Gå til innhold

bursdagsfest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg en stor problem!

Jeg skal til denne lørdag holde bursdagsfest for lille søstra mi på 10. Dette kom plutselig på meg fordi foreldrene mine MÅ bort pga tante Linn er syk.

HVA SKAL JEG GJØRE??! Hvordan greier jeg å underholde 8 barn i 2 hele timer!!! Please, dere må hjelpe meg :grine:

Jeg vil at søstra mi skal få det kjempe gøy, men aner ikke hva jeg skal gjøre??!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gamle Alex
Skrevet

Lag disco bursdag. Kjempe kult for jenter på 10 år. Last ned masse musikk som er på vg lista, ha danse konkurranser.

Server gjerne mat for litt " eldre" ta føler de ikke at de er i " barnebursdag "

Mener feks taco, kyllingvinger etc

Skrevet

10 åringer ordner seg vel selv?

sørg for et pent pyntet bord, og masse snop og litt kake. sørg for stilig musikk og popcorn så er jeg sikker på at de ordner seg selv!

Skrevet

Først og fremst så burde du få ei venninde eller 2 til å hjelpe deg. Å holde barneselskap er ingen spøk, det er faktisk ganske så intenst de 2 timene det vare og for en som er uerfaren kan det bli tøft.

Mener ikke å skremme deg da :klem:

Ellers kan du gå inn på http://www.bursdagshuset.no der kan du finne mange råd og tips når det gjelder bursdager.

Lykke til :)

Skrevet

Barnebursdag på badeland er tingen. Har du en quality hotell i nærheten? Dette er supergøy for barna, hadde det nettopp for dattera mi og ble kåret til beste barnebursdag ever. Kostet 1400 kr for 9 barn, da er alt inkludert. Voksne har gratis inngang og gratis mat :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Tusen takk for linken!

Men der står det såååååååååååå mange forskjellige leker. Hvilken av dem passer for 10åringer? Jeg tør ikke å risikerer at de kjeder seg eller synes leken var dumt/teit/barnslig :tristbla:

Uff.....jeg tror dette går DÅRLIG :grine:

Skrevet

Takk for tipsen! Men å ta med hele gjengen til at annet sted er uaktuelt. Jeg er alene, og tør ikke å ta med alle barna ut.....er redd for at jeg ikke greier å holde styr. Det blir lettere å holde kontroll når jeg har dem hjemme.

Dette blir nok en annerledes lørdagskveld enn vanlig bytur med venner :)

Skrevet

Takk for tipsen! Men å ta med hele gjengen til at annet sted er uaktuelt. Jeg er alene, og tør ikke å ta med alle barna ut.....er redd for at jeg ikke greier å holde styr. Det blir lettere å holde kontroll når jeg har dem hjemme.

Dette blir nok en annerledes lørdagskveld enn vanlig bytur med venner :)

Skrevet

ville bare si lykke til!

hvor gammel er du foresten?

Skrevet

Sikker litt stas for søstra di og venninnene hennes å være på fest sammen med "de store". Lag en barnevennlig jentefest.

Sminke, dansemusikk (lær de noen moves...),dropp gele og barbiekake og server pizza. Dropp ballongene og pynt med girlandere og diskokuler (finnes i alle størrelser). Finn frem hårspray og voks og style hverandre på håret.

Ha pysjamasfest. Lag partytelt inne med smålys og telys i forskjellige farger og fasonger. Server minipizza, innbakte små pølser og kyllingspyd.

Pynt kaken med ekte blomster (spiselige) -kan kjøpes på Jacobs på Holtet.

God bedring til tante Linn :-)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Tusen takk for lykke ønsket!

Ja, jeg håper at tante Linn blir bedre slik at mamma kan være hjemme til helga ( men tviler på det :tristbla: )

Jo, jeg er 18......så dette går nok dårlig :grine::grine::grine:

Men uansett...takker så mye for tips og råd! Og lykke ønskene! :klem:

Skrevet

Tull! Jeg og søstra arrangerte barneselskap for 20 ville 8-åringer uten problem! ;)

Det klarer du utmerket. 2 timer går raskt.

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Hvorfor skal det gå dårlig fordi du er 18?

Hva med disko? eller sminkebursdag?

Taco klarer du og lage ikke sant

Skrevet

Hva med å spørre henne hva hun kunne tenke seg? Det er sikkert morsomt å være med å bestemme.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Å? Kan man bare sette inn en film og la dem kose med filmen? Jeg trodde at 10åringer krever lek og full underholdning? :klø:

Grunnen til at jeg mener dette går dårlig er fordi jeg har ikke erfaring med barn. Vet ikke hva jeg skak gjøre hvis en begynner å grine :sjokkbla: Eller at de blir for bråkete :fy_fy:

Og det mest skremmende, er redd for at de kjeder seg! :tristbla:

Men etter råd og tips her så føler jeg at jeg er ihvertfall på riktig spor ;) Takker og bukker :klem:

Gjest Twigi ulogget
Skrevet

De kommer til å synes det er SÅ kult med en voksen storesøster - det er garantert mye mer popoulært enn kjedelige foreldre.

Snakk med dem som om de er "likeverdige mennesker" , ikke småunger så blir det bra. Spør søsteren din hva hun ønsker seg, og hva hun synes er fordelen med at du arrangerer det. Så bygger du videre på det, kommer til å gå så fint!

Skrevet

Diskotek er morsomt. Stol leken er de ikke for gamle til. Om dere ikke har nok stoler, bruk puter på gulvet. Uannsett så klarer unger på den alderen seg selv. Datteren min på 8 vil helst at de skalleke på egenhånd og ikke at jeg skal sette igang noe for dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...