er antagelig ikke spesielt brukbart. Og de kan være produsert med all verdens giftstoffer, og antagelig ikke godkjent for salg i EU/Norge. 

Kjøkken | Megaflis.no

Det koster fra 99kr/m2 for fliser. Det er ikke så altfor dyrt. Flislim er ikke så dyrt det heller. 

Endret av newman01
  • Nyttig 4
Skrevet

Sannsynligvis får både Temu og Lindas Dekor varene sine fra samme sted, forskjellen er at Lindas Dekor har høyere fortjeneste, ville bli overrasket om man ikke finner samme varene på Alibaba.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
bvp skrev (8 minutter siden):

Sannsynligvis får både Temu og Lindas Dekor varene sine fra samme sted, forskjellen er at Lindas Dekor har høyere fortjeneste, ville bli overrasket om man ikke finner samme varene på Alibaba.

Sannsynligvis ikke siden produktet fra Megaflis er produsert i Italia og ikke i Kina eller andre land i Asia.

Finner man lignende produkter på nettsider som Temu, Wish, Alibaba eller AliExpress så er det mest sannsynlig piratkopier, Som nevnt over har man ingen garanti på selve produktet eller garanti for at det ikke inneholder giftige stoffer eller at det er produsert av små barnehender.

Men det er kanskje ikke så viktig så lenge man sparer noen kroner.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/O8Lakq/kopierte-produkter-og-ulovlig-markedsfoering-avsloert-hos-temu

https://www.danskerhverv.dk/presse-og-nyheder/nyheder/2024/februar/ny-undersogelse-18-af-19-stykker-legetoj-kobt-pa-temu-er-farlige-for-born/

Anonymkode: 94bbf...96b

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Sannsynligvis ikke siden produktet fra Megaflis er produsert i Italia og ikke i Kina eller andre land i Asia.

Finner man lignende produkter på nettsider som Temu, Wish, Alibaba eller AliExpress så er det mest sannsynlig piratkopier, Som nevnt over har man ingen garanti på selve produktet eller garanti for at det ikke inneholder giftige stoffer eller at det er produsert av små barnehender.

Men det er kanskje ikke så viktig så lenge man sparer noen kroner.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/O8Lakq/kopierte-produkter-og-ulovlig-markedsfoering-avsloert-hos-temu

https://www.danskerhverv.dk/presse-og-nyheder/nyheder/2024/februar/ny-undersogelse-18-af-19-stykker-legetoj-kobt-pa-temu-er-farlige-for-born/

Anonymkode: 94bbf...96b

Nå var det snakk om Lindas Dekor og Temu og ikke Megaflis som stiller i en helt annen liga, Megaflis har i all fall ikke jeg noen betenkeligheter med. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på det samme. Ser disse har fått gode tilbakemeldinger og har lyst til å prøve meg. Er jo så billig uansett, så ikke SÅ mye tapt om jeg ikke liker de…

IMG_3011.png

Anonymkode: 10cfa...bae

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg lurer på det samme. Ser disse har fått gode tilbakemeldinger og har lyst til å prøve meg. Er jo så billig uansett, så ikke SÅ mye tapt om jeg ikke liker de…

IMG_3011.png

Tommelfingerregel er at alt på Temu, AliExpress og Wish er falsk. Falske merker, falske omtaler og falske selgere. Noe nettsidene mer enn gjerne støtter oppunder, lover som beskytter forbrukere eksisterer ikke i disse landene og nettsidene gjør som de vil 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
jane78 skrev (8 minutter siden):

Tommelfingerregel er at alt på Temu, AliExpress og Wish er falsk. Falske merker, falske omtaler og falske selgere. Noe nettsidene mer enn gjerne støtter oppunder, lover som beskytter forbrukere eksisterer ikke i disse landene og nettsidene gjør som de vil 

Det er jo lite å tape med de prisene da. Er ikke verre enn å bare prøve. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo lite å tape med de prisene da. Er ikke verre enn å bare prøve. 

Nettopp slike holdninger er grunnen til at planeten vår går til grunne. 🙄

»Er ikke verre enn å bare prøve litt unødvendig plastikk som må sendes hit fra Kina, da…» 🤦‍♀️

Anonymkode: e9bb2...a96

• Liker 2
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...