Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om forholdet har ALT, men ikke sex med partner, Kunne du levd i et sånt forhold?

Anonymkode: a7449...6bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da er man jo bare venner

Anonymkode: 591e5...8b1

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. Da forsvinner mye av betydningen med alt annet vi har felles også.

K31

Anonymkode: 2de12...4e1

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja😊 

Anonymkode: 56fdf...86c

• Liker 9
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da er man jo bare venner

Anonymkode: 591e5...8b1

Det finnes vel flere former for intimitet enn kun sex? 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om forholdet har ALT, men ikke sex med partner, Kunne du levd i et sånt forhold?

Ja.

Anonymkode: 4c3fa...d54

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det ikke sex? Om så han er helt impotent har han vel fingre og munn. 

Anonymkode: 9d899...7f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er det ikke sex? Om så han er helt impotent har han vel fingre og munn. 

Ut ifra forumet og dømme så er det jo helst kvinner som ikke vil. Menn strekkes seg ofte langt for å beholde sexlivet.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det finnes vel flere former for intimitet enn kun sex? 

Holde hender? Innafor det men ikke lur noen inn i et slikt barneskole-forhold. Begynner man med sex så bør man fortsette med sex, evt finne løsninger som gjør det mulig å fortsette med sex.

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Absolutt ikke. Da forsvinner mye av betydningen med alt annet vi har felles også.

K31

Hvorfor det? Har jo ingenting med hverandre å gjøre. Og sex er ikke en nødvendig ingrediens i et parforhold som handler om familie, felles økonomi og logistikk. Om man er av den oppfatning er man dømt til å få samlivsproblemer. 

Anonymkode: 46827...722

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor det? Har jo ingenting med hverandre å gjøre. Og sex er ikke en nødvendig ingrediens i et parforhold som handler om familie, felles økonomi og logistikk. Om man er av den oppfatning er man dømt til å få samlivsproblemer. 

Ingen problemer her. Om sex ødelegger forholdet så er det rart du har valgt å lage barn i det hele tatt.

TS snakker ikke om sykdom, barseltid osv her, men et sexløst forhold. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nærhet er veldig viktig for meg. Selve sexen går helt fint uten. Det klarer jeg selv. Men uten nærhet da blir jeg deprimert. 

Anonymkode: 56d8e...194

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De fleste menn og kvinner anser vel sex som en nødvendig ingrediens i et romantisk forhold. Et mindretall gjør ikke det.

Når man har vært sammen en stund så er det noen som mister lysten på partneren. Når man blir eldre så er det noen som mister lysten generelt. Kvinner er mer utsatt for det enn menn. Når menn blir rundt 50 så er det noen som får problemet med potensen.

Anonymkode: ee42e...068

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når parforholdet handler om alt annet enn parret,så er forholdet mislykket. Økonomi,logistikk og øvrig familie? Altså,hva med nærhet, intimitet,varme, berøring,sex? Jeg vil ha et kjærlighetsforhold!

Anonymkode: 33454...8ec

• Liker 1
Skrevet

Det kunne jeg overhodet ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har jeg forsøkt og det er helt ødeleggende. 

Anonymkode: 93983...640

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om forholdet har ALT, men ikke sex med partner, Kunne du levd i et sånt forhold? Anonymkode: a7449...6bc

Det kunne jeg, hvis vi hadde en god kommunikasjon og var enige om rammene for forholdet. Et kjærlig og nært forhold er mulig på mange vis, selv om den intimiteten mange tenker på, ikke er der. En ønskedrøm er det når jeg tenker meg om.

"Alt" er der ellers?!? For en rikdom. Jatakk. :) 

Anonymkode: 4c7ae...92b

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring at det går "bra nok". Ikke perfekt, men det går an å ha et OK liv.

Vi har vært sammen i over 30 år, når er vi over 55. Vi har hus og hytte, høy husstandsinntekt likelig fordelt, to barn som tar høyere utdanning, vi trener og passer helse og livsstil. Vi sover nakne sammen, kliner ofte og gjør det meste sammen. Men så var det dette med sex, der seksuallivet er ikke det jeg ønsker. Vi har sex én gang i uka eller noe sånt, altså det nærmeste man kommer 0 ganger i uka. Man kan si at dette er et platonisk forhold og at sex ikke er nødvendig. men det er jo det de kaller et "lim" i forholdet.

Anonymkode: d5c5e...4b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det kunne jeg, hvis vi hadde en god kommunikasjon og var enige om rammene for forholdet. Et kjærlig og nært forhold er mulig på mange vis, selv om den intimiteten mange tenker på, ikke er der. En ønskedrøm er det når jeg tenker meg om.

"Alt" er der ellers?!? For en rikdom. Jatakk. :) 

Men hvorfor "er den ikke der"? Det er jo det store spørsmålet. Er vedkommende aseksuell? Har vedkommende fysiske eller psykiske helseproblemer? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hvorfor "er den ikke der"? Det er jo det store spørsmålet. Er vedkommende aseksuell? Har vedkommende fysiske eller psykiske helseproblemer? 

Det spiller ingen rolle for meg og kan da heller ikke spille noen rolle for andre. Hvis en i et forhold har snakket sammen, vet hvorfor og hvorfor ikke ting er som de er og allikevel kan ha et godt forhold sammen og kjenne fellesskapet og alt godt som kan finnes mellom to mennesker (mental kjærlighet inkludert), da er det nok for meg. Jeg vil heller være den aller beste vennen, enn den aller beste elskeren. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Asbsolutt, gjør det nå. Det er jeg som ikke har noe som helst libido, da. 

Anonymkode: 22bf1...18e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...