Gå til innhold

Icks på småting.. jeg fortjener å være singel!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt en mann. Det vil si, vi har møttes en gang. Han er i slutten av 40-årene, noe jeg også er. Han er morsom, omtenksom, kjekk og har livet på stell. Det er avstand mellom oss så vi får ikke sett hverandre daglig og heller ikke ukentlig dersom vi skal gå videre. Han virker som han liker meg veldig veldig godt. Og vi er nødvendigvis nødt å chatte og å ringes for å holde kontakt dersom vi skal få dette til å fungere. Men…

Jeg har «allerede» icks på skrivefeila 🙈 Og det er sååå feil av meg. Men det irriterer meg grenseløst at han blander morsmål og dialekt konstant. At han skriver Hva når han mener Var. Når sjelefred blir skjelefred og hjerte er jerte. Og - han hjerter ALLE mine meldinger. Til og med når jeg bare svarer et enkelt ja eller nei. Eller et spørsmålstegn. Jeg har forsøkt å ringe han daglig i stedet fordi det er bedre når vi snakkes. Og dette skrivestadiet vil jo ikke vare for evig dersom vi faktisk går videre, noe han har sagt at han ønsker. 

Føler meg skikkelig dårlig, for han er faktisk et utrolig fint menneske. Men når sånne ting irriterer meg, og vi faktisk er nødt å ha den skriftlige kontakta mye på dette stadiet.. hmja, jeg fortjener virkelig å være singel. 

Anonymkode: fdf6a...cd2

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

«Ick».Hvor gammel er du? 

Anonymkode: cdd26...ea2

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

Helt enig  !  Du skriver det selv... du fortjener virkelig å være alene !  Regner med at du er svært ung og enkel...

• Liker 3
Gjest bonna
Skrevet
Kalle Klok skrev (25 minutter siden):

Helt enig  !  Du skriver det selv... du fortjener virkelig å være alene !  Regner med at du er svært ung og enkel...

Slutten av 40 årene, sier hun. Men ikke sikker på at det er sant

Skrevet
bonna skrev (2 minutter siden):

Slutten av 40 årene, sier hun. Men ikke sikker på at det er sant

Det er typen som er i slutten av 40 årene. Ikke ho. Ho er sikkert svært ung etter hva ho skriver...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

«Ick».Hvor gammel er du? 

Irritasjon, gremmer meg, liker ikke, irriterer meg mye over det, misliker sterkt, grøsser litt. Mange navn på det, men har barn i 20 årene som sier at det er et ord på det, og det er «icks». 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Irritasjon, gremmer meg, liker ikke, irriterer meg mye over det, misliker sterkt, grøsser litt. Mange navn på det, men har barn i 20 årene som sier at det er et ord på det, og det er «icks». 

Jeg vet hva det betyr. Jeg bare lurte på hvor gammel du er siden du bruker det helt uironisk. 

• Liker 3
Skrevet

La oss nå ikke henge oss opp i at ts bruker ick, for å beskrive noe. Det er jo irrelevant.

Men at at du, ts henger deg opp i slike ting er litt rart. For meg virker det som at han har dysleksi. Du kan jo spørre han om det. Da kan det jo gjerne være lettere å se forbi det. ?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg vet hva det betyr. Jeg bare lurte på hvor gammel du er siden du bruker det helt uironisk. 

Visste ikke at det er aldersgrense 🤔 Hvem har bestemt det? Beklager at jeg bruker et ord som gjorde at du fokuserte på noe annet enn det tråden handler om.
Skal forsøke å skrive som det passer min alder heretter.. ts 

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Fjollefyr skrev (19 minutter siden):

La oss nå ikke henge oss opp i at ts bruker ick, for å beskrive noe. Det er jo irrelevant.

Men at at du, ts henger deg opp i slike ting er litt rart. For meg virker det som at han har dysleksi. Du kan jo spørre han om det. Da kan det jo gjerne være lettere å se forbi det. ?

Det er ikke normalt for meg. I det hele tatt. Er vel derfor jeg føler meg så dårlig fordi jeg tenker sånn. Kanskje jeg saboterer for meg selv med å fokusere på sånne bagateller? Er det innafor å spørre om et menneske har dysleksi? Det er ikke noe jeg bryr meg om i det hele tatt, men ja, kanskje ville det gjort at jeg ser forbi det 🤔 TS

• Liker 2
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Nu må du assa sjerpe deg kvinnemenneske. Sålenge budskapet t mann kjem fræm så bør det da ikke spæll nån rolle kordan han skriv.

Skrevet

Men bare for å pirke du irriterer deg at han bruker dialekt/morsmål, men du selv bruker ordet ICKS som ikke er et norsk ord? Så kanskje se litt hvordan du selv skriver før du pirker på ham?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner deg godt jeg, kommunikasjon på nettet er jo viktig i et forhold i dag

Har jo lyst å skrive med noen som man ikke irriterer seg over. Merkelig skrivemåte kan gi vanskelig kommunikasjon 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
MiominMio skrev (2 minutter siden):

Men bare for å pirke du irriterer deg at han bruker dialekt/morsmål, men du selv bruker ordet ICKS som ikke er et norsk ord? Så kanskje se litt hvordan du selv skriver før du pirker på ham?

Sant. Fint du påpeker det. 
ts

AnonymBruker
Skrevet
Lykkedykker skrev (3 minutter siden):

Nu må du assa sjerpe deg kvinnemenneske. Sålenge budskapet t mann kjem fræm så bør det da ikke spæll nån rolle kordan han skriv.

Budskapet hans kommer absolutt fram, det har du helt rett i. Og jeg forstår jo at jeg er på bærtur her. Forstår bare ikke helt hvorfor jeg fokuserer på sånne ting. 
TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke normalt for meg. I det hele tatt. Er vel derfor jeg føler meg så dårlig fordi jeg tenker sånn. Kanskje jeg saboterer for meg selv med å fokusere på sånne bagateller? Er det innafor å spørre om et menneske har dysleksi? Det er ikke noe jeg bryr meg om i det hele tatt, men ja, kanskje ville det gjort at jeg ser forbi det 🤔 TS

Jeg ville antatt at han har det, så tenkt utifra det. Hadde ikke spurt engang. 

Skrevet

Det skjer meg innimellom også. Vi er ikke perfekte: vi må være klar over at det ikke er greit å tenke slik, og bare slåss mot trangen. Etter hvert kan hjernen omstille seg.

AnonymBruker
Skrevet
Ubulu skrev (3 minutter siden):

Skjønner deg godt jeg, kommunikasjon på nettet er jo viktig i et forhold i dag

Har jo lyst å skrive med noen som man ikke irriterer seg over. Merkelig skrivemåte kan gi vanskelig kommunikasjon 

Det er særdeles viktig når man ikke har mulighet å treffes jevnlig og daglig. Og jeg tenker jo framover, at dette er en fase, og at på sikt vil det sikkert løse seg dersom det skulle bli seriøst. Problemet er jo her og nå. 
Sannheten er at denne mannen faktisk uttrykker seg. Han skriver meg lange meldinger, svarer meg alltid og innholdet i det han formidler er noe jeg alltid smiler av. Jeg burde se forbi gjentatte skrivefeil og at alt jeg svarer blir satt et hjerte på. 
Det er mer jeg ser går igjen, men essensen  er at jeg fokuserer på helt feil ting og bagateller. Og jeg lurer på om jeg saboterer for egen del. ts

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Fjollefyr skrev (4 minutter siden):

Jeg ville antatt at han har det, så tenkt utifra det. Hadde ikke spurt engang. 

Det kan kanskje være lurt ja. 
Men nå når jeg har satt ord på det i denne tråden så kan det hende det ligger mer bak mitt fokus på bagateller som dette, enn jeg har innsett. 
Jeg skal anta at det er en utfordring for han, og eventuelt spørre om det blir naturlig. Takk for råd 😊 TS

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (7 minutter siden):

Det skjer meg innimellom også. Vi er ikke perfekte: vi må være klar over at det ikke er greit å tenke slik, og bare slåss mot trangen. Etter hvert kan hjernen omstille seg.

Ja sånn er det. Takk ❤️ TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...