AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #1 Skrevet 8. april 2024 Hei! vi adopterte 2 katter fra dyrebeskyttelsen. Han ene som virkelig er drømmepusen vår, har vi fått beskjed om at vi må levere tilbake. Vi har hatt han i 1,5 uke, men nå har de gamle eierene meldt han savnet og vil ha han tilbake. Siden dyrebeskyttelsen egt har gjort en feil og adoptert han ut for fort, så har vi ikke annet valg enn å levere han fra oss. De kommer å henter han i dag og jeg er helt knust. jeg vet at han vil få det fint hos de gamle eierene, men klarer ikke å slippe tanken på at det er urettferdig. Jeg føler meg så egoistisk som tenker sånn. Jeg er veldig glad for at vi har den andre pusen vår, hun er veldig kosete og sosial. Det hadde blitt veldig tungt og tomt hvis vi ikke hadde hatt hun i hus. Vi har ikke blitt så kjent med hun enda, da vi bare har hatt hun i et par dager. Men hun skjønner nok at jeg er trist og lei meg pga andre pusen og kommer å dytter hodet sitt borti meg for å få kos. vi har fått førsteprioritet fra dyrebeskyttelsen til å adoptere nye katter eller katteunger som kommer inn til de fra nå. Men er redd det ikke blir helt det samme. hun nye pusen vår liker dog ikke han pusen vi nå skal gi fra oss. Hun hveser og knurrer bare hun ser han og det hender hun jager han. Men jeg tenker at det blir lettere for henne hvis vi får en ny katt/kattunge etter hvert. For da har hun bodd her først og er litt sjef sånn sett. Ble nok litt mye for hun å komme inn usikker og redd i et hus hvor det allerede var en katt fra før. jeg ville egt bare dele dette for å få ut frustrasjonen min. Jeg er for tiden syk og får ikke fullført studiene mine. Har også vært nedstemt over lengre tid og kattene har virkelig hjulpet meg her, med å være et godt selskap i en veldig tung tid. Så var ekstra sårt at vi nå må gi fra oss han ene som har blitt hjertebarnet mitt. Hvis noen har noen støttende ord, eller tips å komme med til å introdusere jente pusen vår til en evt ny katt, så hadde det blitt satt stor pris på❤️ Anonymkode: a5189...50b 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #2 Skrevet 8. april 2024 Det er lov å kjenne på alle disse følelsene. Det er normalt. Jeg ville ventet med å skaffet enda en katt før dere har hatt den nye katten i minst 1 år. Av den grunn at hun fortjener å bli helt trygg på dere og det nye hjemmet sitt, og fordi hun fortjener ene oppmerksomheten deres en stund. Anonymkode: c8093...8e1 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #3 Skrevet 8. april 2024 Så flott at pusen får komme hjem til eierne sine! Han har nok savnet de veldig mye, og eierne er nok utrolig lettet over å endelig ha funnet pusen sin etter å ha gått og letet og bekymret seg for om den ligger skadet eller død en plass. Du har hatt katten i 1,5 uker. Du vil føle deg litt trist, men det er forbigående og bør falmet i lys av at å få returnere hjem er det beste for katten. Vent med å skaffe deg en ny katt til den du har nå har falt til ro og føler seg trygg. Føler hun seg trygg, er det større sjanse for at hun ikke går i så mye forsvar når det kommer en ny katt i hus. Anonymkode: d7178...860 5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #4 Skrevet 8. april 2024 Regner med at katten ikke er chippet siden han ble omplassert? Pga det og at det tok de gamle eierne såpass lang tid å skjønne at katten var borte, så ville jeg nok nektet å gi fra meg katten. Evt latt han bo hos venner eller familie noen dager, til dyrebeskyttelsen hadde gitt seg. Anonymkode: 71a91...bbd
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #5 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! vi adopterte 2 katter fra dyrebeskyttelsen. Han ene som virkelig er drømmepusen vår, har vi fått beskjed om at vi må levere tilbake. Vi har hatt han i 1,5 uke, men nå har de gamle eierene meldt han savnet og vil ha han tilbake. Siden dyrebeskyttelsen egt har gjort en feil og adoptert han ut for fort, så har vi ikke annet valg enn å levere han fra oss. De kommer å henter han i dag og jeg er helt knust. jeg vet at han vil få det fint hos de gamle eierene, men klarer ikke å slippe tanken på at det er urettferdig. Jeg føler meg så egoistisk som tenker sånn. Jeg er veldig glad for at vi har den andre pusen vår, hun er veldig kosete og sosial. Det hadde blitt veldig tungt og tomt hvis vi ikke hadde hatt hun i hus. Vi har ikke blitt så kjent med hun enda, da vi bare har hatt hun i et par dager. Men hun skjønner nok at jeg er trist og lei meg pga andre pusen og kommer å dytter hodet sitt borti meg for å få kos. vi har fått førsteprioritet fra dyrebeskyttelsen til å adoptere nye katter eller katteunger som kommer inn til de fra nå. Men er redd det ikke blir helt det samme. hun nye pusen vår liker dog ikke han pusen vi nå skal gi fra oss. Hun hveser og knurrer bare hun ser han og det hender hun jager han. Men jeg tenker at det blir lettere for henne hvis vi får en ny katt/kattunge etter hvert. For da har hun bodd her først og er litt sjef sånn sett. Ble nok litt mye for hun å komme inn usikker og redd i et hus hvor det allerede var en katt fra før. jeg ville egt bare dele dette for å få ut frustrasjonen min. Jeg er for tiden syk og får ikke fullført studiene mine. Har også vært nedstemt over lengre tid og kattene har virkelig hjulpet meg her, med å være et godt selskap i en veldig tung tid. Så var ekstra sårt at vi nå må gi fra oss han ene som har blitt hjertebarnet mitt. Hvis noen har noen støttende ord, eller tips å komme med til å introdusere jente pusen vår til en evt ny katt, så hadde det blitt satt stor pris på❤️ Anonymkode: a5189...50b Feil skjer hele tiden, og dere har kun hatt kattene i en og en halv uke, så det kunne vært mye verre. Tenk så fint det er for eierne som sikkert har hatt katten i åresvis. Nå får de endelig katten sin tilbake😺 Anonymkode: 95743...24a 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #6 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er lov å kjenne på alle disse følelsene. Det er normalt. Jeg ville ventet med å skaffet enda en katt før dere har hatt den nye katten i minst 1 år. Av den grunn at hun fortjener å bli helt trygg på dere og det nye hjemmet sitt, og fordi hun fortjener ene oppmerksomheten deres en stund. Anonymkode: c8093...8e1 Dette! Anonymkode: 62606...0b1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #7 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Regner med at katten ikke er chippet siden han ble omplassert? Pga det og at det tok de gamle eierne såpass lang tid å skjønne at katten var borte, så ville jeg nok nektet å gi fra meg katten. Evt latt han bo hos venner eller familie noen dager, til dyrebeskyttelsen hadde gitt seg. Anonymkode: 71a91...bbd Skjerpings. Anonymkode: 62606...0b1 1
Gine Skrevet 8. april 2024 #9 Skrevet 8. april 2024 Jeg skjønner deg godt at dette ble vanskelig for deg❤️ Blir så glad i dyra.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #10 Skrevet 8. april 2024 Nå når det har lagt seg litt og jeg har blitt vant til situasjonen, så føles det egt greit ut og det er bare sånn det må bli. Ja, det blir trist at katten drar og det vil føles litt rart, men da kan den andre katten ha oss for seg selv og bli helt trygg på oss. Så kan han andre komme tilbake til familien sin igjen❤️ hun er allerede veldig tillitsfull og vil ligge på fanget og kose. Katten vi nå skal gi fra oss liker seg mest for seg selv og er ikke like kosete. Men de har jo litt forskjellige historier også, han har jo hatt fine eiere i et par år og ikke vært savnet i mer enn 1 mnd. Men på den tiden gått ute og blitt veldig mager. Hun vi nettopp har fått kommer fra en trang leilighet med vanskjøtsel og 20 andre katter. Hun var full av avføring når dyrebeskyttelsen fikk henne. Utifra det dere sier så skal vi avvente med å skaffe en til katt før hun er helt trygg på oss og hjemmet vårt. Vi har ikke eid katter før, men er godt dyrevante, allikevel er det en ny situasjon for oss og vi lærer mens vi går. Siden det er høysesong for kattunger nå, så er det vel det som er mest aktuelt å adoptere i de nærmeste mnd. Hvis vi venter et år, ville dere allikevel adoptert en kattunge, eller en voksen katt? Tenker kanskje at det er fordeler og ulemper med begge deler, men har ingen erfaring. og ja, det har egt alltid vært en selvfølge for oss å adoptere! Er så mange hjemløse katter som trenger et godt hjem og omsorg. Og siden vi ikke er nøye på om det er rasekatt eller bruke de til avl og utstilling så er det det beste for oss. Selvfølgelig finnes det mange fine katter å få kjøpt på f.eks Finn også, men det er dyrebeskyttelsen som ligger vårt hjerte nærmest❤️ TS Anonymkode: a5189...50b
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #11 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 14.23): Nå når det har lagt seg litt og jeg har blitt vant til situasjonen, så føles det egt greit ut og det er bare sånn det må bli. Ja, det blir trist at katten drar og det vil føles litt rart, men da kan den andre katten ha oss for seg selv og bli helt trygg på oss. Så kan han andre komme tilbake til familien sin igjen❤️ hun er allerede veldig tillitsfull og vil ligge på fanget og kose. Katten vi nå skal gi fra oss liker seg mest for seg selv og er ikke like kosete. Men de har jo litt forskjellige historier også, han har jo hatt fine eiere i et par år og ikke vært savnet i mer enn 1 mnd. Men på den tiden gått ute og blitt veldig mager. Hun vi nettopp har fått kommer fra en trang leilighet med vanskjøtsel og 20 andre katter. Hun var full av avføring når dyrebeskyttelsen fikk henne. Utifra det dere sier så skal vi avvente med å skaffe en til katt før hun er helt trygg på oss og hjemmet vårt. Vi har ikke eid katter før, men er godt dyrevante, allikevel er det en ny situasjon for oss og vi lærer mens vi går. Siden det er høysesong for kattunger nå, så er det vel det som er mest aktuelt å adoptere i de nærmeste mnd. Hvis vi venter et år, ville dere allikevel adoptert en kattunge, eller en voksen katt? Tenker kanskje at det er fordeler og ulemper med begge deler, men har ingen erfaring. og ja, det har egt alltid vært en selvfølge for oss å adoptere! Er så mange hjemløse katter som trenger et godt hjem og omsorg. Og siden vi ikke er nøye på om det er rasekatt eller bruke de til avl og utstilling så er det det beste for oss. Selvfølgelig finnes det mange fine katter å få kjøpt på f.eks Finn også, men det er dyrebeskyttelsen som ligger vårt hjerte nærmest❤️ TS Anonymkode: a5189...50b Jeg ville blitt forvert jeg, og adoptert den pusen som passer dere og som går overens med den katten dere har fra før😊 Anonymkode: 08ec3...870 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå